Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Gode råd ved sterilisering?

Startet af Tazz, 4. Februar 2010, kl. 19:27

Tazz

Tøsen har været i løb i lidt tid nu, og derfor skal jeg have hende steriliseret i morgen.
Har kæmpet for at finde en dyrlæge hernede som kunne gøre det, og som man kunne få lavet en aftale om regningen med. Og nu har jeg endelig fundet en, og fået en tid allerede i morgen.

Derfor vil jeg høre om der er nogle specielle ting man skal tage hensyn til.?
Skal hun have en slags "trøje" eller noget andet på, for at såret ikke skal gå op?
Må hun gå i bur sammen med Silke?
Hvor længe skal man være opmærksom på såret?
Skal såret smøres med noget? Eller renses?
Skal jeg gøre så hun kun kan være på den ene etage? Så hun ikke river sig når hun render rundt? Og hvor lang tid går der før hun må få sele på?
Skal hun have noget specielt foder?
Og et sidste spørgsmål, hvor længe går der ca før hun bør være kommet sig? Og blive mere frisk?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da det er første gang jeg skal have neutraliseret et dyr.

Katrine

Da loppen blev steriliseret, gjorde jeg intet anderledes end jeg plejede, og det tror jeg heller ikke at jeg gør når Maiya skal steriliseres.
Så vidt jeg husker var hun frisk ca. et døgn efter.
Ildere: Loppen & Bamse

Tazz

Citat fra: Katrine Dato  4. Februar 2010, kl. 19:43
Da loppen blev steriliseret, gjorde jeg intet anderledes end jeg plejede, og det tror jeg heller ikke at jeg gør når Maiya skal steriliseres.
Så vidt jeg husker var hun frisk ca. et døgn efter.

Okay, vil bare høre.. Det er som sagt første gang jeg skal have neutraliseret et dyr.. Så er meget rart at vide hvis der er noget specielt man skal være opmærksom på. :)

Anne

Selvfølgelig skal du holde øje med såret. Du kan evt spraye sårspray/bitterspray på så hun ikke slikker i det, men det er ikke nødvendigt. Sørg for at omgivelser er rene, lad være med at gå tur med hende før såret er helet (der går en uges tid min, der skal jo ikke jord i såret). Ellers så bare kig efter at der ikke går betændelse i.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

du skal selvf. være ektra opmørksom på hun ikke finder på at begynde at slikke sig i såret! så kan stingene falde ud.. men tror ikke det sker så tit!
- Og selvf. at der ikke gå betændelse i det og at hun i det hele taget "kommer" sig godt!

Men som Katrine skriver så vidt muligt gør som i plejer!
Ellers så held og lykke med det!

Tazz

Okay, tak for svarene..

Tænker også lidt, hvor lang tid plejer de ca normalt at være sløve? Mere hvis nu det f.eks plejer at vare ca. 4 timer, og jeg så jeg måske bliver nervøs efter 2 timer hvis i forstår?

Anne

Det er meget forskelligt fra ilder til ilder, og afhænger vist også af hvilken narkose der bruges.
Der burde dog være en klar bedring i det over en dags tid.

Julie Stuhr

Og vær opmærksom på at kattegrus kan sætte sig fast i såret de første par timer efter (Undskyld Sabby, at dumme, tankeløse madmor ikke tænkte på det :/)

Tazz


Anne

Citat fra: Julie Stuhr Dato  4. Februar 2010, kl. 21:17
Og vær opmærksom på at kattegrus kan sætte sig fast i såret de første par timer efter (Undskyld Sabby, at dumme, tankeløse madmor ikke tænkte på det :/)

Åh :S det har jeg ikke oplevet men det er godt du gør opmærksom på det!

Julie Stuhr

Citat fra: Anne Dato  4. Februar 2010, kl. 23:29
Citat fra: Julie Stuhr Dato  4. Februar 2010, kl. 21:17
Og vær opmærksom på at kattegrus kan sætte sig fast i såret de første par timer efter (Undskyld Sabby, at dumme, tankeløse madmor ikke tænkte på det :/)

Åh :S det har jeg ikke oplevet men det er godt du gør opmærksom på det!

Så nu har Sabby som den eneste lov til at gøre hvad hun skal, hvor hun vil. Så må jeg tage konsekvenserne bagefter :P