Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

øv alså.. jeg har brug for i krydser finger

Startet af katja, 31. Marts 2011, kl. 12:57

katja

I år har jeg kun parret en af mine hunner nemlig troldetøsen, og alt er gået som det skulle

eller rettere sagt hun er drægtig og der er nu ca 18 dage til de små kommer til verden

dersvære måtte jeg tildyrelægen i går, hun har fået underlivsbetændelse, og det ser ikke godt ud, hun er nu på pencelin, men der er jo desvære store chancer for hun abotere, så jeg har brug for krydset finger

for at medicinen kan få bugt med det, for at hvalpene kommer ud levende og at det hele går godt

er møg bekymret,for hende og de evt kommende hvalpe :(
ejer af 7 dejlige trolde,

Dark Crystal Ferret

Uhh lyder ikke godt.
Og du er helt sikker på hun HAR hvalpe i maven, og hun ikke er gået tom?
For ved ikke med tæver med hvalpe i maven og underlivsbetændelse.
Men hvis hun er gået tom har du kun et valg. Hun skal snittes og det skal gå stærkt!!! :X
Men hvis hun har hvalpe i maven, så er jeg i tvivl om hvad man gør. :-$
Men uanset hvad, så havde vi sidste år jo Emma der havde en hvalp i maven der døde et par uger før hun skulle føde. Hun var gravid med 10 hvalpe.
Det endte med hun fødte de 8 de 2 var død født, og så sad der to inde i maven på hende hvor de begge var døde og hvor af den der var død tidligst var ved at gå i opløsning.
Emma var tæt på at død af blodforgiftning. Og Alison <3 fjernede hendes livmor der.
Det lykkes stadig for os at Emma kunne amme de 5 hvalpe der overlevede. Og Alison forklarede at mælken og de andre ting sidder to forskællige steder i hjernen på ilderne.
Så derfor hvis vi var gode til at holde gang i hvalpenes sutteri hos Emma, så ville mælken blive ved med at være der.
Men krydser self alt for dig og din pige.
Held og lykke med det hele  :(

Lena og Peter

Du får alle de krydset fingre vi har... Jeg håber det går godt med troldetøsen, og at der snart kommer en masse dejlige bebser.. :)

FerretParadise

Nu kan en drægtig tæve godt tåle at få penicilin imens hun er drægtig, så længe det er det rigtige hun får, feks Synulox.
Jeg har prøvet det flere gange, hvor tæverne stadig fik hvalpe.
Selvfølgelig er underlivsbetændelse ikke noget man skal tage let på, men så længe man opdager det hurtigt, og behandler det, så er det altså ikke verdens undergang.
Det farlige kommer først, hvis det ikke bliver opdaget i tide, og ikke bliver behandlet. Så kan det koste hvalpens liv, og også tævens eget.
Ann Hillerslev.

Eliza

Godt med en erfaren opdrætter  ;) Krydser fingre for hun klarer den..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill


katja

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Marts 2011, kl. 13:07
Uhh lyder ikke godt.
Og du er helt sikker på hun HAR hvalpe i maven, og hun ikke er gået tom?
For ved ikke med tæver med hvalpe i maven og underlivsbetændelse.
Men hvis hun er gået tom har du kun et valg. Hun skal snittes og det skal gå stærkt!!! :X
Men hvis hun har hvalpe i maven, så er jeg i tvivl om hvad man gør. :-$
Men uanset hvad, så havde vi sidste år jo Emma der havde en hvalp i maven der døde et par uger før hun skulle føde. Hun var gravid med 10 hvalpe.
Det endte med hun fødte de 8 de 2 var død født, og så sad der to inde i maven på hende hvor de begge var døde og hvor af den der var død tidligst var ved at gå i opløsning.
Emma var tæt på at død af blodforgiftning. Og Alison <3 fjernede hendes livmor der.
Det lykkes stadig for os at Emma kunne amme de 5 hvalpe der overlevede. Og Alison forklarede at mælken og de andre ting sidder to forskællige steder i hjernen på ilderne.
Så derfor hvis vi var gode til at holde gang i hvalpenes sutteri hos Emma, så ville mælken blive ved med at være der.
Men krydser self alt for dig og din pige.
Held og lykke med det hele  :(

hun er drægtig, det er der ingen tvivl om, dyrelægen kan mærke hvalpene, desvære ser det ikke ud til medicinen virker, så vi får noget nyt i morgen, da jeg igen køre hende til dyrelægen,

det der kommer ud af hende nu er tygt gult matriale fra fitten, så nu ser det slet ikke godt ud, dyrelægen er med hele vejen, vi er der hvert 2 dag, og håber stadig på det bedste,

men øv øv, er ved at være desperart, da det jo ikke lige er det jeg ønsket for trolle tøsen,

jeg har det sådan hun er vigtigere end hvalpene, det vigtigste er hun kommer sig, koste hvad det koste vil
ejer af 7 dejlige trolde,

Starshineferrets

Jag har lite svårt med danskan här... men är det Livmodersinflammation (pyometra) eller Vaginit det rör sig om? Vet inte om "underlivsbetändelse" på danska är någon form av samlingsnamn för alltihop? Eller om det verkligen rör sig om underlivsinflammation (= vaginit)?

Vaginit brukar nämligen inte vara någon större fara för vare sig hona eller valpar, om det går så långt att man behöver behandla brukar inte heller det bli några problem (många gånger går det bort av sig själv - många honor får det i samband med parning te.x)

Rör det sig om livmodersinflammation (pyometra), har valparna så vitt jag vet inte någon större chans, eller ja, för att kunna rädda honans liv behöve rman oftast kastrera omgående.

Dörför jag undrar vilket utav dem det är?

katja

jeg har i dag afleveret hende til dyrelægen

hun er blevet skannet og så vidt de kunne se var der ikke levende hvalpe i hende, så jeg har taget en beslutning, hun får fjernet hvalpene, livmoderen osv, da hendes ve og vel kommer først,

så nu går jeg rundt og rundt om mig selv og venter på de ringer så jeg kan hente hende hjem igen, puu hvor syntes jeg tiden går langsomt, alt for langsomt, jeg vil bare have hende hjem.og forkæle hende,

jeg ved dyrelægen passer godt på hende, men som sagt er det jo aldrig helt risikofrit at ligge vores dyr i narkose,der kan jo gå noget galt, men ja jeg venter på nyt
ejer af 7 dejlige trolde,

lille_jill

åh, det var trist :( Men altid noget at hun overlever..

cibatuchsi

Håber du har fået hørt noget fra dyrlægen ??!!
her har jeg tænkt meget på dig de sidste par timer

Eliza

puha det er desværre risikoen ved at avle og det er aldrig sjovt.. godt hun blev skannet så hun ku blive opereret hurtigs muligt.. krydser fingre for hun hurtigt kommer ovenpå igen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Åhh det er jeg ked af at høre. Gør mig virkelig ondt for dig.
Håber din lille pige klare den alligevel. Sender mange ønsker og tanker herfra <3

Lena og Peter

Den lille tøs... Jeg håber du ved noget nu, og så vil vi ellers krydse fingre for hende...  :)

Anne

Jeg synes det er en god beslutning du har taget, selv om det gør mig rigtigt ondt for dig også. Undskyld hjertet til dit inglæg, jeg kommer engang imellem til at sætte dem lidt uheldigt hvis jeg trykekr for hårdt på min touchpad :S