Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvorfor egentlig hængekøjer?!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 26. Oktober 2010, kl. 20:54

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja som overskriften lyder så har jeg gået og undret og tænkt over hvorfor egentlig ildere er så glade for at sove i køjer?
Det er jo ikek ligefrem naturligt...

Nogler der har en god forklaring? Det kan godt være det bare er mig der tænker for meget over tingene :S

Barky

Det er ikke bare ildere... Der er rigtig mange dyr som kan lide hængekøjer.. Mennesker kan også lide dem.. Hvorfor kan du lide hængekøjer?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Rokkie

hmm... jeg har lagt mærke til at når jeg går tur med Smilla, så "gemmer" hun sig op ad et eller andet, det kan være at Ildere normalt gemmer sig når de sover.

Hvilket vil sige at hængekøjen, der "vipper op" når de lægger sig i den, egentligt vil fungere som en form for dækning mod rovdyr?

bare et gæt  :D

lille_jill

Syntes da at det er mere sært at nogen ildere hellere vil sove i en plastikpose ;) En hængekøje er da klart mere lækker.

Namilla

Jeg har haft en dreng der helst ville sove i bakken (og helst når den ikke var ren længere)...se det var underligt! Nej en hængekøje er ikke naturlig som sådan (i naturen bor ilderen i huler de selv graver i jorden, fx ind i en skrænt), men nu er tamilderen jo så langt fra sin vilde slægtning, som de næsten kan komme...de er endda ophøjet til selvstændig art...
Hængekøjer er bløde og trygge, de former sig efter kroppen og man er så højt oppe, at det giver et godt udsyn over verden udenfor buret...det er mit gæt..

Malene

Citat fra: lille_jill Dato 26. Oktober 2010, kl. 21:19
Syntes da at det er mere sært at nogen ildere hellere vil sove i en plastikpose ;) En hængekøje er da klart mere lækker.
Cerulean er ikke enig :lol:

Mine foretrækker nu ikke at sove i hængekøjer, selvom jeg har to her hjemme.
Cerulean vil helst sove i en plastikpose, dernæst FerretLove senge, hængekøjer, inde i dynebetrækket og så andre senge.
Ved Hector er det inde i dynebetrækket, FerretLove senge, hængekøjer og så andre senge.
De sover vel bare der hvor de synes de ligger godt og rigtig kan krølle sig sammen. Hvorfor Cerulean foretrækker en plastikpose på gulvet, aner jeg ikke :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Rokkie

Smilla sover for det meste i hendes køjer, ellers i dynebetrækket i bunden..

Hun har dog også før sovet udenfor buret, en enkelt gang i hendes legebukser og en enkelt gang har hun sneget sig i en af vores hovedtelefon-tasker :D

nåh ja, under radiatoren er åbenbart også godt til en lille lur engang imellem  8)