Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ny hundehvalp!

Startet af Namilla, 12. Maj 2009, kl. 22:22

Bawa

steffen har haft schæfer hunde hele livet, og selv opdraget dem.
juli, som bor nede ved hans forældre, har han selv opdraget, og hun er dælme velopdragen  :fnis:

Namilla

Nårh okay, jamen så er det jo ikke noget problem... syntes bare jeg ville sige det... man ser desværre alt for mange mennesker, som anskaffer sig en hund, og så tror at den ikke behøver at blive opdraget... Jeg læste lige, at ved en rundspørge hos dyrlæger i DK, mente man at op imod 75 % af de hunde som aflives pga. adfærdsproblemer, kunne have været skånet, hvis bare ejeren havde fået dem opdraget ordentligt...

Bawa

lissom piger der køber små hunde for at gå rundt med dem i taskerne ..
min kusine købte en amstaff, og hun passede den aldrig .. jeg tog nogle gange op og hentede ham uden hun var der!
sådan nogle som hende .....! ÅH!

men han har det heldigvis godt den dag idag - han bor på en gård :D

Namilla

Ja det er forfærdeligt...  jeg kender også et par piger som har de små hunde, og som ikke har opdraget dem, fordi de ikke mener det er nødvendigt, når hundene er så små... men de bliver jo skøre i hovedet de stakkels hunde...for en hund kræver jo, at vide, hvem der bestemmer... de små hunde mine bekendte har, gør HELE tiden... hver gang der er nogen der går forbi på opgangen, telefonen ringer eller man åbner køleskabet, så gør de... og de er heller ikke renlige, fordi ejerne ikke gider gå med dem mange gange om dagen, og "det er jo ikke noget problem at tørre op efter sådan en lille hund"... så man skal se sig for, hvor man træder... hundene snapper efter fremmede og tror i det hele taget at det er dem der bestemmer... og det er jo bare synd for hundene! Den ene af pigerne var herude og besøge mig, og hun kunne ikke forstå hvordan min store hund kunne være så afslappet... og han er jo afslappet fordi han ikke har ansvaret for det hele...for han ved godt at jeg bestemmer...
Ja, det blev vist en længere smøre..men jeg kan også bare blive så frustreret over dem der ikke opdrager deres hunde....

Bawa

selvom hunden er lille behøver den stadig opdragelse.
og det med at de er nemme at tørre op  efter fordi de er så små, er noget lort  :S
jeg gider da heller ikke gå og tørre op efter mine ilder-basser hele tiden - og deres bæ er endnu mindre!
jeg kan blive så inderligt sur på den slags mennesker! åhhh! ..

min mormor har en lille hund. en papillon hedder det. hun skulle også opdrages,
hvilket jeg selv fik æren af at gøre  :love:


NemoToft

Hejsa. Tillykke med lille hunden. Han ser sød ud. Knus Dolly og drenerne.

Namilla

Mange tak! Du må jo se ham næste gang vi ses... Han bliver frækkere og frækkere for hver dag der går...

Namilla

Så er kræet blevet 12 uger!... og sikke en forandring der er sket med ham...rent fysisk har han næsten fordoblet sin vægt på de knap 4 uger vi har haft ham, ørerne har rejst sig og han er begyndt at smide hvalpe-pelsen... Han er stort set renlig (har, 7,9,13 ikke haft en uheld indendørs i omkring en uge) og han er begyndt at tage kampen om magten op med min store hund...(og alle andre hunde i kvarteret)...han er faktisk blevet så kæphøj, at han gør af os, når han får skældud... han er også startet på hundetræning og det går rigtig godt... han lærer desværre også alle den gamle hunds unoder (fx at hente pinde i brændeskuret, hvad den gamle hund måske gør 1-2 gange om dagen, men hvalpen gør hele tiden...så græsplænen er fuld af brændestykker)..
Men lige lidt billeder for at vise forandringen!







Bawa

eej hvor er han blevet fiiiiin  :D

Namilla

Mange tak... ja han begynder efterhånden at ligne en schæfer...

Bawa

ja, en flot en af slagsen! :D .. elsker hans kæmpe ører!

Namilla

Ha ha... ja, lige da de begyndte at stå op (det tog en uges tid hvor de blev mere og mere rejst) syntes jeg han lignede en ørkenræv http://cute-n-tiny.com/wp-content/uploads/2009/02/fennec2.jpg ! Nu er han vokset lidt mere til dem synes jeg...(eller også har jeg bare vænnet mig til det...)... men jeg er ret sikker på at han både kan fange Sverige2 og Rai Uno med dem! *G*

Bawa

åh jeg elsker bare ørkenræve! elsker bare store øre i det hele taget  :-$ (og store poter!!!!!)