Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Viser ikke interesse.

Startet af Mette, 23. Marts 2013, kl. 21:56

Mette

Vi har en tæve der er gået i løb, og har været det i et godtvstykke tid nu. Men problemet er bare at, vores viril han ikke viser interesse i hende. Han kan godt nuse lidt til hende og slikke hende lidt i nakken, og det er det.
Når han kommer ud af buret, fiser han hen og drikker vand, så spiser han lidt, går i Bakken også i seng bagefter..

Hvad kan vi lige gøre ?
<3

katja

prøv en anden han, hvis hun har været længe i løbe tid vil jeg anbefale du giver hende en p-sprøjte hurtigt, de kan ikke tåle at være længe i løb,
ejer af 7 dejlige trolde,

CMS

Er hun evt. ved at gå/gået ud af løb efter at have været for længe i løb? (de kan godt selv gå ud)
Har det været sådan med interessen hele tiden?
Mange hilsner Christina

Mette

Hun har ca. Været i løb i 1 måned nu. Jaa, det har så, men vi troede det var fordi de bare skulle gå lidt mere sammen. De kan godt ligge og putte sove.

Vi har en anden han som er kastreret, han viser interesse i hende, og er meget ivrig i og komme på hende.

Så enten skal vi have fundet en anden viril han og parre hende, ellers skal hun have en p-sprøjte (hvis det ikke er for sent til og tage hende ud af løb)
<3

Eliza

en han og en tæve skal ikke bare gå sammen i lang tid og så håber man der kommer hvalpe. I vil aldrig vide hvornår termin er så og det kan være livstruende for både tæve og hvalpe, da de ikke skal gå mange dage over tid før de dør pga infektion og at hvalpene simpelthen rådner op sammen med tæven. Det lyder hårdt men det er sådan det er og vi har set det være ved at ske flere gange selv hos erfarne opdrættere der ikke kommer af sted i tide.


Er hun stadig hævet op? for så skal hun tages ud af løb på den ene eller anden måde. De kan gå ud af løb selv men mange går ikke ud af løb og kan ende med at dø af det. Så der skal handles på det.


Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mette

#5
Jaa, er stadig hævet op bagi..

Men vi har fået hjælp med og parre hende op. :)
<3