Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nu er det snart.. er jeg mon klar?

Startet af katjap, 12. Januar 2011, kl. 11:24

Kristine

Altså.. jeg plejer altid at have en skål med tørfoder som de kan gå og spise af og så shopper jeg nogle kilo barf hjem som jeg tør op hver dag som jeg blander op med olie eller ægge blomme ved siden af (dog kun 4 gange om måneden ) osv osv osv.. you name it ( De er forkælede )
Men nu har jeg så også kun 2.. og de spiser altså ikke særlig meget.. jeg købte 6kg tørfoder på et  tidspunkt og det varede i omkring 8 måneder.. + da de var hvalpe hvor de æder og skider hele tiden..
så nej man skal ikke ud og købe mad hver måned.. jeg købte 2k for 1½ måned siden og der er stadig over halvdelen tilbage.. men nu går det jo også an på om du kun giver dem tørfoder..
men de plejer som regel selv at kunne styre det... ( der er dog nogle ildere der ikke kan finde ud af det og æder alt på tallerken eller til de ikke kan æde mere og bliver overvægtige ) så det skal man jo lige holde øje med.. men mine kan godt styre det, men gamle ilder kunne ikke og åd ALT på tallerken og så når man så den var tom blev man helt forskrækket! GUD! har jeg glemt at fodre ham! :O og straks mere mad på og ja.. så gik han hen og lev lidt overvægtig..
Jeg har også lige købt en vægt, den skal op og hænge imorgen :) så skal jeg lige veje de små kræ
Men jeg plejer som regel at blande forskellige gode mærker så det burde dække deres behov + alt det rå kød de får

Men jeg vil sige at tørfoder holder LÆNGE! men jeg synes at Barf bliver spist ret hurtigt op.. jeg købte 4kg og de var hurtigt væk.. og de er de næste 4kg også næsten snart.. hihi

- Dog vil jeg spørge med Barf.. er ALT barf godt? eller er noget bedre end andet og noget man helst ikke skal købe ?
For der er jo både hest og struds og med knogler og brusk osv..  jeg fandt det lidt urealistisk at mine små dyr skulle spise en hest  :fnis:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Stubba

Mine dyr har også tørfodder stående fremme hele tiden, og derudover får det kød og tørret kallun ind i mellem.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Kristine jeg synes det lyder som om dine dyr lever mest af barf og når de gør det så skal du virkelig passe på med at de får de rigtige mængder af indmad, knogler osv.. Ved godt du gør det for at være god ved dem men du risikerer at de bliver fejlernæret og det opdager du først lang tid efter det er for sent.
Det er faktisk langt farligere at fodre med den forkerte kombination af barf end give et mindre godt foder.

Jeg er bestemt for barf men man skal altså sætte sig ind i det inden.

alt kød kan sådan set bruges hvis det bare er til suplement, ellers skal man tænke lidt på at de ikke har godt af at få for meget kød fra større dyr.
Det er super godt hvis der er brusk og knogler i.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.