Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvorfor hedder jeres dyr som de gør?

Startet af lille_jill, 8. Oktober 2010, kl. 20:39

Starshineferrets

Dweia hette Pretty hos tidiagre ägare men ja det säger sig själv att jag inte kunde behålla det. Dweia är en smart. fräck och vacker gudinna i en utav David Eddings fantasy serier.... tyvärr har det namnet visat sig passa henne ganska dåligt:P

Ludvig von Diesel - "Ludde".... en svensk barnvisa som heter "Här kommer lilla Ludde håhå jaja" samt att jag gillade märket Diesel när jag var mindre inspirerade.

Little Miss Ooops a' Daisy - Minkatastrofkull 2008, hela kullen fick katastrof inspirerade namn... just för att kullen var en katastrof

Diamond Ring Adria - Döpt hos uppfödaren. Jag fick själv ge henne ett namn på A, men det tog för lång tid för mig att komma på ett så uppfödaren gav henne namnet Adria som jag behöll

Thronos Rokke Àmor - Döpt till Amor hos uppfödaren och fick så klart behålla det då jag ogärna byter ut uppfödarnamn.

Avanti Bàtor - Namnet betyder "frammåt mod". Han hette BÀtor när han kom, från sin uppfödare, men jag latill Avanti och kallar honom främst för det.

SF's Lava of Thunder - valp från min 2009 kull där temat var "colorful storms" - varje valp fick namnet på en färg samt en typ av storm/oväder/naturkatastrof

SF's Cherry Blossom Hailstorm - syster till lava, så samma tema

Aylen - Blev döpt av uppfödaren som passade henne åt mig i ungern innan jag kunde hämta henne.

SF's Rain of Riot - valp från min kull 2010 "Rebellious Emelements", det var 4 valpar i kullen alltså fick de alla varsit element samt ett ord som har med uppror att göra - för att fortsätta på mina katastrof och storm teman ;)

White Fang Clematis Nox
- Hette Clematis från uppfödaren då han är från en C kull med blomster tema.. ja lade till det latinaksa ordet Nox som betyder Natt.

Ebony el Diablo - Döpt hos tidigare ägare. Ebony som betyder ebenholts och är ett svart träslag och Diablo som betyder djävul för att hon tydligen är ett monster... har bara inte själv märkt det ännu ;)

Line

Zamira fik jeg lov til at døbe af opdrætteren. Det er efter en hovedperson i en bog der hed Mira, og så blev det bare Zamira

Yéyé fik sit navn efter jeg havde været på ferie med min fars kæreste. Yéyé betyder "sød artig pige". Har senere fundet ud af at det også betyder bedstefar  :lol:

Mazuli fik jeg lov at døbe af opdrætteren. Det betyder skat/baby på litaunsk.

KariN

Julian Carax - Han er fra Angelcastle's J-kuld og hende der oprindeligt købte ham valgte det navn til ham. Jeg skulle så passe ham i en længere periode for hende og det blev besluttet at jeg skulle overtage ham og ja så kunne han ikke hedde andet, da han i mine øjne er en Julian. Julian Carax er en Fransk forfatter. (Hans navn udtales Sjulle)

Cassiopeia Luna - Hun er fra FerretParadise's C-kuld og og os hvalpekøbere måtte selv vælge et navn med C, mit valg faldt så på Cassiopeia som er et stjernebillede med form som et W (ligesom mit mellemnavn) og så er hun en lille stjerne, hun brækkede poten da hun var 3 uger gammel og kæmpede sig rigtig godt igennem det, så hun er min lille stjerne. Luna det hedder hun efter sin mor ligesom alle hendes søstre :)

Naanok Malik Milac - Han hed Albert da jeg hentede ham på et internat. Jeg syns på ingen måde at han er en Albert og derfor skulle det ændres. Trine foreslog hurtigt Naanok (Isbjørn) fordi han er Albino. Selv var jeg helt vild med Malik (betyder konge på arabisk). Dog syns jeg at det var for kort med to navne så Milac (betyder plet) kom også på, mest fordi det lyder sjovt når man siger hele navnet.  Det blev til Naanok Malik Milac. Oversat til dansk hedder han Isbjørne Kongen Plet *G*
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sisser

Sindragosa Sindragosa - Opkaldt efter et monster i World of Warcraft - Da hun kom til os hed hun Nellie, men ville bare gerne have, at det skulle starte med S, så hun blev omdøbt - Jeg har et eller andet med S-navne :) Overvejde også at opkalde hende efter hende pigen fra The Ring - meeen naah - Sindragosa/Sindy var mere hende :)

Sosori Min dejlige kat - Faktisk også opkaldt efter et computer spil - Da mig og min kæreste fik ham spillede vi begge et online golf spil - Og der var der en course der bla. en course der hed Sosori og en der hed Rufus  - Og vi var enige om, at det skulle være et af de 2.. Vi synes Rufus var for drenget, da vi troede der var en hunkat vi havde fået, så det blev Sosori - (Det viste sig at være en hankat)

Sputnik Min kat hos min mor - For et par år siden fik vi den her bengal hun kat.. En super dejlig kat - men den forrige ejer kalde hende for Smeagol! Det brød vi os godt nok ikke så meget om, så vi valgte at hun nok kom til, at hedde Molly. Da vi hentede hende hos ejerens forældre kunne de ikke helt huske, hvad hun hed.. Så de kaldte hende Sputnik - Og det hang så ved :)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

Tilo

Qvark 2004-2010 har altid godt kunne lidt navet Qvark og synes det passer godt til en ilder og rigtig godt til ham da han satte tænder i ALT da jeg fik ham og ham blev aldig helt bide fri.

