Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Så har jeg fundet min ilde :D

Startet af Lone H, 3. Januar 2010, kl. 14:32

KittAnderson

hvis hun er meget ude synes jeg ikke buret er for lille.
det er jo riimelig højt.
men større og selvfølgelig altid bedre :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Lone H


når hun kender os bedere og bliver mere kendt med sine omgivelser..
så vil hun have buret stående åben så hun kan gå ud og ind som hun lyster (dog ikke når vi ikke er hjemme)

nu må vi se :)
det godt nok til at starte med..
om jeg så en dag beslutter hun skal have noget stort og pænere så får hun det.. :)

nu skal hun lige have en uges tid til at falde helt til og lære os at kende :)

Shamua

Hun ser altså fin ud.. jeg får helt lyst til en lille albino mere  :fnis:

Vh. Marianne

SilverDragon

Hej Lone.
Hvor ser hun bare dejlig ud, ved du hvor meget hun vejer. Hun virker til at være en stor pige.  :)
Buret ser fint ud, nu skal der bare hængekøjer og andet blødt til. Rør er også rigtig gode..
Hehe... dejligt at høre at der allerede er sprald i hende... Ja det kan godt være hunde skålen blive favorit sted fra nu af..

Held og lykke med hende..

Hilsen Louise og Anders

Stubba

Citat fra: Lone H Dato  3. Januar 2010, kl. 22:49

Tak for det :)
det vil jeg lige gøre :)

nu må vi se hvad løsning vi finder på :)
men vi skal nok finde en :)

pyha en lang dag jeg får imorgen ;P  *gg*

Og gæt lige hvad den lille ballademager har lavet..
jo jo hun mente hunde skålen med vand i skulle hoppes op i så nu hun helt våd :/
så sider og tørre hende og kæresten får tørret op hehe..
jamen det var da sikkert meget sjovt for hende  :love:

Haha :D sådan nogle ting gør de bare :b Mine har en mad/vandskål i stuen og der er intet sjovere end at vælte den og hoppe rundt i vandet og maden .. :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Jeg er enig med de andre i at buret er for småt. Det er acceptabelt hvis hun KUN skal sove i det.
Dyrenes beskyttelses krav er jo absolutte minimumskrav, de fleste er enige om at det er for lidt.
Derudover har de andre jo påpeget indretningen også, så ingen grund til at vade i det.

Ilderen ser rigtigt smuk ud :) Du behøver ikke lade hende sidde og kukkelure i buret i flre dage for at "falde til", ildere falder bedst til ved at få lov at løbe og undersøge, og de bliver frustrerede af at være i bur, så der kan man godt redde sig nogle kampe der egenetlig kunne være undgået.

Det virker dog til at selv om der er plads til forbedringer, så vil I hende det kun det bedste, så derfor stoler jeg også på at I selvfølgelig gør det I opdager er bedst for hende.

Dette er derfor ikke ment som en løftet pegefinger, men mere som en konstatering, og jeg håber at I derudover bliver glade for at være her, og vil stille alle jeres spøgrsmål som der nok kommer hen af vejen.

Shamua


Vh. Marianne

Bawa


Shamua


Vh. Marianne

Lone H

Citat fra: SilverDragon Dato  4. Januar 2010, kl. 06:56
Hej Lone.
Hvor ser hun bare dejlig ud, ved du hvor meget hun vejer. Hun virker til at være en stor pige.  :)
Buret ser fint ud, nu skal der bare hængekøjer og andet blødt til. Rør er også rigtig gode..
Hehe... dejligt at høre at der allerede er sprald i hende... Ja det kan godt være hunde skålen blive favorit sted fra nu af..

Held og lykke med hende..

Hilsen Louise og Anders

nej gør jeg faktisk ikke :D

jeg smider hende lige på vægten :)
vi er lige nu igang med buret og hun får lov til at kigge lidt rundt i stuen..
hundene befinder sig i køkkenet.. og hun kravler selv gennem træmmerne ud til dem :)

Lone H

Citat fra: Anne Dato  4. Januar 2010, kl. 12:56
Jeg er enig med de andre i at buret er for småt. Det er acceptabelt hvis hun KUN skal sove i det.
Dyrenes beskyttelses krav er jo absolutte minimumskrav, de fleste er enige om at det er for lidt.
Derudover har de andre jo påpeget indretningen også, så ingen grund til at vade i det.

Ilderen ser rigtigt smuk ud :) Du behøver ikke lade hende sidde og kukkelure i buret i flre dage for at "falde til", ildere falder bedst til ved at få lov at løbe og undersøge, og de bliver frustrerede af at være i bur, så der kan man godt redde sig nogle kampe der egenetlig kunne være undgået.

Det virker dog til at selv om der er plads til forbedringer, så vil I hende det kun det bedste, så derfor stoler jeg også på at I selvfølgelig gør det I opdager er bedst for hende.

Dette er derfor ikke ment som en løftet pegefinger, men mere som en konstatering, og jeg håber at I derudover bliver glade for at være her, og vil stille alle jeres spøgrsmål som der nok kommer hen af vejen.

vi har kigget lidt på nye bure idag.. men de havde ikke nogle der var store nok :/
kun fugle bure??


cibatuchsi

Citat fra: Lone H Dato  4. Januar 2010, kl. 16:24
Citat fra: Anne Dato  4. Januar 2010, kl. 12:56
Jeg er enig med de andre i at buret er for småt. Det er acceptabelt hvis hun KUN skal sove i det.
Dyrenes beskyttelses krav er jo absolutte minimumskrav, de fleste er enige om at det er for lidt.
Derudover har de andre jo påpeget indretningen også, så ingen grund til at vade i det.

Ilderen ser rigtigt smuk ud :) Du behøver ikke lade hende sidde og kukkelure i buret i flre dage for at "falde til", ildere falder bedst til ved at få lov at løbe og undersøge, og de bliver frustrerede af at være i bur, så der kan man godt redde sig nogle kampe der egenetlig kunne være undgået.

Det virker dog til at selv om der er plads til forbedringer, så vil I hende det kun det bedste, så derfor stoler jeg også på at I selvfølgelig gør det I opdager er bedst for hende.

Dette er derfor ikke ment som en løftet pegefinger, men mere som en konstatering, og jeg håber at I derudover bliver glade for at være her, og vil stille alle jeres spøgrsmål som der nok kommer hen af vejen.

vi har kigget lidt på nye bure idag.. men de havde ikke nogle der var store nok :/
kun fugle bure??
så længe buret er stort nok og at tremmeafstanden passer så hun ikke kan slippe ud kan stort set alle bure bruges.

Lone H


okay :)
vi finder en der er den passende størrelse :)
hvor stor vil i sige??

men hun har ihvertfald fået en masse tæpper i buret nu :)
og hun boltre sig i dem :)
og kan rande ud og ind som det passer hende :)
(har ilde sikret mit hjem *gg*)
dog synes hun altså hundenes vandskåle skal væltes og bades i??
er det normal de er så glade for vand??

Namilla

Det er helt normalt at de er glade for vand, så længe de selv styrer det...