Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

p sprøjte eller inplantat ???

Startet af Thomas klausen, 4. Marts 2010, kl. 16:13

Thomas klausen

jeg ville lige høre hvad i har givet for det forskelige og hvad det hedder da jeg har caramel som er i løb og skal ud af det igen inden jeg vil steraligsere hende men da jeg først har råd til det om ca 1 til 2 måneder og hun absolut skulle gå i løb nu har jeg ikke andet valg ind at gøre en af delene. så hvad hedder det og hvad har det kostet for jer.
ps jeg vil helt undgå at give hende en p sprøjte

KariN

Hvis du helst vil undgå p-sprøjten så syns jeg da helt klart du skal vælge implantatet :)

Jeg har kun en tæve og hun er sterilliseret, så jeg har ikke nogen erfaring med nogen af delene :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

#2
Men et implantat er jo næsten ligeså dyrt som en snitning, så hvis det er fordi du ikke har råd, så erdet måske ikke løsningen.

Chorulon spørjten skulle være den mindst farlige af de sprøjter man kan give. men du skal ikke give en sprøjte før hun går i løb og chorulonen virker kun 6 uger +, så der er ingen garanti for at hun ikek går i løb efter 2 måneder igen.

Thomas klausen

ok ja det skal hun også men nu har hun valgt at gå i løb vilket passer mig af h til så skal hun jo ud af det igen
okay det er meningen hun skal ud af løb og ligeså snart jeg har penge til det (mellem 1 til 2 måneder) skal hun steraligseres

Namilla

Et andet forslag, og måske er det ikke sikkert det virker... men måske er der nogen der har en hvalpesyg tæve (eller en snittet han med nogle hormoner i behold), som vil slæbe lidt rundt på hende? Nogle gange kan det være nok til at få tæverne ud af løb for en periode...

Soelberg`s SUN ferret


KittAnderson

Hold da op man !

Der står på kontrakten at hun skal snittes inden... var det 15 marts? eller april?
Det er simpelthen for dårligt det der. Du sagde du havde råd til det og det var den eneste betingelse for at du kunne købe hende.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Shamua

Min pige fik chorulon sprøjten i starten af december, og viser endnu ingen tegn på aat være på vej i løb igen, så den kan altså også være god nok..

men hvis din kontrakt siger at hun skal steraliseres, så er der jo ikke noget at rafle om!

Vh. Marianne

Namilla

Øhh... ja hvis der er en kontrakt på hende, der siger hun skal snittes inden en vis dato, så skal du jo overholde kontrakten, eller som MINIMUM tage kontakt til sælger/opdrætter og spørge om I evt. kan lave en anden aftale... Kontrakter er til for en ting, og det er ikke bare noget man selv bestemmer...

Anne

Enig med Namilla! Det er et dårligt signal at sende at bryde en kontrakt og det kan komme til at betyde at alle opdrættere der kører med kontrakt ikke vil sælge til dig.

Thomas klausen

#10
jeg havde råd lige indtil min fucking åndsvage sammen bo fik lavet rod i vores økonomi og jeg har 2 gange 2000 der skal betales og jeg tjæner kun 5300 om måneden og så betaler jeg 600 til min telefon 500 til min com og 1200 til lån så gør fandme alt hvad jeg kan for at få det ordnet men sku svært når man er banket rådt pga en de næste 2 måneder som minimum så de fanme mod min vilje at jeg ikke kan. for ikke at nævne jeg har en farfar der lige har været på sygehuset min kæreste har lige slået op så gør mest muligt for at få det gjordt og der står i kontrakten jeg har 3 måneder til at får det gjordt så har mellem 1 til 2 måneder inden den er brudt

ps. undskuld mit dårlig sprog

FerretParadise

Hold da op et sprog.

Et godt råd fra mig af er, at jeg synes du skulle kontakte sælger, og forklare ham/hende din sitiation.
Det tror jeg ville virke meget bedre, end, at spørge herinde hva der er bedst p-sprøjte eller implantat, når der åbenbart står i kontrakten af du skal steriliserer hende.

Det kunne jo være at du og sælger kan finde en løsning. ;)

Men ellers må du jo bare låne pengene til at få hende steriliseret.
Ann Hillerslev.

Katrine

Hvis man har sådan en dårlig økonomi, skulle man måske lige overveje en ekstra gang inde man køber dyr.
Til en anden gang, var det måske en ide at sætte et bestemt beløb af til dyrlæge regninger, om måneden.
Hvad ville du gøre hvis din ilder blev syg, og skulle have akut behandling, der koster flere tusinde kroner?
Jeg ville se om jeg kunne låne nogle penge og få hende steriliseret.
Ildere: Loppen & Bamse

Thomas klausen

det er meningen at der skal laves en opsparing men det nåede jeg aldrig før han fik lavet rod i det. og hun bliver steraligseret men må ringe til dyrelægen på mandag og høre ad osv