Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Så for pokker. Nu jeg nød til at få lidt hjælp :D

Startet af Miss-Bjerregaard, 3. December 2012, kl. 10:48

Miss-Bjerregaard

Heej jeg har luret ufattelig meget på det udstilling noget og vil helt vildt gerne afsted! :
Har en masse spørgsmål nu ! :D

Har Liam min smukke mellem han, som jeg har fået afvide han er ret stor. Han er født med en tand der er mindre end den anden med omkring 2-3 mm. Så kan han vil ikke stille op?

Så har jeg min utrolig smukke dreng Basse, som jeg gerne vil prøve at stille op med. Men har ingen ide om hvilken kategori jeg jeg putte ham i. Læse inde på first class hjemmeside at de vil inddele dem i farver. Men jeg ved ikke hvilke han skal i. Han er en stor og meget langhåret han :) Hans farver er sorte og sølvgrå! Håber nogen kan hjælpe mig med det! :D

Så ville jeg høre om det ikke var muligt at man kunne få lov at følge med en af jer der har forstand på det engang uden at have mine egne med, da jeg utrolig gerne vil se hvor meget det kræver og hvordan man skal gøre det? Så ved ikke om nogen er villige til at have mig med på slæb! :D

Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Lena og Peter

Citat fra: Miss-Bjerregaard Dato  3. December 2012, kl. 10:48
Heej jeg har luret ufattelig meget på det udstilling noget og vil helt vildt gerne afsted! :
Har en masse spørgsmål nu ! :D

Har Liam min smukke mellem han, som jeg har fået afvide han er ret stor. Han er født med en tand der er mindre end den anden med omkring 2-3 mm. Så kan han vil ikke stille op?

Så har jeg min utrolig smukke dreng Basse, som jeg gerne vil prøve at stille op med. Men har ingen ide om hvilken kategori jeg jeg putte ham i. Læse inde på first class hjemmeside at de vil inddele dem i farver. Men jeg ved ikke hvilke han skal i. Han er en stor og meget langhåret han :) Hans farver er sorte og sølvgrå! Håber nogen kan hjælpe mig med det! :D

Så ville jeg høre om det ikke var muligt at man kunne få lov at følge med en af jer der har forstand på det engang uden at have mine egne med, da jeg utrolig gerne vil se hvor meget det kræver og hvordan man skal gøre det? Så ved ikke om nogen er villige til at have mig med på slæb! :D

Liam kan uden problemer stille op - Vores Minnie mangler 6 tænder og Mickey (Hippo) som vejre over 2.200 gram og de er da med hver gang.

Vedr. Basse bliver du nok nød til at smide et billede af hans ansigt og et af kroppen (gerne fra siden)

Synes da bare du skal møde op på FCF uden ilder.. Vi er ikke farlige og hvis du kommer hen til nogle af os har vi for det meste tid. Selvfølgelig med mindre vores ilder er tæt på at skulle op eller det er lige fra morgenstunden.. Men kommer du lige over middagstid er der altid nogle der har tid til at snakke.

Nanna

Hej.

Liam kan sagtens stille op, men hvis det er meget tydeligt med hans tand, vil han højst sandsynligt få træk for det.

Hvad angår farven på Basse, ville det være rart med et billede :) Men det lyder som om han er silver angora eller standard angora.

Jeg synes bare du skulle tage til FCF, og så gå rundt til os som udstiller og se :) Det er jo ikke fordi det kræver helt vildt meget, og man bestemmer jo selv, hvor meget arbejde man vil lægge i dét at udstille :)
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Nanna

Citat fra: ilderbanden Dato  3. December 2012, kl. 11:16
Citat fra: Miss-Bjerregaard Dato  3. December 2012, kl. 10:48
Heej jeg har luret ufattelig meget på det udstilling noget og vil helt vildt gerne afsted! :
Har en masse spørgsmål nu ! :D

Har Liam min smukke mellem han, som jeg har fået afvide han er ret stor. Han er født med en tand der er mindre end den anden med omkring 2-3 mm. Så kan han vil ikke stille op?

Så har jeg min utrolig smukke dreng Basse, som jeg gerne vil prøve at stille op med. Men har ingen ide om hvilken kategori jeg jeg putte ham i. Læse inde på first class hjemmeside at de vil inddele dem i farver. Men jeg ved ikke hvilke han skal i. Han er en stor og meget langhåret han :) Hans farver er sorte og sølvgrå! Håber nogen kan hjælpe mig med det! :D

Så ville jeg høre om det ikke var muligt at man kunne få lov at følge med en af jer der har forstand på det engang uden at have mine egne med, da jeg utrolig gerne vil se hvor meget det kræver og hvordan man skal gøre det? Så ved ikke om nogen er villige til at have mig med på slæb! :D

Liam kan uden problemer stille op - Vores Minnie mangler 6 tænder og Mickey (Hippo) som vejre over 2.200 gram og de er da med hver gang.

