Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Skaldet fritte

Startet af Kiddo, 27. Januar 2013, kl. 17:12

Kiddo

 :S
jeg er lidt forvirret?
Ebi, er begyndt at tabe håret på sit hoved...-hun har sådan næsten en skaldet plet- hvor der kun er sådan noget underuld?
er det ikke liiie lovlig tidlig for hende at hoppe tilbage i sommerpelsen tænker jeg?
jeg har taget lidt billeder af det, :D det ser lidt komisk ud.
en skaldet fritte  :fnis: :lol:


amåske hun skulle få noget hentehår ;)

ahmen altså?!

her kan man især se det... :-$

Your problem is you think your problem is your problem

Anne

Jeg lagde godt mærke til på udstillingen at hun var lidt tyndpelset :( Kan du se om der er nye hår på vej nede ved huden? ellers ville jeg nok tage en tur forbi dyrlæge og få snakket med dem om det. Har du snakket med dem om det pulver der vi snakkede om og bugspytkirtlen?

Normalt når de taber pelsen er det pga noget med binyrene, men med Ebi vil jeg næsten tro der er noget andet på spil.

Hvis der er ny pels på vej nede ved huden skal du ikke være bekymret, så er det bare pelsskifte, og det kan godt komme nu, men det plejer nu ikke helt at se sådan ud.

lille_jill

Har du varme på i lejligheden?

Kiddo

jo, der er skam små fine sommerpelshår på vej,- hun er også sådan lidt blålig igen ved sine mørke aftegn, som da hun skiftede til vinterpels.
hun taber også lidt omkring på bagbenene og forbenene.. :)
jeg syntes bare at det var noget tidligt :)

ja Jill, vi har nemlig lidt varme på i vores lejlighed, for hvis ikke vi har det så dør vi alle af kulde, da det er en OLD-gammel lejlighed vi bor i.
-men det er da nok derfor hun allerede skifter pelsen så :D

Det er nu lidt nuttet med sådan en skaldet frittefis ;)
Men jeg holder lige lidt ekstra øje med hende alligevel :)

-ja, det der pulver er godt nok noget krydret hos en dyrlæge...-600kr for 170g... :X
- så har sat Nicolaj på at finde noget lidt billigere i stedet for :)
Your problem is you think your problem is your problem

Anne

Puuuh det var godt det bare er pelsskifte, du må altså ikke gøre mig så nervøs :lol:

Og det pulver der, jeg går ud fra i de doser en lille ebi skal have, så har I sikkert til et års tid (og så er det jo ikke galt når man tænker ift hvad ziwipeak ellers koster). men hvis der findes et billigere alternativ, som gør det samme, så er det jo godt nok.

Kiddo

hihi, ja undskyld, men blev da også selv sådan lidt nervøs...
her er et billede hvor man sådan kan ane de der små hår

og her også, man kan bedre se det i virkeligheden :)


jeg har sådan lige søgt lidt herinde på pelsskifte også, bare for sådan at forberede mig på hvordan hun kan komme til at se ud...
(håber ikke hun tar efter sin far ;) :P  :fnis:)
Your problem is you think your problem is your problem

mette11

Håber bare at det er kikset, tidligt pelsskifte  ;)

Hvad er det for pulver i snakker om?? Bare for at være nysgerrig...

Anne

Vi mistænker at ebis bugspytkirtel ikke rigtigt virker, og det er noget enzym der så hjælper med at optage næring fra maden.

Beate

Kan man også bruke det pulveret hos gamle/syge Ildere? For å hjelpe dem lidt med opptaket af næring? Eller er det sånn at hvis de ikke trenger det så samler det seg opp i systemet å dermed kan være skadelig?

Tenker bare om det hadde vært nogen at memorere til den dagen jeg selv står her med gamle skrale dyr
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Anne

Det tror jeg desværre ikke Beate. Ned mindre de gamle ildere mangler det enzym.

SofieLykke

Min den ene Frigg har en lille skaldet plet i nakken.. :D Men det der er nu en del større. Håber du finder ud af hvorfor.

Anne

Citat fra: SofieLykke Dato 28. Januar 2013, kl. 09:43
Min den ene Frigg har en lille skaldet plet i nakken.. :D Men det der er nu en del større. Håber du finder ud af hvorfor.
Hvor gammel er frigg?

SofieLykke

Halvandet. Men hun har haft den lææænge :)

Anne

Karin, jeg kom lige i tanke om at Ebi jo var i løb da hun fik sit implantat, så det kan godt være derfor hun skifter pels nu, og måske bliver hun så hvalpetosset nu her.

SofieLykke