Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Lugter ildere i bur mere?

Startet af lille_jill, 5. November 2010, kl. 14:17

lille_jill

Det er altså ikke for at provokerer nogen, jeg undrer mig bare.
Når jeg er hjemme hos min mor, er tosserne i bur meget af tiden. Efter et par dage syntes jeg, at de lugter meget kraftigere, end når de bare er fritgående herhjemme..
Er der andre, som har lagt mærke til noget lignende?

De skal iværtfald i bad idag, når min mor kommer med dem! Ellers er der da et par dommere som får kvalme.

AlisVolatPropiis

nej nej nej nej!!! Jill det må du ikke *G* eller....jo du må gerne men de her dommere elsker dyr der lugter af ilder...med stort faktisk ILDER..og hader bare antydningen af sæbelugt! :) jeg er afsindigt nervøs for mine egne der lugter rentvaskede og de var i bad i forgårs... :S

Jeg synes ikke mine dyr lugter mere, men jeg kan godt lugte forskel på det sengetøj de har i buret og herhjemme, eller at jeg kunne lugte det når jeg står ved buret, men ikke i de forskellige hjørner og huler de har ellers, jeg har bare altid tænkt det var fordi det var langt mere koncentreret i buret, mere sengetøj der lå op af hinanden..og mindre plads ilderne kunne sove på...

Malene

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  5. November 2010, kl. 14:29
nej nej nej nej!!! Jill det må du ikke *G* eller....jo du må gerne men de her dommere elsker dyr der lugter af ilder...med stort faktisk ILDER..og hader bare antydningen af sæbelugt! :) jeg er afsindigt nervøs for mine egne der lugter rentvaskede og de var i bad i forgårs... :S
Godt du siger det! Jeg ville vaske dyrenes sengetøj i dag, men måske skulle jeg lade være med det, så den nyvaskede lugt ikke sætter sig i deres pels :S
:ot:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Barky

Mit bur lugter fordi at jeg ikke gider vaske det af i rodalon... *G* (Jeg skal nok få det gjort - men dovenskab længe leve!!!)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Katrine

Hmm, mine er i bur (ikke 24 timer i døgnet, eller noget), og jeg synes ikke at de lugter, kun lige før at jeg normalt skifter tæpper
Ildere: Loppen & Bamse

Eliza

Jeg synes ikke jeg har bemærket nogen forskel i lugten efter mine ikke er i bur mere, men jeg havde nok også tænkt mere over det hvis de var kommet til at lugte mere end hvis de lugter mindre.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Jeg har faktisk også tænkt over det. I den gamle lejlighed hvor de var i bur om natten lugtede det meget mere af ilder end det gør nu. Og det er nok som trine siger, mere koncentreret lugt i buret, og så spredt ud i lejligheden når de ikke er. Men jeg synes hvertfald at de lugter mere når de er i bur, så der er nok noget om det.

Vh. Marianne

Selina

men i det hele taget er der så noget man kan gøre for at de skal lugte mindre, både inde og ude for buret? sys hele min lejlighed stinker af ilder. min ene han er gået i brunst (meget tidligt) så han skal en tur til lone på onsdag. men ellers er er der noget man kan gøre? selvom jeg bruger katte grus der klumper, sys jeg altså stadig at den lugter i buret, hvor tit renser i ALT sandet og vasker tæpper osv. og vasker i også hylder hverdag selv om der ikke er beskidt på hylderne?
Når jeg engang får kasteraret alle basserne som er drenge vil jeg så kunne lugte forskel? har aldrig haft en han som var neutraliseret nemlig, sys tit jeg høre nogen sige at de lugter meeeget mere når de ikke er blevet snittet end når de er???? gode råd modtages, mine har altid frit adgang til buret, vi bor i 1 værelses, så buret er altid åbent, så de kan bruge det når de vil. men sover også i det.

Og så sys jeg at de bruger gulvet meget mere end deres bakke!!!! ARGH!

