Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Inspiration søges - vis mig dit udendørsbur!

Startet af Lillefix, 23. Februar 2010, kl. 10:39

Lillefix

Ja, som overskriften siger...

Min kæreste og jeg overtager vores nye hus her den første, og i påsken har min søde far og lillebror lovet at komme og bygge et udendørs anlæg til mine totter. Men hvad søren skal jeg bede dem bygge?

Der skal selvfølgelig være en indendørs afdeling med sovehuler osv., og så en udendørs løbegård. Der er mest selve buret jeg har svært ved at bestemme mig for, hvordan skal se ud. (etager, indretning, låger osv.)

Håber nogen herinde vil komme med idéer, og meget gerne billeder!

Sølvsten

Denne her tråd vil jeg følge spændt med i da, vi også skal have bygget en udendørs løbegård. Det eneste jeg har tænkt på er at der skal være en ekstra dør så de små ikke løber ud når man åbner, Men hvordan det lige skal fikses har jeg ikke regnet ud.

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Sølvsten

Hold op hvor er det lækkert. Jeg har dog ikke så meget plads men kan helt sikkert bruge noget af det til at få inspiration.

mette11

Der er billeder fra vi byggede vores ildergård her: http://ilderkliken.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=7099&sid=b6823d1064bc8e9b5692c4c01e4b1c34  Der er gravet 30cm. ned overalt og lagt fliser og cement i bunden og langs kanterne, så ingen kan grave sig ud.

Der er også nogle billeder fra i sommers her: http://ilderkliken.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=7517&sid=b6823d1064bc8e9b5692c4c01e4b1c34  Der havde de så fået noget vand ud og lege med...nu har det fået et endnu finere badebassin derude, men det er ikke i brug lige nu!

Mine har kun et kaninhus derude, da de ikke er ude hele tiden, men bor indenfor og kommer ud og lege...

Jeg har en alm. dør med net på og forneden på døren er lavet en låge som går den modsatte vej, således at når man åbner døren skal man hoppe over lågen. Man kan så godt åbne lågen helt, men jeg turde ikke have en dør uden en form for sikring.
Man kan se lågen på et af billederne her: http://www.facebook.com/album.php?aid=148243&id=745432868&l=70fcd5b255  Den er så malet hvid siden hen, så den passer til resten.

Lillefix

Mette11; orv hvor ser det fedt ud! Har de bare det lille "hus" at sove i?

Det svenske lysthus ser også mega lækkert ud, men så stort et projekt kan jeg kun drømme om...suk  :)

mette11

Tak tak...ja de har kun det hus at sove i og så deres transportkasse som de bliver båret derud i, men de bor der heller ikke. De er kun ude og lege der og kommer ind når de bliver trætte her når det er koldt. Om sommeren får de lov til at sove lidt mere derude. Hvis de skulle bo der, skulle der laves et større hus, som også var isoleret, eller de skulle have adgang til et isoleret areal i garagen (garagen er inde bag den ene mur nemlig). Det jeg har er ikke godt nok, hvis ildere skal bo derude.

Ja hende svenskeren har virkelig et fedt, stort anlæg til sine ildere - det kræver jo også at man har en have af format (og helt billigt kan det bestemt heller ikke have været at bygge noget så stort!) før man kan bygge sådan et!. Det eneste minus ved det er, at ilderne kan grave sig ud.
Bare husk når du går i gang, at sikre det godt og grundigt så ingen på nogen måder kan grave sig ud, eller kravle over, eller på anden måde komme ud. Vi betalte os fra at grave ud (vi skulle alligevel have en entreprenør til at grave noget i haven, så han fik også lige lov til at grave ud der), for det er virkelig et stort arbejde, men det er det hele værd, når man så ved at ingen kan grave sig ud!

Jeg har planer om at der skal nogle planter ind til sommer og så skal deres pool også derud igen og måske skal der laves lidt mere derude, men hvad ved jeg ikke helt endnu. Jeg kunne godt bruge lidt inspiration også, så jeg håber at der er flere som kommer med ideer her!

Malene

De graver sig ikke ud. Hun har jo ildere boende der ude og skriver sådan her: "The fence is sitting on a concrete foundation which goes 0.7 m below ground so the ferrets can't tunnel out."
Men det var jo også bare til inspiration :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lillefix

Citat fra: mette11 Dato 23. Februar 2010, kl. 17:52
Tak tak...ja de har kun det hus at sove i og så deres transportkasse som de bliver båret derud i, men de bor der heller ikke. De er kun ude og lege der og kommer ind når de bliver trætte her når det er koldt. Om sommeren får de lov til at sove lidt mere derude. Hvis de skulle bo der, skulle der laves et større hus, som også var isoleret, eller de skulle have adgang til et isoleret areal i garagen (garagen er inde bag den ene mur nemlig). Det jeg har er ikke godt nok, hvis ildere skal bo derude.

Nej det var lige det jeg tænkte  :)

Mine ildere skal bo ude året rundt, så jeg mangler især inspiration til soveafdelingen. Min plan er at bygge en kasse, og isolere den med flamingo el. lign., og indrette med køjer og måske en mindre kasse indeni...

NemoToft

Mette, hvor er det sejt. Jeg leder lige efter lidt billeder af vores gamle ilder have.... BRB

NemoToft

Vi boede i et træsommerhus fra 2000 til 2008. Vi byggede omkring vores terrasse. Eternitplader graves imellem 40 og 60 cm ned, grunden skrånede lidt. Stolper graves i jorden og der monteres voilierenet. Endnu en eternit plade i toppen, for at de ikke kunne kravle over. På halvdelen af indhegningen, satte vi på ydersiden lamelhegn, ud mod vejen.

Da vi kun havde ilder (og fisk).

En kattelem blev monteret ind til stuen, så kunne de bare gå frem og tilbage.

Så fik vi kat og hegnet blev bygget i vejret og lavet katte sikret. Nu var det ikke så pænt mere, men super praktisk.

De andre i sommerhus området kaldte det for Rocker Borgen  :).

En sluse ville helt sikkert være en god ide. Men ikke en eneste gang, er der sluppet en ilder forbi os. Ilderne løb næsten altid når vi kom hen til lågen. De ser jo ikke så godt. Og man var inde og havde fået lukket lågen, før de kom hoppende.
Min mor og far købte sommerhuset af os og nu bor min yngste lillebror der. Så vi besøger stadig haven. Dog mest da vi stadig havde Nemo. Det var jo hans have...
Knus Dolly.

FerretParadise

Ann Hillerslev.

NemoToft

Den var mega nice. At man bare kunne rulle døren til side og gå ud sammen... Savner den. Men vi er i stor tænke boks ved vores nye hus. Og nu skal det kun ilder sikres, for kattene render helt frit nu. Så bliver det nok lidt kønnere  :P

Sølvsten

Sikke mange gode ideer. Det jeg skal lave er nok noget i stil med mette11s. Så nu må foråret godt komme så man kan komme i gang.