Vedr. Basse bliver du nok nød til at smide et billede af hans ansigt og et af kroppen (gerne fra siden)

Synes da bare du skal møde op på FCF uden ilder.. Vi er ikke farlige og hvis du kommer hen til nogle af os har vi for det meste tid. Selvfølgelig med mindre vores ilder er tæt på at skulle op eller det er lige fra morgenstunden.. Men kommer du lige over middagstid er der altid nogle der har tid til at snakke.

Haha Peter, du kom først.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Miss-Bjerregaard

Giver lige et skud mere for at se om jeg kan finde ud af at smide billeder ind. Har gjort det engang, men kan slet ikke finde ud af hvilket link jeg skal bruge :p

Det lyder slet ikke som om jeg er hjælpeløs lige nu :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

mette11

Det eneste det kræver for at de kan stille op er at de er optimalt vaccineret og tilmeldt. Hvis du er i tvivl mht. farve, så læg nogle billeder ind, så skal folk nok hjælpe med at finde ud af hvilken klasse de skal i og du kan også altid sende et billede til arrangørerne og spørge, hvis du er i tvivl.
Det er ikke noget som kræver noget af dig som sådan at udstille. En typisk dag er meget stille og rolig. Folk kommer med deres dyr (du får at vide hvad tid du skal være der) og tjekker ind, går ned og finder et sted at være og pakker ud og stiller bur/løbegård op. Når indtjekningen er forbi, begynder klasserne at blive kaldt op og når de/den klasse dine dyr er i bliver kaldt op, tager du den/dem i en transportkasse og går op i tjekpoint med dem og siger de er klar, sætter dig og venter på at deres nr. bliver råbt op og når det bliver det, afleverer du dem til en ilderbærer som går ind til dommeren med dem. Efter lidt tid kommer de med din ilder igen og du går ned til din/jeres plads igen. Når alle klasser er færdige er der tit lotteri (hvortil man i løbet af dagen kan købe lodder) og derefter er der præmieoverrækkelse.
Det er ret simpelt faktisk - det gælder bare om at høre efter hvad arrangørerne siger og handle derefter. Langt størstedelen af dagen sidder man bare og hygger og går rundt og snakker og ser på de andre dyr og boderne.

Hvis du har mulighed for det kan du altid tage hen og kigge til en udstilling (det kræver kun at man møder op) og få en fornemmelse af hvordan det hele fungerer.

Miss-Bjerregaard

Her var lige lidt billeder af ham, får lige taget nogen bedre når jeg kommer hjem... :)



Har ikke lige nogen fra siden, men tager et når jeg kommer hjem :)



Her er så et af hans smukke hoved :)

Mette11: Vil også gerne med, men er lidt nervøs over at gøre det selv, for er ikke så udadvendt bare at gå over og snakke med folk. Så ville gerne hvis man kunne følges med en der kunne en del.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

AlisVolatPropiis

han er ganske almindeligt standard :) så han skal i standard/vildtfarvet -klassen og han er alm korthåret :)

Shamua

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  3. December 2012, kl. 11:59
han er ganske almindeligt standard :) så han skal i standard/vildtfarvet -klassen og han er alm korthåret :)
Sikker på han ikke er angora uden næsefejl? Har selvfølgelig kun mobil så billederne er mini, men synes hårene på ryggen er lidt lange? Kan ikke se det ordentligt :P ... Men synes også han er anderledes pjusket omkring hovedet?

Har du ikke et billede af ryggen?

Vh. Marianne

Miss-Bjerregaard

Her er et af ham lige da vi fik ham, hvor han var lidt mørkere og ikke havde hår på halen.. Han har meget pels nu :D

Hans hår på hans ryg er omkring 5 cm lange :D De er ret så lange :D

Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Anne


Shamua

#11
Han kunne nok godt være korthår men også angora, kan ikke se det ordentligt :P
Jeg håber nok bare at han er angora uden næsefejl fordi det er drømmetænkning :P

Vh. Marianne

Anne

#12
Se på pelsen på ryggen Marianne på det sidste billede. vil sige det er for langt til en korthårsilder. men på den anden side synes jeg at jeg kan se underuld, ville klart være nemmere hvis man sad med ham selv i hænderne. men synes nu han ligner en angora.

Shamua

Citat fra: Anne Dato  3. December 2012, kl. 14:04
Se på pelsen på ryggen Marianne på det sidste billede. vil sige det er for langt til en korthårsilder. men på den anden side synes jeg at jeg kan se underuld, ville klart være nemmere hvis man sad med ham selv i hænderne.
Jeg har set korthårs ildere med så lange hår :D men som sagt, er på mobil med små billeder så skal nok bare lade være med at blande mig :P

Vh. Marianne

Anne

Det har også noget at gøre med måden pelsen falder på ned af siden jeg tænker angora. Det billede ligner en ilder i sommerpels, og jeg vil altså lige umiddelbart sige angora. Men ja, prøv at kig når du er ved en computer :P