Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mine ildere går konsekvent ved siden af bakken. Hvad gør jeg?

Startet af Mewz, 4. December 2009, kl. 10:23

Starshineferrets

det kasnke redan är nämnt i tråden, men pröva att byta ut materialt i bakken. Jag har lådor med träpellets i och lådor med kattsand. Just nu använder de helst dem med kattsand.
Sedan är det bra att som tidigare nämnt lägga massor med filtar runt alla lådor... jag har köpt billiga filtar på jysk och ikea, så att man har och bya med OM det ändå sker en olycka. sedan kan du även göra mer matplatser.. sätt matskålar med mat, på de ställena de går utanför. Efter ett tag, om de slutar bajsa just där kan du såklart ta bort dem.

Blackferret

Læg et håndkæde eller gulvklud der hvor du ikke vil have dem til at gå på wc. Ellers er der ikke andet at gøre en at holde deres wc rent og evt. bruge træflakes i steddet for alle de "dyre" toilet produkter fra diverse !!! Hun ildere er meget krævende med et rent toilet. men vores erfaring er at de bliver bedre til at gå på toilet med alderen. Vores ene hun ilder "Bamseline" der døde i sommer gik på toilet indtil en time før hun døde, så renlig var hun nået at blive !!

/Ken

Namilla

Nu er det jo ikke alle ildere der er ens... og ofte skal der noget afprøvning af forskellige produkter til, før man finder ilderes favorit... træflakes er ikke altid løsningen...
Noget andet er, at det altså ikke hjælper af sig selv med alderen, hvis man ikke træner ilderen... ildere er ikke fra naturens side renlige ligsom fx katte, og træner man dem ikke, så vil de ikke automatisk begynde at bruge bakken...
Ligeledes er en 100% ren bakke heller ikke altid løsningen... hvis bakken altid holdes helt ren, så kan det være svært for nogle ildere at vide at bakken er til at skide i og ikke til at lege i... men hvorimod at hvis der ligger en pølle, så bliver det klart for dem, hvad det er bakken skal bruges til...
Pas på med ikke at generalisere...hvad der virker for en ilder, er ikke altid hvad der virker for en anden...

Thomas klausen

caramel havde også et hjørne toilet til at starte med og hun ville i starten værken det ene eller det anede i det hun begyndte og og bruge det en gang i mellem og jeg gik ud og købte en opvaske balje og nu der aldrig noget hun bruger den hver gang det kun når hun er ude og lige har glemt hvor den nu står der er en upser (eller som jeg kalder det en klage)