Charlotte

Selina > Nu ved jeg ikke hvor gamle dine hanner er, men hvis de er urenlige og lugter så meget, så er det nok tid til at få dem kastreret. Ja de lugter mindre når de er kastreret og de har en tendens til at være urenlige når de er virile. Så ned og få dem snittet.  :)

Hvis man vil holde lugten nede, så kan man skifte "sengetøj" 1 gang om ugen og drøne det direkte i vaskemaskinen. Det synes jeg holder lugten nede. Plus jeg er mere til træpiller end grus netop også fordi det tager lugten mere (og så er det kun en ekstra fordel at det er billigere).  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Jeg synes mine lugter mere nu hvor de har eget værelse, selv om jeg gør meget rent. Men jeg tror også det er fordi de nu går i et lukket rum (dog med åbent vindue) på10 m2 hvor deres bur før stod i etmeget større rum deraltid var åbent ind til resten af lejligheden, så jeg tror de lugfter mere fordi det er mere koncentreret nu.

Selina

Citat fra: Charlotte Dato  7. November 2010, kl. 14:30
Selina > Nu ved jeg ikke hvor gamle dine hanner er, men hvis de er urenlige og lugter så meget, så er det nok tid til at få dem kastreret. Ja de lugter mindre når de er kastreret og de har en tendens til at være urenlige når de er virile. Så ned og få dem snittet.  :)

Hvis man vil holde lugten nede, så kan man skifte "sengetøj" 1 gang om ugen og drøne det direkte i vaskemaskinen. Det synes jeg holder lugten nede. Plus jeg er mere til træpiller end grus netop også fordi det tager lugten mere (og så er det kun en ekstra fordel at det er billigere).  :)

Som sagt bliver wesley snittet på onsdag, han er 8 måneder. balder har trukket kuglerne op i pungen pga det er vinter, og lugter ikke, min sidste er kun 5 nåneder, så sys det er alt for tidligt at snitte ham. men sys bare gennaralt at de pisser over alt.  vores tidligere pige sica var meeget mere renlig. hun gik kun på bakke. og der var næsten aldrig nogen upsere.

Eliza

Har du fået en ny dreng?

Men bakker de steder de tisser eller tæpper/mad. Hvis de tisser lige ved siden af bakken så er et tæppe godt at lægge rundt om, det har begrænset upsere meget herhjemme selvom det ser lidt fjollet ud.

Hanner i brunst lugter MEGET mere en en der er kastreret (der er altid undtagelser). Jeg ville nok vælge at give et implantat selvom han er 8 måneder.

Grus synes jeg er det der lugter allermest. Da vi brugte det synes jeg at det lugtede kraftigt selvom vi skiftede det hele stort set hver dag og tømte bakken for pølser i løbet af dagen også. Krystaller holder lugten godt nede og de fleste mener også træpiller ikke lugter så meget.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Selina

jeg passer ham igen for en længere periode, min veninde kan ikke tåle ham. hun havde næsten lige fået ham. så hvis han passer ind, hvilke han gør indtil nu giver morten ham til mig i før julegave :D

Charlotte

Så er det derfor at han lugter (8 måneder). Så er han jo en "rigtig" han og skal lugte (selvom vi ikke synes at han skal).  :fnis:

Jeg har aldrig før hørt at de kan trække kuglerne op fordi det er vinter. Er der andre der har hørt om det? Er de helt oppe så du slet ikke kan mærke dem?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Shamua

Citat fra: Charlotte Dato  9. November 2010, kl. 16:31
Så er det derfor at han lugter (8 måneder). Så er han jo en "rigtig" han og skal lugte (selvom vi ikke synes at han skal).  :fnis:

Jeg har aldrig før hørt at de kan trække kuglerne op fordi det er vinter. Er der andre der har hørt om det? Er de helt oppe så du slet ikke kan mærke dem?

Ja det har jeg hørt om. Dyrlægen siger det er normalt, men ikke alle der gør det. :)

Vh. Marianne