Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

HDR billeder

Startet af Emils far, 19. December 2009, kl. 21:08

Emils far

Jeg har leget lidt i dag med billedredigering. Billedene er nu i HDR (high dynamic range) og det hele går ud på at detaljer skal blive tydeligere
Det her er mine første billeder i det format, så det er måske ikke helt som forventet.


Dette billede er fra Telemark, Norge. og er et traditionelt bjelkehus som er meget gammelt.

Her er billedet som jeg tog det


Et gammelt skur


og igen som jeg tog det


Mit juletre ude i haven, taget midt på natten da den første sne kom


og igen originalbillede


Vil du lære lidt om det kan denne link anbefales  www.stuckincustoms.com

mvh.
Lars

Shamua

smart :)... hvor er juletræet smukt..  :-$

Vh. Marianne

FerretParadise

Det er altså ret flot Lars.. Det må jeg sige. Jeg ved så at det er et stort arbejde, og ikke lige noget jeg kan finde ud af.
Jeg er også vild med billedet af juletræet. Jeg gad godt sidde på dit stuegulv, på skindet, og se ud på det, med en kop varm cacao på mit lår. ;)
Ann Hillerslev.

Anne

Flotte billeder. Jeg har tit tnkt på jeg ville forsøge med hdr billeder, men har aldrig forsøgt. Bruger du et enkelt billede eller tager du i forskellige eksponeringer?

Emils far

Citat fra: Anne Dato 19. December 2009, kl. 22:55
Flotte billeder. Jeg har tit tnkt på jeg ville forsøge med hdr billeder, men har aldrig forsøgt. Bruger du et enkelt billede eller tager du i forskellige eksponeringer?

På de her motiver har jeg brugt enkelte billeder, men de skal være taget i raw format for at det skal fungere. Jeg har dog nogen billeder med 3 forskellige eksponeringer også, men har endnu ikke prøvet det...
Skal man lave det helt riktigt fra starten af så er man nødt til at bruge noget sofware, jeg har købt Photomatrix Pro. http://www.hdrsoft.com/ og så skal det en tur ind om Photoshop også...øhh det er dyre billeder nu da jeg har købt alt af programvare og en ny Mac.....

FerretParadise

Lars du må prøve at tage nogle billeder af dyrene i naturen på den der måde, det gad jeg godt se.
Ann Hillerslev.

Emils far

Citat fra: FerretParadise Dato 19. December 2009, kl. 22:51
Det er altså ret flot Lars.. Det må jeg sige. Jeg ved så at det er et stort arbejde, og ikke lige noget jeg kan finde ud af.
Jeg er også vild med billedet af juletræet. Jeg gad godt sidde på dit stuegulv, på skindet, og se ud på det, med en kop varm cacao på mit lår. ;)
Ja mit juletræ lyser fint i nattemørket, og det er jo bare at hoppe på toget så kan du også sidde og kigge på det...

Anne

Jeg vil rigtig gerne se når du får forsøgt dig med "rigtige" hdr billeder, altså forskellige eksponeringer. Jeg har tænkt lige siden jeg fik et stativ at jeg ville prøve, men ja, jeg har heller ikke plads til programmet på min computer :P

Shamua

Citat fra: Anne Dato 19. December 2009, kl. 23:17
Jeg vil rigtig gerne se når du får forsøgt dig med "rigtige" hdr billeder, altså forskellige eksponeringer. Jeg har tænkt lige siden jeg fik et stativ at jeg ville prøve, men ja, jeg har heller ikke plads til programmet på min computer :P

har vist sagt det til dig før anne! Få dig en ekstern harddisk :P

Vh. Marianne

Emils far

Her er et billede af Mono i kendt positur...hdr format det her også..

Emils far

Citat fra: Anne Dato 19. December 2009, kl. 23:17
Jeg vil rigtig gerne se når du får forsøgt dig med "rigtige" hdr billeder, altså forskellige eksponeringer. Jeg har tænkt lige siden jeg fik et stativ at jeg ville prøve, men ja, jeg har heller ikke plads til programmet på min computer :P

Jeg laver lige et, fra det samme skur som vist tidligere, bare fra en anden vinkel...

Emils far

Her kommer så et "ægte" hdr billede...det skal dog lige sies at det skulle fået en pænere himmel, men da skal det i photoshop først, og det gidder jeg ikke lige nu...




FerretParadise

Jeg synes det er lidt sjovt det der.

Ud over det, så bliver jeg svimmel af at se på den der vej i længere tid, den begynder at "sejle".
Ann Hillerslev.

Anne

Det er super spændende den rigtige! Der er noget helt særligt over hdr billeder

Emils far

#14
Her er så et nyt HDR billede...



og her er udgangspunktet