Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Boligforening og tilladelse til ildere

Startet af Malene, 4. April 2013, kl. 16:19

Malene

Emnet har vist været oppe før, men jeg vil gerne have folks erfaringer alligevel.
Jeg leder efter en lejlighed, hvor jeg selvfølgelig kan have Cerulean med og en hvalp engang (forhåbentlig), så jeg har kigget på afdelinger i boligforeninger hvor det er tilladt at have 2 husdyr.
Jeg troede egentlig ikke det ville være noget problem. Hvis man må have katte (og endda hunde nogle steder), så må man vel også have ildere? Men meldingen har været ret forskellig og jeg er meget i tvivl om hvordan det egentlig hænger sammen.

Boligforening #1 tillader "2 indekatte". I telefonen var svaret at ildere ikke gik under katte, og at hamstere, undulater osv. egentlig heller ikke var tilladte, men at de ikke sagde noget til at folk havde dem. Så hun sagde egentlig at jeg godt kunne have ildere, men hvis naboerne klager, skal jeg flytte, men det ville jeg også skulle hvis jeg havde haft tilladelse.
Boligforening #2 tillader "2 husdyr (kat/hund)". I telefonen fik jeg først at vide, at det nok ikke var noget problem, men hun viderestillede mig til inspektøren der sagde at ildere bestemt ikke gik under hund og kat og så remsede han noget fra deres ordensreglement op, som skulle være bevis på at ildere ikke var velkomne.
Boligforening #3 tillader "2 husdyr (kat/hund)". Hende jeg snakkede med, var den mest positive og hun mente at når ildere bliver holdt som katte, så måtte de også være tilladte (men hun var så også den eneste jeg nåede at fortælle at de går løse og bruger kattebakke). Jeg skulle bare krydse af i boksen hvor der står kat, når jeg skriver mig på venteliste og så skulle det vist være fint. Musene skal jeg, så vidt jeg forstod, lige have en tilladelse til, men det lød ikke som om det var noget problem.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

CMS

Uanset om man har tilladelse eller ej, vil man kunne få problemer, hvis der først bliver klaget. Det er lidt ligesom, hvis man godt må have sin hund, men den gøer hele dagen og lign. Generelt ville jeg gå efter at få et OK (på skrift helst), og ikke blive skræmt af: "hvis nogen klager", for sådan er det altid.
Jeg synes, de første udmeldinger virker spøjse, men det er nok de pågældendes fordomme mere end reelle regler.

Det lyder til, du intet har at frygte i nr. 3, og at nr. 1 er til at snakke med også. I nr. 2 ville jeg være lidt betænksom, hvis inspektøren var i mod allerede fra starten.
Mange hilsner Christina

Volmer

Jeg er med i boligselskabet sjælland og her har jeg fået af vide at mine (tidligere) rotter og ildere hører under bur dyr og derfor er tillandt de steder med mindre der direkte står ingen dyr. husdyr tæller kun hund og kat.

Hvis det er en stor boligforening som har flere afdelinger kan det værre en god idé at ringe til den enkelte afdeling og spørge da de har mere føling med hvordan det egentlig er i afdelingerne og ikke bare hvad der står på nogle papire.

3totter

I det selvskabte i skive jeg stod var ilder bur dyr og skulle holdes i bur

Lynet

Vi har fået afvide at ildere er burdyr, og derfor ikke tæller ind under husdyr :)
Men det er selvfølgelig altid godt at spørge dem :D
Fordi de er det hele værd!

Lynet

Citat fra: 3totter Dato  4. April 2013, kl. 18:26
I det selvskabte i skive jeg stod var ilder bur dyr og skulle holdes i bur

Så man måtte godt have dem, men de måtte ikke komme ud af buret? Sikke en hjælp  :X
Fordi de er det hele værd!

3totter

Citat fra: Lynet Dato  4. April 2013, kl. 18:35
Citat fra: 3totter Dato  4. April 2013, kl. 18:26
I det selvskabte i skive jeg stod var ilder bur dyr og skulle holdes i bur

Så man måtte godt have dem, men de måtte ikke komme ud af buret? Sikke en hjælp  :X

Jep, men viseværten hårde set ham ude før men sagen ikke noget til det.

Lynet

Citat fra: 3totter Dato  4. April 2013, kl. 18:55
Citat fra: Lynet Dato  4. April 2013, kl. 18:35
Citat fra: 3totter Dato  4. April 2013, kl. 18:26
I det selvskabte i skive jeg stod var ilder bur dyr og skulle holdes i bur

Så man måtte godt have dem, men de måtte ikke komme ud af buret? Sikke en hjælp  :X

Jep, men viseværten hårde set ham ude før men sagen ikke noget til det.

Ja, okay :)
Fordi de er det hele værd!

lille_jill

Her er det tilladt med 1 hund eller kat. Jeg spurgte hos DAB og de sagde ikke noget til det. Viceværterne til bebyggelsen har været her flere gange, hvor jeg så sørger for at have dem i bur. De syntes, at det er nogen vældigt sjove gnavere..

Forsøger at holde mig på god fod med viceværterne, for det er lidt dem og ikke boligkontoret, som holder opsyn med tingene herude :)

Sahlgreens Ferrets

Jeg ringede og spugte boligforeningen her hvor jeg bor. og der sagde de også at de gik ind under burdyr, så det måtte jeg godt have.. :)

Viceværten var oppe hos mig igår, og han var helt vilde med mine.. :P
Bailey 1 april 2012 <3 Koda 10 maj 2012 <3 Kahlua 18 Marts 2013 <3 Asti juni 2013

Kiddo

Vores lejlighed, er hos et selvskab i Esbjerg der hedder Aunbøl, det er faktisk strengt imod deres reglement, at have NOGEN form for dyr...
Og det står i vores lejekontrakt at terrarier og akvarier er absolut udsmidnings grund...

Men jeg snakkede med viseværten, da jeg jo har min gamle øgle TeeBone, og forklarede hende at han altid er i terrariet.
og da jeg fortalte hende at han spiser edderkopper, melorm fluer og andre insekter, gik hun helt over til ham og sagde sådan lidt henkastet, at det kunne være hun skulle have sådan en til at tage hendes edderkopper :D :D

Men næsten alle i den her bygning har dyr alligevel, overboen har hund, naboen til den ene side har fisk, og naboen til den anden side har kat, og mus.

Så der er ingen her der klager over hverken TeeBone eller Ebi.

Jeg sørger også for at holde mig gode venner med viseværterne, da det som regel er dem der "holder øje" med beboerne i den her bygning.
og både damen og manden der er vores viseværter er skide ligeglade med at vi har dyr,  og syntes at de er mega nuttede, og
"så længe de ikke render rundt og ødelægger det hele, så gør de ingen skade :)"
(sagt med viseværtdamens egne ord )
Your problem is you think your problem is your problem

Eliza

Jeg boede i en boligforening som sagde at det var ok, for det var jo et bur dyr.

Vi søgte så en ny lejlighed i samme boligselskab men en anden afdeling og der var pludselig mange forskellige holdninger fra afdeling til afdeling. Den ene afdeling sagde først ok, men senere ringede de og sagde at det kunne der aldrig blive tale om, da han nu havde hørt at de stank og var skadedyr. (jeg kunne forklare alt hvad jeg ville, han vidste nu godt hvad en ilder var)

Nå men det kom dertil at der skulle tages stilling til det hos chefen i boligselskabet og de kom frem til at de gik ind under hund og kat. Så måtte man have to hunde/katte så var det to ildere man måtte have.

De refererede til en sag der havde været ved domstolen, hvor det var besluttet at ilder var det samme som at have hund/kat.

Jeg tror mange boligselskaber har deres egne regler og nogle er mere til at snakke med end andre, men skal den højere op, så vil jeg tro at afgørelsen bliver det samme som hund og kat. Det var jeg på sin vis ikke interesseret i da jeg havde tre ildere og man kun måtte have to husdyr.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.