Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

OSO opgave

Startet af voodoo2332, 13. December 2010, kl. 08:38

Namilla

Citat fra: Nana Rose Dato 13. December 2010, kl. 08:38
1)Hvorfor har du valgt at blive dyrepasser eller avler?
2)Hvilke fordele og ulemper er der ved det?
3)Hvad er det mest spændende ved det?
4)Hvordan er det?
5)Har du et bestemt skema?
6)Hvad tjener du? (om året, måneden- dagsløn) - besvares kun hvis dette ønskes  :ja:.

Jo, du spurgte netop selv til avl...og resten af dine spørgsmål kan læses i lyset af, at du er interesseret i avl.
Fair nok, hvis du er gået fra det igen, men det er jo svært for os at vide. Jeg bliver måske lidt irriteret, når andre tager for givet, at folk sidder på et forum for at svare på spørgsmål, for andre som ikke gider bruge søgefunktionen... du lader der ikke engang gå 6 timer, før du bliver irriteret, over at du ikke får det svar du gerne vil have.

Nå, for at supplere på hvad Trine skriver, så tror jeg også du skal gå i dybden med et aspekt... få knyttet noget emperi til det (altså lav fx 5 spørgsmål, som du så stiller til flere forskellige mennesker, istedet for 20 spørgsmål til 2 mennesker...det giver et mere nuanceret billede). Har du ikke en problemformulering? Du skal have et "problem" som du søger forklaring på. Fx "Ildere er dyrere at have som kæledyr, end mange andre kæledyr. Hvorfor vælger så mange mennesker så alligevel at have ildere?". Så kan du jo dels forklare om hvad det koster at have ilder (her kan du bruge dit "spørgeskema", så du kan lave et gennemsnit...hvis du kun spørger 2 mennesker, så kan det være at de begge to bruger rigtig mange penge på deres ildere, men det giver ikke et sandfærdigt billede af, hvad det reelt koster...derfor er det bedre at spørge flere forskellige. Du kan også oprette afstemninger herinde på forummet til at få et gennemsnitligt billede af det). Derudover kan du så lave et mere tilbundsgående interview med et par stykker, hvor du finder ud af, hvad de lige præcis får ud af, at have ildere. Og hvorfor de har valgt det, fremfor andre dyr. Her kan du jo fx vælge nogen som har erfaringer med andre dyregrupper også.

Anne

Hvis du er interesseret i noget mere internatagtigt så prøv at kontakte mette fra evergreenildere, hun er vist den eneste der har sådan rigtige erfaringer med internatdrivelse og ildere.

Ellers svarer jeg da gerne på spørgsmål, men konkrete spørgsmål, da jeg er meget usikker på hvad du egentlig søver svar på.

Til sidst vil jeg råde dig til ikke at blive fornærmet eller tage det folk skriver til dig som noget negativt, jo vi vil meget gerne hjælpe dig, men først skal vi jo lige vide hvad det egentlig præcist er du skal have hjælp til.