Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Marcel har slimet afføring

Startet af Dyrenørden, 24. Oktober 2011, kl. 17:04

Dyrenørden

Ja imorges da jeg stod op og lukkede bæsterne ud gik Marcel på bakken som han plejer da jeg efterfølgende skulle gøre bakken ren så jeg at en del af afføringen var normal men resten tynd gul/brunt slim. Jeg blev en smule bekymret han var ude og lege lidt men gik lidt for hurtigt ind og sove igen synes jeg. Nå men jeg tog på arbejde og sagde til min kæreste som møder senere end jeg at han lige skulle kigge til ham inden han kørte hjemmefra og skrive til mig hvordan det stod til. Min kæreste skriver at han har det helt fint. Nå men nu jeg så kommet hjem og kan med det samme se at der er flere slimklatter i og uden for bakken i buret. Kan dog se han også har haft normalt afføring. Han havde slim til at sidde bag i så er ikke i tvivl om at det er Marcel han virker ret sløv nu her og måske han er dehydreret. Hvad synes i jeg skal gøre? Jeg har tænkt mig at prøve at få noget katte vådfoder i ham og så se tiden an og er det ikke bedre imorgen må jeg et smut forbi dylle

Billedet er af hans afføring imorges


Hvad tænker i? Kan jeg se tiden an eller skal vi til dyrlæge med det samme. Smider billedet ad så andre måke også kan lære lidt :)

mette11

Sørg for at han får masser af væske - det er virkelig vigtigt når de har problemer med maven. Om sommeren plejer jeg at give mine kødsaft med vand blandet i for at de drikker mere, så hvis han er vant til at få kød, så prøv det. Hvis han virker ok ville jeg vente og se tiden an til i morgen, men hvis han bliver sløv eller andet så søg dyrlæge. Jeg synes du skal give ham det foder han er vant til, da det højest sandsynligt er hans mave der er lidt i oprør og derfor mener jeg at han skal have det han er vant til, så hans mave ikke bliver mere i uro. Du kan give ham zoolac også.

http://ferretharmony.com/viewtopic.php?t=1793  Her er en liste over lorte!!

Dyrenørden

Har desværre ikke zoolac på lager og han synes kød er noget så ulækkert :( Må prøve mig lidt frem. Er helt syg af bekymring kan ikke lide når de små har det skidt :(

Dyrenørden

Har lige taget en skål vand og ham og siddet med ham på skødet og tilbudt ham vand og han labbede en del i sig så det er godt :) De har kun flaske så jeg må bare tage ham ud og give ham vand i skål jævnligt og så må vi se :) Det nytter nemlig ikke noget med en skål i buret da El camino elsker vand og plasker det hele ud på 2 sek ;)

Shamua

#4
Trine, jeg har noget canikur herhjemme du kan få indtil i morgen... Hvis hans mave ikke er kommet i ro, så kan man købe dem hos dyrlægen her i randers. Det er det samme som zoolac, jeg synes bare det virker bedre :) kom forbi og hent det hvis han stadig har problemer, du kan bare skrive :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

Citat fra: Shamua Dato 24. Oktober 2011, kl. 17:54
Trine, jeg har noget canicur herhjemme du kan få indtil i morgen... Hvis hans mave ikke er kommet i ro, så kan man købe dem hos dyrlægen her i randers. Det er det samme som zoolac, jeg synes bare det virker bedre :) kom forbi og hent det hvis han stadig har problemer, du kan bare skrive :)

Åh. det vil jeg meget gerne! Kommer forbi efter det i aften efter halv 7 når min kæreste er hjemme. Men skriver lige en sms :)

Shamua

Citat fra: Dyrenørden Dato 24. Oktober 2011, kl. 17:56
Citat fra: Shamua Dato 24. Oktober 2011, kl. 17:54
Trine, jeg har noget canicur herhjemme du kan få indtil i morgen... Hvis hans mave ikke er kommet i ro, så kan man købe dem hos dyrlægen her i randers. Det er det samme som zoolac, jeg synes bare det virker bedre :) kom forbi og hent det hvis han stadig har problemer, du kan bare skrive :)

Åh. det vil jeg meget gerne! Kommer forbi efter det i aften efter halv 7 når min kæreste er hjemme. Men skriver lige en sms :)
Okay, jeg er bare syg, så .. kom ikke for tæt på :P

Vh. Marianne

Dyrenørden


Shamua

#8
nej :P .... jeg har meget ondt af mig selv :P

Vh. Marianne

Dyrenørden

haha. det kun mænd der har lov at ynke når de er syge ;)

Shamua


Vh. Marianne

Dyrenørden

Marcel har det meget bedre idag  :dans:

Shamua


Vh. Marianne