Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sunde godbidder

Startet af Lucifer_og_Satinas_mor, 22. Februar 2013, kl. 10:36

Lucifer_og_Satinas_mor

Hej alle!  :)

Hvilke sunde godbidder kan man give totterne?

Mine er vilde med æg og rosiner, men er der ikke andre?  :D

katjap

Du må for Guds skyld ikke give rosiner. Det er slet ikke godt for dem. Tørret kød er de bedste godbidder :)

mette11

Rosiner er ikke godt for ildere. De indholder alt, alt for meget frugtsukker og desuden også et stof der kan være giftigt for ildere  :( (alle former for sukker kan føre til insulinoma hos ildere og bør derfor undgåes).

Man kan få mange forskellige former for tørret kød og det er en rigtig god godbid (bare tjek at det er rent kød der er i). Kig efter dem til hund og kat - de er fine til ildere også. Ud over det kan man bruge olie (lakseolie osv), vitaminpasta eller noget foder som man ikke lige bruger til hverdag.

Æg er også godt - bare de ikke får hviden alene. Æggeblomme eller et helt æg i ny og næ er godt for dem  :ja:

Kiddo

Du kan også prøve at søge herinde, på godbidder, der er en masse rigtig gode emner omkring det :)
min tot elsker f.eks tørret andekød, kyllingekød, oksekød,lammekød, kanin og ..-jah faktisk alle former for tørret kød til hund og kat.
(det skal bare være rent kød)
og så fandt jeg ud af at hun ELSKER melorme  :lol:
Your problem is you think your problem is your problem

Lucifer_og_Satinas_mor

Okay, tak  :)

Men mine små venner nægter altså at spise kød  :o

Jeg ved virkelig ikke hvorfor, jeg har prøvet at give dem alt muligt (oksekød, lammekød, kylling, svinekød) både tørret og råt. Hvad kan man ellers prøve? Nogle gange, hvis jeg selv spiser frugt, er de meget nysgerrige. Det må de da ikke få, vel?

Kiddo

nope, frugt er bandlyst :)
I starten var min tot også lidt suspekt over de nye godbidder jeg købte, men jeg klippede dem i små stykker og gemte dem i hendes aktivitetslegetøj sammen med en klat vitaminpasta, eller en enkelt dråbe fiskeolie, og nu er hun helt syg med de nye godbidder :)
Your problem is you think your problem is your problem

SaschaDJensen

Du kan "tvinge" dem til det.. tag deres tørfodre fra dem, og giv dem kød i stedet, så skal de nok spise det.
Hvis de bliver sultne nok så spiser de det, og måske komme de til at elske kød.  De skal self. have noget forskelligt kød, så de har noget at vælge imellem, og så kan du også finde ud af om hvad de bedst kan lide. Jeg gør det selv nogengange med mine, for det er heller ikke altid de vil spise kød hvis de har adgang til tørfodre.. De når ikke at blive sultne nok til at spise kød.  :)

SofieLykke

Mine nægter at spise råt kød og tørret kød. jeg har prøvet alle muligheder.. Så mine må få tørfoder med masser af protein i :)

AlisVolatPropiis

Prøv med lakseolie og vitamin pasta :) det kan tit lokke de fleste...hvis de er lidt skeptiske -så prøv forsigtigt at dutte lidt på snuden...deres naturlige reaktion vil være at slikke det af :)

Og enig med de andre rosiner er no go...der er et ukendt giftstof i nogle af dem, der har givet hunde akut nyresvigt -så de kan dræbe fra det ene sekund til det andet. Og på lang sigt er de så fyldt med sukker at de dræber via insulinoma...

Lucifer_og_Satinas_mor

Ok  :)
Mange tak!  :D
Vil prøve med lidt fiskeolie og vitaminpasta. Hvor kan man købe vitaminpastaen?  ;)

Kiddo

Your problem is you think your problem is your problem

lille_jill

Eller på udstillingen i morgen, hvis du kommer og kigger der :)

Lucifer_og_Satinas_mor

Okay   :)

Rigtig mange tak for alle jeres svar  :D

Jeg har lige købt pastaen over linket. Glæder mig til den kommer  :dans:

Mosegrisen

Min lille skiderrik ville ikke spise kød, så jeg tog hans tørfoder væk og fyldte en daggammel kylling med tørfoder ind under skindet, så han var  nødt til at smage kyllingen... Da jeg havde gjort det et par gange og han havde spist kyllingen, var det nok. Nu er han helt tosset med rå daggammel kylling og også voksne kyllingehalse, der spiser han dog ikke nakkehvirvelerne, men på de daggamle spiser han det hele. Det er min erfaring at de blive nogle kræsne små djævle, hvis ikke de er vandt til rå kød. og Calle er bestemt også interesseret i alt der er sødt og frugt, men så får han semi-dried kyllige godbidder i stedet.