Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

jer, som har en dyrlægekonto.

Startet af ninaliv, 26. Januar 2011, kl. 18:38

Mustela

Det ville da være kanont hvis de kommer hertil, og kan tilbyde forsikring til ildere, som de gør i Sverige  :dans:
Og til den tid, hvis det bliver aktuelt, havd er så kravene for en ilder kan forsikres mht alder osv... Det blir spændende.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

KariN

Jeg sætter 500kr af til dyrlæge kontoen hver måned, de bliver trukket automatisk så jeg mærker ikke at de er væk de penge og den konto er KUN til uforudsete dyrlæge regninger (f.eks. hvis vi skal på Kvl en lørdag aften eller et af dyrene bliver længere varigt syge) ellers tager jeg penge ud af vores almindelig budget, hvis de skal en tur til dr. dyr eller vi skal have foder, grus mm.

Det passer egentlig fint nok med de 500kr pr. måned for de bliver kun rørt max. 1-2 gange om året hvis det er akut og vi ikke kan tage pengene ud af vores eget budget, hvilket jeg faktisk ikke har oplevet endnu heldigvis :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

lille_jill

Jeg har også en dyrlægekonto, hvor der kommer 500 kr ind per måned. Det er også kun til uforudsete ting. Men efter Chucky's byld i november, sygdom for 2 dyr i sidste uge og Chucky's indlæggelse + scanning + medicin har totalt tømt den konto.
Men får virkeligt hurtigt brugt de penge, når det først går galt. Men en sådan konto kan da tage det værste.

ninaliv

Hej allesammen . Jeg vil
Sætte minium
500 kr ind på en konto pr mdr . Desuden har jeg selv en opsparingskonto , jeg kan tage af, hvis det går helt galt . Altså i nød siutationer ;)

Charlotte

Det kommer jo an på hvor mange dyr man har om man skal sætte lidt eller meget ind. Men jeg har et mastercard hvor jeg kan hæve hvis der skulle ske noget uforudset som jeg ikke lige har råd til, så jeg behøver ikke sådan en konto.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Stubba

Jeg bruger ikke min konto til uforudsete? :)

Jeg bruger den til mad, legetøj, træpiller ... osv.

Men det er for at jeg ved at der altid er penge til dyrenes mad m.m.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Dark Crystal Ferret

Vi har en dyrnes konto, tror jeg nok hellere jeg vil kalde det. For udover den betaler vi også nogle penge til vores dyrlæge (Alison)
Vi har en lukket konto hvor der går 1500kr ind på hver måned og det er til alt til dyrene. Og så går der fast 500kr ind hos vores dyrlæge. Så i alt er det 2000kr vi bruger.
Men vi bruger ofte mere når vi skal ud og købe et eller andet stort til dem alle sammen f.eks foder og barf og sengetøj mm.
For kontoen hvor der går 1500kr ind på, er hovedsageligt til vores opdræt og det.