Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Sting

Startet af Maria, 11. Februar 2012, kl. 22:51

Maria

Hej
Jeg ville bare lige høre om nogen af jer ved hvor lang tid der for det meste går efter at en ilder er blevet steriliseret til hendes sting som hun blev syet med begynder at falde ud?
Iris blev steriliseret for omtrent en måned siden, men ingen af dem er faldet ud endnu. Er det normalt?

ilderhjemmet

medmindre de er selvopløselige ville det være en god ide at dyrlægen til at fjerne dem og det skal være snart (så vidt jeg husker)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

katja

normalt fjernes stingende efter ca 10 dage, de opløslige sting burde  være væk nu,
ejer af 7 dejlige trolde,

mette11

Jeg har oplevet at selvopløselige sting sad meget, meget længe...jeg pillede dem selv ud, da såret var fuldkommen helet og man stille og forsigtigt kunne trække dem ud, uden nogen reaktion fra ilderen. Så hvis alt er helet som det skal og ser pænt ud, så synes jeg du skal prøve at trække lidt i dem og se om de ikke kommer ud af sig selv. Men altså kun hvis det ikke gør ondt på ilderen.  ;)

Anne

Opløselige sting kan virkelig tage længe om at falde ud, jeg plejer også at fjerne dem selv når jeg ikke gider se på dem mere og såret er helet for længst. Man kan forsligtigt klippe dem over med en lille saks og så hive i enden med knuden, så smutter de lige ud. Men ellers pilelr dyrlægen dem nok ud gratis hvis man ikke er tryk ved det, det er selvfølgelig ikke noget man skal give sig i kast med hvis man er i tvivl om hvordan eller usikker på det og aldrig før såret er helt helet og stingene har siddet et stykek tid uden selv at falde ud.

Dyrenørden

Jeg ville også selv pille dem ud, vil dog råde dig til lige at sprite af omkring stingene inden da man kan komme til at trække skidt ned i såret når man tager stinget ud

Anne

Jeg bruger så klorhexidin, men vasker også inden

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 12. Februar 2012, kl. 13:39
Jeg bruger så klorhexidin, men vasker også inden

Ja bare det er et eller andet der lige renser/desinficere :)