Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Vis din ilders sygdom

Startet af Lena og Peter, 17. Juli 2011, kl. 11:14

Lena og Peter

Denne tråd vil vi gerne lave, da vi synes den mangler.
Vi har jo lige haft to kuld hvalpe, og da den ene hvalp så fik øjenbetændelse, synes vi endelig at denne tråd manglede, for det kunne jo have været dejligt at man kunne se, hvordan andre hvalpe havde set ud med øjenbetændelse.

Så kom med Jeres billeder at div. sygdomme, så andre også kan se dem. Det kan være en stor hjælp for andre, der så ved hvordan en bestemt sygdom kan se ud..  ;)




24 timer efter. Vi har været hos dyrlæge og fået stukket hul på øjet.  :)


Anne

jeg har faktisk tit tænkt på at lave en helbredstråd (efter julia engang foreslog det, men så aldrig gjorde det).

Klam øjenbetændelse i øvrigt.

Dyrenørden

God ide med den tråd her :) Og øv den ser grim ud den gang øjenbetændelse :(

Lena og Peter

Ja, den var ikke så lækker... Heldigvis har hun ingen mén efter det idag.. :)

Dark Crystal Ferret

#4
Awder det ser ikke sjovt ud Peter :X
Føj da.. Men er glad for den lille klarede den trods alt.

Jeg har desværre ingen billeder af de dyr vi har midstet (miss you all :love: )
Olivers var leversvigt og mave problemer (En barkterie forgiftning der havde sat det igang - og derefter forkert behandlig af dyrlæge)- zia lymfekræft - William.. stak af, Fiona døde af dyrlæge sjusk  :@ og underlivs/tarm problemer efterfølgende - Mickey var ødelagt i hovedet af for mange hjem og blev aldrig normal oven på det.

Så det har kun været indvendige ting - og har ingen billeder af det.
Tjalfe faldt ud af et vindue i 2009 fra 2 sal, og måtte have fjernet en tand - men han lever så gudskelov stadig og har det godt :love: . Men hans mund og sår efter det, har jeg så billeder af.
Men ved ikke om de vil give nogen information overhovedet.

Men syndes det er en super idé at lave denne her tråd ellers.

Barky

Fino!

Tæve der har været for længe i løbetid:


Spytsten (kommer af snavs/skidt i spytkanalen som ikke kommer ud, og der dannes kalk omkring det)
Viser sig på røntgen som stor hvid knude, og det er ikke muligt at få lavet celleprøver da stenen er helt hård.


Det skal fjernes gennem operation:


Adreneal Gland Disease også kendt som Binyrekræft:
Tumor på en af binyrekirtlerne, forsager pelstab på bagkroppen og med tiden hele kroppen, forsager ligeledes fertil adfærd. (tæver svulmer op som i løbetid, og hanner opfører sig som i brunst og markerer med tis)
Kan behandles via operation hvis tumoren sidder på kirtlen som ikke er direkte forbundet med en stor arterie, eller med suprelorin implantat som hæmmer tumorens vækst og fjerner alle symptomerne.


Jeg har en del mere, men har ikke copywright på dem... Beklager...

Fedthale også kendt som Blackheads.
Pelstab på halen grundet overproduktion af fedt, kan behandles med hibiscrub eller mediscrup afvaskning et par gange om dagen i nogen uger. Eller ved at få b-vitamin indsprøjtning hos dyrlægen. Ikke skadeligt eller smitsomt. Kun grimt.

Bla bla bla.... Hilsen Julia