Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Loke, nu 16 uger og med lampeskærm

Startet af Namilla, 13. Juli 2009, kl. 16:47

Namilla

Så er han blevet 16 uger... han blev opereret i begge øjnene i onsdags, og derfor går han med krave indtil på torsdag...
Men jeg er bange for at de opererede mere end linserne bort, for siden operationen har han troet at han var en chihuahua! han vil helst sidde på skødet og nusses hele tiden...
Og det holder ikke helt når han vejer 17 kg!




Mens han var i Århus for at blive opereret var Jack og Mons jo "alene"... og de savnede vist deres lillebror

lille_jill

Nøj.. Har godt nok meget lyst til at nuldre de der ører  :-$

Namilla

Ja, det ville også være dejligt, men jeg har fået strengt forbud mod at nulre hans ører, da schæfere er meget udsatte for øre-infektioner, og så kan man risikere at de får hænge-ører...
Men han går ikke af vejen for at blive kløet på brystet...

Julie

hold da kæft nogle lyttelapper! han er godt nok bare noget så sød. :D hvordan går det ham med at finde rundt?

Namilla

Ja, operationen var jo ikke 100% succesfuld, da de jo ikke kunne sætte nye linser i...men derfor går det nu stadig MEGET bedre med at se... Han torpederer ikke buskene længere og han er ikke længere så "klistret"... før ville han være hvor jeg var, uanset om jeg bare skulle på toilettet... nu lægger han sig et sted i stuen eller gangen hvor han kan overskue de forskellige rum, for nu kan han jo se hvor vi går hen!
Vores nabo (som er dyrlæge) forklarede, at han ser lige så godt på afstand som vi gør, men at han vil se sløret når tingene kommer tæt på, fordi man bruger linsen til at stille skarpt på korte afstande... Han forklarede det ligsom hvis vi holder en hånd op foran øjnene og kigger på noget der er langt væk, så vil hånden også være sløret, fordi vores blik er indstillet på det lange syn... sådan ser han så alt hvad der er tæt på... Men det er jo ikke noget problem, for han vil stadig kunne se det...
Han får dryppet øjnene med 5 forskellige dråber, 3 gange i døgnet + at han får to forskellige piller 2 gange i døgnet... og han får en godbid for hver dråbe han får, så nu sætter han sig parat og logrer, når vi finder dråberne frem! *G*
Det allerværste er bare at vi skal holde ham adskilt fra den gamle hund... for han må ikke blive for vild eller gø for meget (af fare for nethindeløsning)... så vi skifter mellem at den ene er i bryggerset eller i haven og den anden er i huset... det er synd for dem begge to, men det er det bedste lige nu...
på torsdag skal han have fjernet sting i øjnene og så håber jeg at han får kraven af... så håber jeg også MEGET at dyrlægen vurderer at hundene kan være sammen igen, for det er meget besværligt det her... heldigvis har jeg haft fri fra arbejde siden operationen, men når jeg skal på arbejde igen onsdag og fredag, så må jeg have den ene hund i soveværelset og den anden i bryggerset...det skal nok blive festligt... Den gamle hund hopper op i sengen og møffer sig ned under dynerne, når vi ikke ser det, men Loke vil bare splitte soveværelset af, hvis det er ham der skal være der...