Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Løbegård til VIF

Startet af holmer, 1. November 2010, kl. 09:28

Lena og Peter

Hvor er det bare lavt.... Hvorfor snyde med noget som næste helt sikkert bliver opdaget.
Jeg vil da næsten håbe at arrangørene på dagen vil smide dem som snyder ud...

Det kan ikke være rigtigt at man som arrangør af en udstilling skal til at tænke på hvordan man skriver reglerne og om der er nogle der kan bryde dem...

Alle ved jo hvorfor denne regl er der og jeg vil da ikke håbe at der er nogle der har fået et nej til at have deres løbegård med p.g.a. dette. For havde det været mig der ikke kunne få løbegård med fordi andre snyder velle jeg godt nok blive sur.

Jeg håber dem der har gjort dette, hurtigt kommer på bedre tanker og skynder sig at skrive til arrangørene at der er tale om "en fejl" eller en "misforståelse"

Anne

#16
Jeg synes da heller ikke det er i orden,  men det er jo ikke sikkert at vedkommende har tænkt det på den måde. Måske den der har tilmeldt løbegården også skal have sine dyr i den noget af tiden, men bare låner den og deler den med den der tager den med? Det ville jeg da synes var ok. Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig, men jeg synes i hvert fald det er lige overdrevet nok at smide folk ud for den slags. Når VIF har fået at vide hvem personen er kan han/hun få at vide at det er ikke i orden, og så bliver den ene løbegård afmeldt og så er der vel en anden der kan få sin med.

Lena og Peter

Ja.. det var jo også det jeg skrev... For håber da bare det er en fejl..  ;)

Anne

Du skrev at du ville håbe de blev smidt ud... Selv om der ikek er tale om en misforståelse er det jo ikke sikkert at de har tænkt på det som snyd i den forstand.
jeg synes da også de skal have en irettesættelse, men så heller ikke mere.

Lena og Peter

Jeg håber næsten, var nu det jeg skrev... For er det snyd synes jeg da ikke det skal gå ubemærket hen, som du selv sige... Men jeg tror nu af VIF tager hånd om det på bedste måde.

Anne

Der er nu bare forskel på at sige til folk at det må man ikke og så smide dem ud. men lad os blive enige om at være uenige her.

Lena og Peter

Citat fra: Anne Dato  1. November 2010, kl. 11:25
Der er nu bare forskel på at sige til folk at det må man ikke og så smide dem ud. men lad os blive enige om at være uenige her.

;)

AlisVolatPropiis

Nu blev denne regel netop lavet så, så MANGE som muligt havde mulighed for at have EN løbegård med, så de evt kunne veksle mellem hold, så alle dyrene kunne strække benene så meget som muligt i løbet af dagen.

Jeg finder det ret forkasteligt...ikke fordi det er et forsøg på at omgå reglerne, som udstilling KUNNE vi være ret ligeglade....MEN det er alle andre, og dem hvis løbegård vi ikke kunne få plads til....og ILDERNE der blir snydt! -Og det er *bande* godt nok egoistisk!

Vi har jo ikke lavet reglen for sjovs skyld, der er en almen menneskelig grund til vi ønsker så mange som muligt skulle have lov...og at man prøver at omgå reglerne på den måde, synes jeg godt nok rent socialt set, er en smule lavt

PERSONLIGT finder jeg det urealistisk at vi som arrangører får tid og overskud til at tjekke folks løbegårde konstant på dagen, og det er ikke forbudt at deles om dem, hvilket så også er noget man må have indset og forsøgt at udnytte her. Om der kommer en sanktion eller ej, og hvilken, må vi jo desværre til at diskutere nu...noget jeg ikke troede ville være nødvendigt, idet jeg da havde troet at folk var socialt mindede nok til at se det ikke kun handlede om dem og deres dyr, men alle dyrens bedste.

lille_jill

Der er mig der bliver snakket om i tråden her og som sædvanlig er jeg blevet misforstået!
Der er en person som tager 2 løbegårde med, så jeg kan låne den ene. Jeg har ikke haft råd til en løbegård, så derfor må jeg låne en. Vedkommendes dyr kommer selfølgelig ned og løbe sammen med mine, hvis de kan sammen. Men det er mine dyr der har 1. proiritet og derfor er løbegårdspladsen min.
Så er den vidst ikke længere. Sikke nogen sladderkællinger i er. Har sgu ikke engang lyst til den udstilling mere, hvis der skal være så meget brok som altid.

