Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Når man nu bliver bidt..

Startet af lille_jill, 15. November 2009, kl. 23:23

lille_jill

Nu er jeg blevet bidt så mange gange, at det ikke gør mig noget mere.. Men igår skulle jeg skille Hector og Chucky ad midt i en slåskamp og blev i den forbindelse bidt i min finger, så det knaste inden i den. Nu har den dumme finger så været hævet lige siden, dvs. 1,5 døgn nu.
Nogen som har oplevet det og ved hvad man kan gøre?

Jeg ser mig selv om totalt indviet ilderejer nu :)

Bawa

Tag til lægen? :P (av hvor må det have gjort ondt!)

lille_jill

Syntes bare ikk at jeg gider min læge, han er herre skummel.. Kunne være at der var et eller andet fancy råd istedet.

Bawa

Ehmn, noget frossent .. Hold noget frossent på og se om ikke det tager hævelsen? :D

Tilo

Hold det rent ( sæbevand) og du har stivkampe vac ikke ?
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

Idamusen

husk at holde øje med om den får sjove farver. kan jo være kommet skidt i den, da dyrenes bakterieflora er en lidt anden. :) men håber det snart går væk

Julie

Hvis du ikke kan lide din læge synes jeg du skal finde en anden, for det er nok en god idé at få kigget på fingeren. Held og lykke med det i hvert fald :)

lille_jill

^jeg tror bare at jeg har et generelt had til læger :) er blevet skældt alt for meget ud af dem...

Må prøve noget koldt (frosne kyller)

Barky

Du kan tage på skadestuen.. De er ikke glade for at man kommer så sent, men din undskyldning om at være i Tyskland burde holde.
Desuden, hvis du ikke kan huske om du har en stivkrampe, så får du en gratis det når det er dyrebid.

Ellers vil jeg sige som de andre, noget koldt på, hold det rent. Det bør ikke knase, men nogen gange kan lyden godt forekomme uden at der er sket en skade på knoglen... Men er du selv i tvivl, du mærkede jo biddet. Så tag på skadestuen. :)
(jeg har ikke kunnet få fat på min egen læge i 1½ år, han er altid langtidssyg og henviser til nogen der aldrig tager tlf, så jeg har taget på skadestuen. Senest i februar/marts da jeg faldt og slog knæet i år, så det skurrede inden i...)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lille_jill

Skadestuen er jeg bestemt ikke velkommen på. Jeg vil æde min egen ilder på, at de vil mene at det er selvforskyldt og så skælde mig ud (ganske som de plejer).. Så hellere min egen skumle læge :)

Men tak for svarene :)

Bawa

Så håber jeg de frosne kyller virker :)

Starshineferrets

har vart med som samma sak fler gånger än jag kan räkna. oftast gör jag inte så mycket, men när jag fick min nagel punkterad rakt igenom 2 gånger, så satte jag ett bandage på med alosollösning, det verkar bakteriehämmande, men främst är det uttorkande och drar uta var och liknande, och får svullnaden att minska.

Sulle

Citat fra: lille_jill Dato 15. November 2009, kl. 23:23
Nu er jeg blevet bidt så mange gange, at det ikke gør mig noget mere.. Men igår skulle jeg skille Hector og Chucky ad midt i en slåskamp og blev i den forbindelse bidt i min finger, så det knaste inden i den. Nu har den dumme finger så været hævet lige siden, dvs. 1,5 døgn nu.
Nogen som har oplevet det og ved hvad man kan gøre?

Jeg ser mig selv om totalt indviet ilderejer nu :)

Puha det lyder da ikke rart!

Jeg ville sige at det du skal gøre er at fingeren skal være i blød i varmt opløst sæbespåner 3 x dgl til at starte med. Dog ved jeg ikke om det allerede er for sent, fordi du ikke har gjort det fra starten af, men jeg ville skynde mig ud og købe nogle sæbesåner og så gå igang. Det er nok den eneste chance der er for at undgå lægen.

Shamua

MEn HVIS der kommer en rød linje fra fingeren der går mod hjertet, så skal du tage til læge med det samme!.. Det er blodforgiftning, ikke farlig hvis det bliver behandlet! Fik det engang da jeg blev bidt af en kat!..

Vh. Marianne