Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Øv øv øv...

Startet af Dexiii, 3. Maj 2012, kl. 23:08

Dexiii

Åhh nej, blev i aftes ringet op af min veninde. Hendes fritte på 7 år havde kramper og var helt slap... Skyndte mig derud, imens hun ringede til dyrlægen... hun fik af vide at Misty nok var ved at stå af og hun skulle se tiden an, da det var bedst hun var hjemme i sine vante omgivelser... Men pludselig krampede hun HELT VILDT!! fik fråde ud af munden, og da krampen var holdt op skreg hun!! Hun skreg i 2 min, aldrig har jeg hørt noget der gjorde så ondt i hjertet... hun fik ringet til dyrlægen igen, og måtte nærmeste overtale hende til at vi måtte komme med hende!! :( Men vi tog afsted, og godt vi gjorde det, der gik kortere tid imellem...

Men mit spørgsmål er, hvad kan hun ha fejlet?? først kramper med fråde og tilsidst skrig, hvor hun bøjede hovedet bagover???

Min veninde klarede det bare så flot, og hvor var det godt Misty fik fred... Men nej hvor gjorde det ondt at se og høre, puha, er godt nok i chok,...  :'(  :( <3

Zopad

Lyder da godt nok oss som en forfærdelig oplevelse  :(
Og hvad sker der lige for en dyrlægen man nærmest skal tigge om a tage sit dyr ind til undersøgelse  >:|
Det er virkelig forfærdeligt .. For stakkels misty og din veninde og dig  :'(
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe med hva det er ..
Apollo & Draco <3

AlisVolatPropiis

Det lyder meget som insulinoma...:( det er en frygtelig død og en forbandet sygdom :(

Anne

Ja, insulinoma er nok et godt bud. Godt I kom afsted og sikke en lortedyrlæge da!

FerretParadise

Jeg er enig med Anne og Trine, at det lyder som insulinom, som er en rigtig lorte sygdom.  :(
Men sikke da en dårlig dyrlæge, jeg ville helt sikkert finde mig en anden, efter denne episode.
Ann Hillerslev.

Eliza

Enig med de andre, det lyder som insulinoma. En anden gang (forhåbentlig kommer det aldrig) så kan man prøve og smøre honning på gummerne, det skulle hjælpe på kramperne. Har dog aldrig selv været nødt til det.

Jeg ville bestemt også finde en anden dyrlæge med det samme. Kondolere med det lille pus :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

Sikke noget forfærdeligt noget.
det er jeg virkelig ked af at høre :(
og hold da op en dårlig dyrlæge :nej:
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

AlisVolatPropiis

Citat fra: Eliza Dato  4. Maj 2012, kl. 18:49
Enig med de andre, det lyder som insulinoma. En anden gang (forhåbentlig kommer det aldrig) så kan man prøve og smøre honning på gummerne, det skulle hjælpe på kramperne. Har dog aldrig selv været nødt til det.

Jeg ville bestemt også finde en anden dyrlæge med det samme. Kondolere med det lille pus :(

Det hjælper kun på de små anfald desværre -forebyggende...jeg tror ikke at et anfald af "sidste anfald"'s karakter kan afværges med sukker :/ Desværre kan man jo med insulinoma kun forsinke det uundgåelige (og selvfølgelig i mellemtiden en masse mindre anfald) og man må på et tidspunkt når tilstanden er forværret nok -sige stop på sit dyrs vegne...

Jeg mistede selv min første ilder pga. denne sygdom -og uvidenhed fra min egen side...han var dog hele tiden under medicinsk behandling -men vi fik ikke sagt stop i tide -aldrig har jeg følt noget så hjertesskærende...og aldrig har jeg følt mig så magtesløs..........

Eliza

Trine, synes bestemt også der kun er en vej når det er kommet så langt desværre :( tænkte det måske kunne have gjort anfaldene lidt mildere med honning til man nåede til dyrlægen :( Det er virkelig en forfærdelig sygdom. Har jo selv Sne og har lovet mig selv hun ikke skal begynde at få anfald, det er ikke værdigt, selvom det er svært at sige farvel.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

åh nej :( Stakkels ilder! Får helt ondt i maven ved tanken om det! Håber hvis jeg nogensinde skulle komme i en lign. situation hvor jeg ikke kan få fat i en dyrlæge at jeg er stærk nok til selv at gøre en ende på dyrets lidelser!

Shamua

Jeg har også hørt før, med skrig og hoved bagover bøjet. Der mente dyrlægen det var en hjerneblødning.  :( Men jeg ved det ikke.

Vh. Marianne

NemoToft

Hej. Hvor forfærdeligt for jer, alle 3. Godt hun har fået fred nu.
Et bud kunne også være en tumor i hjernen.
Knus Dolly.