Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Gulsot.... åh nej.....

Startet af Tina med 2, 30. August 2010, kl. 13:56

Tina med 2

Må lige dele min oplevelse med ligesindede....

Jeg er så heldig at bo sammen med Gaston (6-årig dreng) og Annabella (3-årig pige).
Torsdag aften opdager jeg at Gaston er meget gul hvor han bør være lyserød. Straks ringer jeg til vagtdyrlægen, der bekræfter at det lyder som noget er galt med lever/nyre og ikke giver mig grund til at være positiv.... :(

Fredag morgen tager vi til egen dyrlæge, der heller ikke kan sige meget opmuntrende. Han har tabt sig og virker ikke synderlig interesseret i mad (meget atypisk ham). Han tøffer dog rundt og det tager hun som et godt tegn...
Vi aftaler derfor at der tages blodprøve. Der er forhøjede lever  og nyretal (som ventet). Eftersom han virker ved rimeligt mod får jeg antibiotika med hjem, samt besked på at servere lækkerier.... gør jeg da gerne  :love:

Endelig søndag aften vender appetitten tilbage for alvor... så idag skal der hentes mere medicin  :dans:
Nu er jeg positiv og tør næsten håbe at jeg får lov at beholde min lille dreng... <3

Jeg vil få taget nogle billeder og få lagt ud.... Han er nemlig stadig gul!!! og det ser tosset ud....

Er der andre der har haft lignende oplevelser ???? Jeg har aldrig hørt om det før....
Tina (stadig med 2 :love:)

Anne

Jeg har heldigvis ikek haft samme oplevelse. jeg så et billede jeg havde taget for nylig hvor My så helt gul ud rundt om snuden og tænkte straks gulsot og nyresvigt, men heldigvis er der ingenting at se på hende, så det var bare billedet.

Jeg håber virkelig at din bliver rask og du får lov at beholde ham. Det var godt du kom hurtigt afsted!

tzari

Ja var bare den bedste opringning at han havde fået det bedre. Lød ellers meget kritisk. Håber han får kæmper sig igennem det  og det bare var en dum infektion :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Mustela

Jeg har prøvet det :(   http://ferretopia.eu/index.php?topic=3412.0

Her var det dog leveren den var gal med, og ikke begge dele. Min pige kom sig rigtig hurtig med antibiotika- og kvalmestillende-behandling.

Jeg fik taget nye blodprøver igen efter 14dages tid, for at bekræfte at alt var ok. Og heldigvis virkede behandlingen korrekt. Så det vil jeg anbefale dig også at gøre :)

Rigtig godt at han er i bedring, og spiser/drikker igen. -det er den rigtige vej ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Tina med 2

Dejligt at der er en der har oplevet en lykkelig udgang på gulsot.

Jeg ved godt der kæmpes lidt mod oddsene her,- hans alder og at det er både lever og nyretal taget i betragtning, men man håber jo altid  :)

6 år er jo desværre oppe i risikozonen ved de kære små  >:|

Jeg vil klart have taget prøver igen, hvis han genvinder sin rigtige farve igen. Vil helst være sikker.

Tina med 2

Lige en opdate på Gastons tilstand....

Appetitten er enorm... han æder  :fnis: Sidste mandag sagde vægten 770 g og i dag hedder den 880 g  :dans:

Han tøffer rundt som han altid har gjort, så han har det fint lige nu  :ja: men er godt klar over at det kan vende.... Jeg har medicin til torsdag og så tror jeg der skal bestilles tid til eftertjek mandag..... Selvfølgelig håber man kun det bedste, men er osse realistisk.

Hvor er det forfærdeligt når de kære små bliver syge... så herfra sender vi lige gode vibrationer til andre med syge ildere, med ønske om snarlig bedring  :love:

Gaston, Annabella og så mig......

Mustela

Citat fra: Tina med 2 Dato  6. September 2010, kl. 13:51
Lige en opdate på Gastons tilstand....

Appetitten er enorm... han æder  :fnis: Sidste mandag sagde vægten 770 g og i dag hedder den 880 g  :dans:

Han tøffer rundt som han altid har gjort, så han har det fint lige nu  :ja: men er godt klar over at det kan vende.... Jeg har medicin til torsdag og så tror jeg der skal bestilles tid til eftertjek mandag..... Selvfølgelig håber man kun det bedste, men er osse realistisk.

Hvor er det forfærdeligt når de kære små bliver syge... så herfra sender vi lige gode vibrationer til andre med syge ildere, med ønske om snarlig bedring  :love:

Gaston, Annabella og så mig......

Har han fået taget nye blodprøver? -de giver nemlig et prej omkring funktionen af nyrerne/leveren, og om der muligvis er en bedring.
Men DET er der ;) -når du skriver han er sig selv, indtager mad osv :) Når der opstår tilstande med nyrer/lever-problemer, opstår der meget ofte kvalme, så det næsten er umuligt at spise. Så det at han spiser er det bedste tegn for bedring.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

tzari

Ej hvor lyder det lovende han er da en rigtig fighter  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Tina med 2

Synes absolut at Gaston må komme i betragtning når årets fighter-prisen uddeles  :ja: Han spiser med velbehag sit tørfoder nu oveni det andet der bliver serveret, derfor kan han nu prale af en vægt på 950 g.... Vi går hårdt efter at komme over 1 kg denne uge  :dans:

Regner med at få taget prøve torsdag eller fredag..... men ingen tvivl om at han lige nu har det godt  <3

Cille

Dejligt at høre at ham gasse har det bedre....han er sådan en dejlig dreng.
Lidt doven/langsom måske, i forhold til bella  :fnis: