Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Implantat 9,4 mg?

Startet af Eliza, 5. Februar 2013, kl. 22:53

Eliza

Jeg ved ikke om det har været oppe før, men hvilket implantat bruger I andre? er det 4,7 mg eller 9,4 mg?

Jeg har indtryk af at langt de fleste bruger 4,7 mg men ved ikke om det er sandt, men min dyrlæge havde aldrig givet andet end de små?

Synes bare det er sjovt at det er det lille implantat man bruger som endda er det som ikke er godkendt til ildere. Det holder jo i kortere tid så hvorfor ikke bruge det som holder længere og som er godkendt officielt til ildere?

Jeg forstå man bruger det lille til avlsdyr, men det er en anden snak :)

Jeg har ikke rigtig selv tænkt over det før her sidst jeg gav en af mine implantat, men synes egentlig det er fjollet ikke at give det der holder længst.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg har valgt at give mine de små, Med Lugh var det egentlig fordi jeg jo troede jeg skulle bruge ham igen på det tidspunkt. Med Meep og Nori var det bare det valg jeg tog lidt fordi jeg vil have Meep kirurgisk neutraliseret bagefter, og de fik det på samme tid så det var vel bare nemmere. Desuden kan de små jo holde ret lang tid, så jeg tænker også lidt at det måske holder længe på dem. Både Joa og Lugh fik sidste forår og der kan jeg stadig mærke implantaterne tydeligt.

Det er jo rigtigt nok kun det store er godkendt til ildere, men det er jo samme produkt bare i forskellige størrelser. Det kunne være fornuftigt nok at bruge de store til de dyr man ønsker permanent neutraliseret, så man skal give færre. Jeg har hørt i den ene ildergruppe på facebook at nogle i norge mener at det store har flere bivirkninger, men ud fra hvad jeg selv har undersøgt og hvordan det fungerer, har jeg svært ved at forestille mig at det skulle være tilfældet.

Ferretale

Oki, jeg havde da slet ik tænkt på der var flere størrelser  :S

Kan se min dyrlæge har brugt 4,7 mg til mine, men vil da klart overveje det store næste gang...
Syntes det er en led nål i forvejen, så kommer lidt an på om den er meget større  :)

Shamua

Sidst jeg købte implantat (må ha været i januar 2012) fik de de små, da han først kom til at snakke om de store bagefter. Havde jeg vidst det inden havde jeg også klart givet de store da dyrene ikke skal bruges til avl. Tænker at når de små kan holde så længe som de nu engang gør, kan man være så heldig måske at to implantater af de store holder hele ilderens levetid, og det at give implantat så faktisk ikke er så stor en ekstra udgift alligevel (tænker at man jo betaler for neutralisering flere gange).
Jeg har hvertfald besluttet at næste gang drengene der ikke skal bruges til avl, bliver brunstige, så får de de store :)

Vh. Marianne

FerretParadise

En lille oplysning om virketid.

Juana fik et 4,7 mg i februar 2010, og hun er nu på vej i løb igen, og skal have et nyt implantat på fredag.
Så det lille har holdt i 3 år på hende, og det synes jeg faktisk er ret ok.
Hendes søn Emil fik sit 4,7 mg implantat i januar 2010, og hans er også lige holdt op med at virke, og skal have et nyt nu.
Ann Hillerslev.

Eliza

Tak for jeres svar :)

Anne jeg er med på at det er det samme om det er det store eller lille. Synes egentlig bare det er sjovt det er det lille man har valgt at bruge i dk, for har endnu ikke hørt om en ilder der har fået et af de store :)

Jeg har ikke hørt andre fra udlandet der har snakket om en anden form for bivirkninger, det burde det vel heller ikke være da det burde være samme mængde der bliver frigivet om det er lille eller stort.


Jeg var selv nødt til at give implantat igen efter 1 år til den ene og 2 år til den anden. Der har så ikke være noget nu efter et år med de to.

Men som marianne, så synes jeg da også det er lidt spild af penge hvis man kan nøjes med et større der holder længere og ilderen skal ikke udsættes for det lige så mange gange.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katjap

Min Bernie har faktisk lige fået det store. Du sparer ikke nogen penge ved det, men tænkte at han er så stor så ville prøve med et stort til ham. :)

Eliza

Jeg har ikke selv undersøgt prisen, men hvad mener du med at man ikke spare penge katjap? koster det meget mere? det burde jo også holde meget længere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katjap

Citat fra: Eliza Dato  7. Februar 2013, kl. 22:07
Jeg har ikke selv undersøgt prisen, men hvad mener du med at man ikke spare penge katjap? koster det meget mere? det burde jo også holde meget længere.

Prisen er det dobbelte af det lille. Så det skal jo i princippet holde mere end dobbelt så længe før det kan betale sig rent økonomisk, det var mere det jeg mente :)

Anne

det med bivirkningerne var i gruppen "ilder" som mest er norsk. Det var ikke så længe siden de snakkede om det derinde. Der var ikke andet belæg end personlige observationer/tanker. Og de bivirkninger der blev nævnt var fx ekstremt pelsskifte, og det har jeg også oplevet ved det lille implantat.