Shamua

#24
hehe.. det er jo bare typisk sladder det der.. Ved du hvad Jill! Du skal slet ikke føle dig udsat på nogen måde, for du har da lige så meget ret til en løbegårdsplads som alle andre har, også selv om det er en lånt løbegård.  :)

Vh. Marianne

Amazing Ferret

#25
Der er åbenbart forskel på hvem der må sladre om hvem :fnis:

Anne

så...


Hvis Jill har tilmeldt en løbegård som hun låner af en anden så er det vel bare helt i orden og det var en misforståelse.

katja74

Jeg blander mig normalt ikke i diverse diskutioner her inde.... men må indrømme, at jeg er overrasket over hvor meget sladder der er her inde og hvor grim tonen nogengange er- jeg forstår simpelthen ikke, at voksne mennesker opfører sig sådan over for hinanden!!

Det var li en generel bemærkning, jeg havde brug for at komme af med!!!  ;)

Mht. denne situation... ville jeg mene, det havde været mere rigtigt at konfronterer personen og forhører sig om, hvordan tingene egentlig hang sammen.... istedet for at hænge folk ud på den måde (mega pinligt når/hvis der er tale om en misforståelse)!!

Ellers kunne man ha ventet til selve udstillingen, og rent faktisk se... om det VAR tilfældet, at en tilmelder en løbergård og IKKE selv bruger den... så kunne man ha taget fat om sagen der.... igen... istedet for at hænge folk ud i offentlig forum!!

Syns dælme det er dårlig stil  :(

Til Lille_Jill.... fantastisk du selv står frem her. og siger det er dig der tales om.... det viser (set med mine øjne), at der ingenregel udnyttende bagtanker har været med bestilling af løbegårds pladsen!  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Starshineferrets

Det jag funderar på ang. det här med löbegårdsplats... hur man än beteer sig så riskerar det ju att kunna bli orättvist.

OM man tar scenariot som hände mig på viking 2009. Jag hade valphage med till mina illrar, eftersom de tidigare hoppat ut hagar så hade jag gjort iordning locket på ett speciellt sätt så att de inte skulle kunna hoppa ut. Min kompis hade med sig en bur till sina illrar samt en hage Men när vi kom till lokalen och satte upp hagen så tog det 3 minuter så hade mina illrar lyckats ta sig ur hagen ändå. Vilket innebär att jag och min kompis fick byta. Jag fick sätta mina illrar i hennes bur och hon fick sätta sina i valphagen. Hur hade det räknats på VIF? Hade det också varit fusk? Hade jag blivit tvungen att ha mina i en hage som de rymmer ur för att andra inte skulle se det som fusk?

FerretParadise

Nej Sara, det ville jo være helt fint.

Grunden til at vi i VIF ville reagerer var, at vi havde fået afvide, at Jill havde tilmeldt en løbegård for en. En person som også selv havde tilmeldt en løbegård, så denne person ville have to løbegårde, og ikke en som ellers er max pr person.
Plus vi havde fået afvide, at Jill havde fortrudt dette.
Jill skulle ikke selv bruge denne løbegård overhovedet, da hun havde lavet en aftale med nogle helt andre om, at hendes dyr kunne være med i deres løbegård, da deres dyr kan sammen.
Hvordan folk ellers låner hinandens løbegårde på dagen, det er jo helt fint, men at man får andre til at tilmelde løbegårde for en, for selv at ende med flere er jo ikke okay.
Det er jo ikke VIF der bliver "snydt" men dem som så har fået et nej til at tage løbegård med.
Men nu er det jo påstand mod påstand, og vi i VIF har virkelig andet at tænke på lige nu.
Ann Hillerslev.