Elmer 200?-2010 han var bare en Elmer. :lol:

Bigfod han er den første ilder jeg har haft fra lille hvalp, og synes han havde kæmpe poter:) og synes ikke det skulle være Bigfoot og heller ikke storefod så en blaning af dem begge :)

Hubert skulle enlig først ha heddet Harley, med det passe bare ikke, han var en gammel dreng der bare gerne vil hygge, så Hubert blev det, synes det passer godt med Elmer.

Snorre kan bare godt lide navet, selv om det betyder tissemand på norsk eller svensk :) men det passer meget godt, da han tissemand tit hænger lidt ud :D bliver kaldt Snorretop til dagligt.

Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

Eliza

Sne Det var meningen hun skulle hedde frøken Sne, men det er altid kun blevet til Sne så det hedder hun. Hun fik navnet fordi hun stort set var helt hvid i hovedet da vi fik hende, men det holdt kun til det første pelsskifte og hun er faktisk kun blevet mørkere og mørkere, men navnet kan jo ikke bare ændres nu  :)

ExLibris Envy of FerretParadise ExLibris er vist et smukt bogmærke eller sådan noget (nu må du ikke hade mig Ann for ikke helt at kunne huske det) Envy som hun bliver kaldt betyder misunde/misundelig på, fordi andre er misundelige på hun er så smuk  :)

Starshine Ferrets Crux of Crush Han bliver kaldt Crush for det synes jeg selv er rigtig sødt. Men temaet for hans kuld var "Lovely stars"

Snappi han fik sit navn pga han havde et lidt løst gebis da vi fik ham, men det var kun til vi fandt på noget bedre, men det er også navnet på en krokodille som der var en lille sød sang til og den blev min bror ved med at synge så han til sidst ikke kunne hedde andet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Zefyr of FerretParadise: Zefyr betyder "Stille vind", og det passer jo genialt til ham. Han er en stille dreng, men som en vind kan blive kraftig, så kan Zefyr også blive mere vild i det.
Zefyr bliver kaldt: Zefyren, PutteFyren, Poteværkeren og Chaufyren.

Cyrill Comet from Angelcaslte: Døbt af opdrætteren og bliver kaldt Cyrillnussemanden, eller bare Cyrill.

Juana from Angelcastle: Blev døbt af opdrætter. Bliver kaldt JuJu.

Jezebel from Angelcastle: Jeg døbte hende selv for Jezebel, det fik jeg lov til at opdrætteren. Navnet Jezebel stammer fra biblen. Der var hun en dronning der opfordrede folk fra kirken til at engagere sig i seksuelle synd og dyrke andre guder. Mange blev slået ihjel pga hende.

Starshine Ferrets Raging Fire: Døbt af hans opdrætter, temaet var "Rebellious Elements". Han bliver kaldt for Fire eller Fireman.

Starshine Ferrets Navi of Seduction: Døbt af opdrætter, temaet var "Lovely Stars". Hun bliver kaldt for Navi eller Navipigen.
Ann Hillerslev.

katja74

Tak Jilll..... for at sætte min hjerne på søndags morgen gymnastik  ;)

Tjaaaaa..... hvorfor hedder mine fritter det de nu gør... tænke tænke  :P

Smukke.... hun hed Scarlet da vi fik hende, men Lucka syns Smukke passede bedre.. *s*

Anton... hedder oprigtig Antonie, fra opdrætter af, men bliver blandt venner bare kaldt Anton.

Cookie...  er opkaldt efter vores elskede kat Kukla som vi kaldte Cookie, vi måtte af med hende pga. allergi

Malavi..... hedder det fra opdrætter... vi elsker det navn.

Silas.... havde ik noget navn da vi købte ham, men jeg har altid ville have en min 3. søn sku hedde det, og da jeg ik vil have fler børn.. blev det hans navn *s*
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Mustela

Mustela Det var en god veninde der valgte det navn, og så fordi hun jo er en fritte.

Putorius Furo Den anden del af det latinske navn for en fritte, så det skulle han da hedde.

Holger Opkaldt efter min farfar, og det var min mor der valgte at han skulle hedder Holger.

Kalosa Fordi Kalos på græsk betyder smuk(selvom hun ikke er så smuk, hihi) og så et a i enden, da hun er hunkøn.

Alias Kuhlo Alias -det skulle starte med A, og Kuhlo kan jeg ikke huske hvor jeg har fra  :-$

Russia Fordi hun kommer fra Rusland, så skulle hun da hedde Russia

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior