Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sato har kastet stor sort lakrids-lignende ting op... Svar: EN SNEGL

Startet af SilverDragon, 1. August 2010, kl. 14:42

SilverDragon

Hej
Jeg stod lige nede ved ildernes bur og lagde tøj sammen da jeg kunne se at Sato var gået ned til bakkerne, men det er der jo ikke noget unormalt i. Men han skulle ikke på toilettet, men gik rundt om sig selv og virkede underlig, da han pludselig begyndte at kaste op, ellers ihvertfald prøvede på det, der kom bare ikke noget op.
Han prøvede i lidt tid og endelig kom der en 2,5 cm (ca.) sort letter blød aflang ting op. Har ingen anelse om hvad det er og har smidt det ud. Jeg har givet ham noget zoolac for at få lidt fedtstof ned igennem halsen og maven, nu ligger han bare og sover i sin hængekøje.

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på?

Jeg fik lige taget nogle billeder af "tingene"




Her kan man lige se størrelsen i forhold til min pegefinger

Kristine

Det ser lidt vildt ud :S
Nu er det ikke noget jeg har forstand på, men kunne det måske være noget han har slugt?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

cibatuchsi

det ligner lidt en snegl... 
har aldrig set noget lignende før

SilverDragon

Øv.. ja.. En SNEGL. Det havde jeg da slet ikke tænkt over.. Shit..
De har jo adgang til deres udendørs løbegård 24 timer i døgnet og jeg har da ikke set om der er skovsnegle eller dræber snegle der ude..
Når jeg trykkede på den var det også som om den kom noget saft ud af det..
Jeg tror du har ret Cibatucshi... det er nok en snegl

Amazing Ferret


SilverDragon

Amazing Ferret: Jeg tvivler, for jeg kan ikke skille den ad og den mærkes hellere ikke som hår... mere som gummi eller lettere hårdt tyggegummi

Kristine

Kunne være noget han har slugt eller spist, som ja.. måske en snegl? :)
Og hvis det bare er det.. Så er der jo ikke rigtigt noget at være bekymret for, for han har jo fået kastet den op ;)
Men man kunne jo altid lige være lidt obs med ham :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Snegle kan jo give hjerteorm, men nok ikke hvis de kaster dem op.

Kristine

De er jo herre klodsede og sarte og bliver let syge... Hvordan overlever de mon i naturen? Hehe  :fnis:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne


Kristine


Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Jeg læste tråden og tænkte faktisk at det kunne være en snegl men jeg skrev det ikke for du havde jo ikke skrevet at han havde været udenfor. Men ad, tænk at spise en snegl. Skal han så hedde Mulle nu?  :fnis:  (er det ikke det han hedder i den film hvor han spiser en snegl?)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Hahaha :)
Jeg tænkte bare da jeg så det og du skrev han kastede det op at han havde slugt et eller andet han ikke kunne fordøje.. men anede dog ikke hvad det var.. og det ser dog godt nok underligt ud på billedet.. men ja.. kunne måske godt være en snegl, aner det ikke :)
Men så længe han har kastet det op tror jeg det er fint nok :) Tænkt hvis det havde ført til sygdom eller forstoppelse :( Lille pus dog, godt han fik den op
Men du kan jo bare lige prøve at være lidt obs omkring hans adfærd og han er som normalt, tror dog det er overstået nu og der ikke skete noget slemt.. MEN man kan jo ikke altid være alt for sikker ;)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Lena og Peter

Man får da nogel af et chok når sådan noget sker... Nu måå vi da håbe at der ikke er noget han har fået smag for.. ;)

Dejligt I fandt ud af hvad det var..