Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Er det dyreplageri..

Startet af Eliza, 29. Juli 2010, kl. 11:54

Eliza

hvis jeg nu bandt deres poter sammen om natten? Bare kun lige forpoterne så de ikke kan grave og grave og grave og grave ved døren HELE natten..  :@

Envy vil IKKE sove i gangen+på toilettet og Crush vil IKKE sove i ilderværelset, Så når jeg sætter dem det ene sted er det den ene der graver hele natten og omvendt. Envy er den eneste der kan gå sammen med Crush endnu og synes det er synd han skal være alene hele natten.. men argh jeg bliver sindsyg.. Mest fordi jeg kan høre hvor meget det egentlig larmer og tænker på underboen kan høre det mindst lige så højt og jeg vil jo ikke ha en klage..

Hvis nogle har en genial ide til hvordan jeg får dem til at stoppe ville jeg blive SÅ glad??
(har prøvet at ignorere dem (som jeg er mest tilhænger af) og skælde ud)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kristine

Hvad er det de graver i? Bare i gulvet foran døren?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

FerretParadise

Åh hvor jeg dog bare kan genkende det der.
Jeg hader også, når de kradser på dørene på den måde, ikke så meget pga at jeg ikke kan holde lyden ud, men mere pga, at jeg er bange for klager.
Dumme dumme dyr.

Så jeg vil mene, at det er helt okay, at du binder deres forben sammen, eller giver dem boksehandsker på. (Ironi)

Forsøger du stadig af sammenføre ham med de andre også, eller venter du lidt?
Her går mine to hvalpe fint sammen med Jez og JuJu, men jeg må vente lidt med Cyrill, da han er meget meget voldsom.
Ann Hillerslev.

Eliza

Det er i gulvet foran døren de graver..

Ann som Envys opdrætter vil jeg skyde al skylden på dig når jeg bliver anklaget for dyremishandling, for du sagde jeg godt måtte binde poterne sammen  :lol:

Men ja det er nu også mest naboerne jeg er bange for..

De går sådan set allesammen sammen hele dagen. Snappi er stadig meget efter ham men det er meget bedre nu. Indimellem kan de stå over for hinanden og så går Snappi bare videre.. Crush får egentlig også kun tæsk når han er flabet. Fx prøvede han at tæske Sne og det ville Snappi IKKE finde sig i.

NannaMB

Hvad med at tvinge dem sammen i et rum? Det vil de vænne sig til i løbet af et par dAge. ;)

Eliza

Som jeg skriver ovenfor så går de jo sammen hele dagen hvor jeg kan holde øje med dem. Jeg vil ikke la dem gå sammen når jeg ikke er der af flere grunde. Jeg synes det er synd for en lille ny hvalp at han skal have tæsk hele natten og jeg ikke er der til at stoppe det når det bliver for hårdt. Jeg vil heller ikke være der til at tørre op, hvis han skider over det hele af frygt.
Ud over det så ville det ikke hjælpe noget på problemet med de graver for Crush vil jo ikke være i det rum hvor de allesammen bedst kan være og Envy vil ikke være i det andet..

NannaMB

Ah sorry det fik jeg ikke lige læst . Bruger min iPhone så overser nemt noget.
Hm ja det var straks værre.

Eliza

Ja jeg synes ikke den er helt nem  :S

NannaMB

men vil da mene det er forsøget værd. Du skal bare sikre at der ikke er noget de kan hænge sig fast i;) for en sikkerheds skyld.

Eliza

Problemet er ikke at finde ud af hvordan jeg skal sammenføre dem, men at de ikke vil være i rummet og derved graver som en sindsyg..

Charlotte

Det er derfor det er smart at have et bur.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Citat fra: Charlotte Dato 29. Juli 2010, kl. 15:10
Det er derfor det er smart at have et bur.  ;)

Nej.. Hvis jeg satte dem i bur ville han ruske træmmer hele natten evt knække sine tænder. Og træmmeruskning larmer meget mere end at kradse i gulvet..
Desuden så kan Envy fint grave i et bur, hviket også larmer mere end udenfor.

Shamua

Nu ved jeg jo ikke hvordan det rum de er i er indrettet. Men måske ville det hjælpe hvis du lagde en masse tæpper på gulvet som de kan putte i, eller huler. Måske er det fordi de synes de hyggesteder og sovesteder der er der ikke er hyggelige nok for den der graver?

Men som sagt ved jeg ikke om der allerede er en masse hygge, og det simpelthen bare er for at være på tværs at der graves. Bare et bud :-$

Vh. Marianne

Charlotte

Ja så hjælper det jo ikke noget. Men er det ikke fordi de ikke er trætte når du skal sove? Eller er det først midt om natten at de begynder?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Jeg synes det lyder som en god ide...ind imellem overvejer jeg noget i samme retning med gaffatape!!!
Marius hader lukkede døre og kan bruge lang tid på at kradse i gulvet foran dem. Jeg har også forsøgt mig med alt, men uden resultat...tæpper, godbidder, aktivering, skæld-ud. ignoreren og hvad ved jeg... :S