Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vægtoversigt - hanner

Startet af lille_jill, 10. December 2008, kl. 16:31

Lena og Peter

Citat fra: Trashstar Dato  2. Januar 2011, kl. 10:29
Hvor meget bør en han cirka veje når de er lidt over 1 år?

Det kan man desværre ikke sige, sådan generelt.

Vi har to hanner og jeg mener at de begge vejer det de skal.. MEN der er stor forskel:

Laban (snart 2 år) 1.333 gram
Ramses ( under et år ) 2.104 gram.

Så det er svært at sige hvad en ilder skal veje.. ;)

Trashstar

Citat fra: ilderbanden Dato  2. Januar 2011, kl. 10:52
Citat fra: Trashstar Dato  2. Januar 2011, kl. 10:29
Hvor meget bør en han cirka veje når de er lidt over 1 år?

Det kan man desværre ikke sige, sådan generelt.

Vi har to hanner og jeg mener at de begge vejer det de skal.. MEN der er stor forskel:

Laban (snart 2 år) 1.333 gram
Ramses ( under et år ) 2.104 gram.

Så det er svært at sige hvad en ilder skal veje.. ;)

Det var derfor der var et cirka.
Man må vel have en slags tabel for mellem et eller andet og et eller andet andet... forvirrende :b
Han vejer mindre end 1 kg.
Ville bare gerne høre hvad en passende vægt skulle ligge imellem :)

Lena og Peter

Jeg vil tro at hvis du lægger et billede ind af ham, hvor man kan få en ide om hans størrelse, så er der nogle herinde med en rimilig stor viden og så kan de bedre fortælle om han er for lille... ;)

Vi har selv haft en han på omkring 800 gram og var meget nervøs for ham... Da vi så kom på udstilling med ham fik vi afvide at han bare var sommerslank.

Men jeg vil tro at 500 gram er for lidt..

Starshineferrets

Hur mycket en iller väger avgörs av vad de har för anlag, vilken kost de äter, hur gamla de är samt om de är kastrerade eller ej och vilken kroppsbyggnad de har helt enkelt. Det är oerhört stor variation på vad olika illrar väger... och även om 2 illrar väger lika mycket så kan de se helt annorlunda ut i strukturen.

Jag har en hane som vägde 3,5 kg sin första vinter... han var inte fet, bara muskulös. Men de flesta illrar som kommer upp i den vikten består främst av fett vanligtvis.
Jag har just nu 3 illrar som väger drygt 2 kg, 2 av dem är slanka och muskulösa.. medans den andra är lite överviktig. samma vikt. Olika struktur. Har flera honor som väger ca 1,1 kg. De flesta av dem är slanka och väldigt muskulösa, medans en, med samma vikt är fet rakt av.

FerretParadise

Fire (7 mdr + 9 dage): 2150 gram.
Cyrill (3 år + 8 mdr + 12 dage) kastreret: 1640 gram.
Ann Hillerslev.

lille_thor

Thor er 6mdr og vejer1200 gram
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_thor Dato  5. Januar 2011, kl. 23:40
Thor er 6mdr og vejer1200 gram

Så må han være vokset godt siden jeg så ham til træffet!? Nu er han kun nogle 100g fra at være ligeså stor som min lille dreng, Anubis!

lille_thor

Ja det synes jeg også han har .. han har også fået mere pels. Han er ved at blive en flot fyr hehe  :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_thor Dato  6. Januar 2011, kl. 00:11
Ja det synes jeg også han har .. han har også fået mere pels. Han er ved at blive en flot fyr hehe  :D

Dejligt! Så ved du godt det forpligter til en ny billedserie, når man har en ilder der er ved at blive en flot fyr, ikk?!

lille_thor

Bare vent der kommr masser af billeder når jeg lige har fået vist hvordan man gør. Også af den lille pige vi får imogen
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_thor Dato  6. Januar 2011, kl. 00:27
Bare vent der kommr masser af billeder når jeg lige har fået vist hvordan man gør. Også af den lille pige vi får imogen
Okay skønt... Hvis det er kan jeg forklare dig det over MSN. dete r ret nemt...

lille_thor

Tja men med sådan noget er jeg nød til at få det vist. Regner lidt med at finde ud af det ib næste uge  :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_thor Dato  6. Januar 2011, kl. 00:33
Tja men med sådan noget er jeg nød til at få det vist. Regner lidt med at finde ud af det ib næste uge  :D
okay, det er ellers ret nemt... Jeg er total it.spasser men fik det forklaret over MSN og fandt enda ud af det... hihi.. Ved ikke engang om vi har hinanden på msn?!

lille_thor

Har vi ikke kun på facebook
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lille_thor Dato  6. Januar 2011, kl. 00:44
Har vi ikke kun på facebook
ahr okay, du må godt tilføje mig hvis du har lyst! Annataasinge@ofir.dk