Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Spørgsmål

Startet af LordDoom, 27. November 2010, kl. 10:53

LordDoom

Jeg kan rigtig godt lide at se billeder på folks hjemmesider. Tit ligger jeg mærke til mange har natur billeder af deres dyr i naturen uden sele på. Og jeg tænkte på, hvordan gør i det?
Vi kunne godt tænke os at lave nogle billeder sådan. Men hvordan griber man det an??

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

mette11

Vores billeder er taget i vores løbegård...

Jeg tør heller ikke lade mine gå frit udenfor.

Eliza

Evt stille en løbegård op og så tage billederne så man ikke kan se den..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Man kan fjerne selerne i et billedredigerings program (I hvert fald i de fleste)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Jeg har været ninja hurtig....

Haft kameraet på et stativ - en ilder i hånden - fokuser med kameraet - sæt ilderen ned - tag et billede med den ene hånd - holde den anden hånd klar til at fange ilderen...

DRØN besværligt når man kun er en..! (og kun 1 ud af 100 billeder bliver godt. *G*)

Andre gange har jeg taget billeder sammen med andre. Kan huske engang i Ann's (mors) sommerhus, hvor Ann stod med et kamera, og jeg rendte efter ilderen da vi satte dem ned... Det blev nogen RET sjove billeder. *G*

Men ellers som de andre siger: Løbegård eller fjerne selerne i et program bagefter.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Devil spawn

jeg har et  spørgmål

må ilder  få hø eller  ikke  og hvad  må de ikke  spise   :@

AlisVolatPropiis

Eh det er en dårlig joke right?!.....rovdyr spiser ikke hø...rovdyr spiser???.....indsæt selv svar.

Anne

risengrød!!!

Robert: jeg  tager ikke billeder af mine ude uden sele. Ja det er da pænt, men jeg vil simpelthen ikke risikere det. Jeg tror godt jeg kunne med My, men jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis hun løb væk og jeg ikke kunne fange hende igen.

Namilla

Ildere skal have kød eller kødbaseret kost... dvs intet hø (selvom en aktivitetskasse med halm kan være okay, men de spiser det ikke)...ingen frugt, ingen grøntsager, ingen korn, ingen nødder...
De skal derimod havde kød eller tørkost (til killinger eller ildere) af god kvalitet, æg og lidt fisk er også okay...

Christel

Citat fra: Namilla Dato  2. December 2010, kl. 10:18
Ildere skal have kød eller kødbaseret kost... dvs intet hø (selvom en aktivitetskasse med halm kan være okay, men de spiser det ikke)...ingen frugt, ingen grøntsager, ingen korn, ingen nødder...
De skal derimod havde kød eller tørkost (til killinger eller ildere) af god kvalitet, æg og lidt fisk er også okay...

Nu spørg jeg måske dumt, men er det ikke en dårlig idé at fodre med killinge tørkost? Andet end til unger eller nogen der skal fedes op?
Jeg har katte og pindsvin, og voksne dyr bliver lynhurtigt overvægtige hvis de spiser killingemad. Er det anderledes med ildere?

mvh. Christel

mette11

Ildere har behov for meget mere fedt end katte har og derfor er killingefoder faktisk ofte meget bedre til ildere end ilderfoder og alm. kattemad. Men igen, det kommer også an på indholdet, da mærker jo er meget forskellige...

Ildere har brug for min. 20% fedt og så meget protein som muligt i deres kost...

Christel

Namilla

Der er ildertørfoder der er rigtig dårligt, og der er killingetørfoder der er rigtig dårligt... man skal naturlligvis vide, hvad man skal kigge efter... Men som Mette siger, så skal ildere have meget mere fedt end katte skal, så derfor vil en ilder højst sandsynligt bliver undervægtig, hvis den skulle leve på tørfoder til voksne katte...(der er dog vist et enkelt eller to mærker som er okay, fordi det er højt på protein, hvis det blandes med noget mere fedtholdigt)

Anne

jeg har i en periode kørt på hills kitten med 25% fedt uden så megen som en overvægtig ilder i den periode. Som mette skriver har de brug for mere fedt, og de bliver sjældent overvægtige. (og når det sker så er det normalt bare vinterfedt som forsvinder til foråret)

Namilla

Jeg vil også sige at jeg har set langt flere tynde ildere, end jeg har set overvægtige...og de få jeg har set, der har været overvægtige, er altid blevet det pga. mangel på motion... Så længe man sørger for at ens ilder får masser af udetid, så skal de nok selv rende fedtet af sig....