Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Opdatering på Emil

Startet af katja74, 26. Juli 2012, kl. 11:20

katja74

Hos Alison fik Emil lavet skrab fra poter, ansigt og ører.. der kom svar i går, og der er INTET at se??!! Mangler på prøven om ring orm.. den kommer om små 2 uger.

Han er igen sat på antibiotika, denne gang dog længerer... mod de bakterier der ikke kan undgåes at få i sår/rifter!

Hvis ringorm prøven heller ik viser noget, vil han blive betragtet som en allergi fritte, og vi skal så finde ud af hvad det er han ik kan tåle. Alison har ik oplevet det før, men han viser desværre alle tegn på det!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Hvor er det bare ærgeligt, at ingen af prøver viste noget. For ellers ville I har vidst hva I skulle gøre for at få dette til at forsvine.
Der er ikke noget værre, end ikke at vide hva ens dyr fejler.

Rigtig god bedring med ham.
Ann Hillerslev.

Stephanie

Øv at prøverne ikke viste noget....Har selv prøvet at være møllen igennem hvor jeg skulle finde ud af hvad han var allergisk over...og det tager så langt tid at teste hvad de er allergisk over. 1½ måned med hver fodermærke :/

Eliza

øv hvor er det surt :( men det kan vel være ALT han er allergisk over for? foder, rengøringsmidler, stof, grus osv osv.. puha..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Er også indstillet på, at det bliver en langvarrig proces.... og svær når vi når til foderet, nu der er 4 totter.

Nogle ideer til hvordan jeg rent praktisk gør det ?? 
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Med foder sker der jo nok ikke noget hvis du kun køre et mærke ad gangen (hvis de alle selvfølgelig er kvalitetsfoder) for det er jo kun for en kortere periode. Men husk alle godbidder også kan give reaktionen så det kan han ikke bare få ved siden af.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

#6
Citat fra: Eliza Dato 26. Juli 2012, kl. 13:35
Med foder sker der jo nok ikke noget hvis du kun køre et mærke ad gangen (hvis de alle selvfølgelig er kvalitetsfoder) for det er jo kun for en kortere periode. Men husk alle godbidder også kan give reaktionen så det kan han ikke bare få ved siden af.

Var også den model jeg tænkte... at fodre alle med kun 1 produkt ad gangen.

Og sføli er de alle kvalitets foder  ;) (orijen, acana, ziwipeak og applaws).

Og godbidder er kun i form af tørret kød.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Tænker at de ting jeg skal gennem gå/prøve er:

Foder (både tør og råt)
vaskemidel
skyllemiddel
tæper (de har fleece).. evt prøve nye materialer.
godbidder
underlag i udendørs løbegård (de har træ bund)

Andet ??

Dog har jeg INGEN ændringer lavet overhovedet... så er det allergi, er det opstået med noget, han i forvejen har været vant til..
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Allergi opstår ofte først efter lang tid hvor man har været udsat for det man nu er/bliver allergisk over for. Tænkte lige er det ikke første år de går ude i løbegården? kunne jo være en mulighed da det først viste sig på fødderne?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Citat fra: Eliza Dato 26. Juli 2012, kl. 13:59
Allergi opstår ofte først efter lang tid hvor man har været udsat for det man nu er/bliver allergisk over for. Tænkte lige er det ikke første år de går ude i løbegården? kunne jo være en mulighed da det først viste sig på fødderne?

Jo det er rigtigt..... sidste år gik de på græs når de var ude!! Så tror det er første ting jeg ændre på ... tak,, havde slet ik tænkt over  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Marianne

Har Alison snakket om sebhorrea? Det er en sopp/svamp infeksjon som kan bli kronisk. Bilder og sykdomsforløp ligner veldig.