Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

jer, som har en dyrlægekonto.

Startet af ninaliv, 26. Januar 2011, kl. 18:38

ninaliv

hvor meget sætter i , ind på den om måneden.
altså beløb pr dyr??

mette11

Jeg har ikke mere, men da jeg havde satte jeg 500kr. ind hver måned og jeg havde 4 ildere på det tidspunkt. De penge var så kun til uforudsete regninger, dvs. vacciner, neutralisering osv. var medregnet i mit alm. budget.

Nu har jeg en solid kassekredit som kan klare ret hæftige dyrlægeregninger og derfor har jeg ikke en konto til det. ;)

Anne

500 om måneden og den bliver jævnligt slået i 0, så jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden den!

mette11

Dengang jeg havde min konto gik det egentlig fint nok...men hvis jeg havde haft den i 2010, havde den slet ikke været nok, for der kom jeg op på mellem 12.000 og 15.000kr. i dyrlægeregninger!!  :S Det var hovedsageligt for to dyr, da Sigi ikke blev syg (dvs. 0kr.) og Mallow klarede de helt billige ture til Lone (så hun står vist kun for max. 500kr. af dem).

Amazing Ferret

Der ryger 2000 kr ind på min dyrlægekonto hver måned. Men ud af de penge bliver der også købt foder og andre nødvendige ting

Eliza

Vi sætter omkring 600kr ind om måneden, men det er også kun til uforudsete regninger. Har længe tænkt at det er for lidt men vi har så også altid haft muligheden for at finde pengene alligevel. Jeg brugte selv 5000kr på uforudsete regninger sidste år.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KittAnderson

Jeg sætter 300,- ind. Dette og aaalt for lidt, så det skal sættes op, når vi finder pengene til det.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Stubba

Vi sætter faktisk kun 300kr ind hver måned. (vi har så en opsparing, som vi bruger til fx. kastrationer og andre dyrlægeregninger)
og det kan faktisk fint løbe rundt.

Hver 2-3 måned køber vi 10kg fodder og 1-2 gange i måneden køber vi træpiller :)

Og selvom vi nemt kunne bruge flere penge, kan det faktisk godt fungere :) .. Men så snart jeg er færdiguddannet bliver den hævet til 4-500kr istedet :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Det skal så nok også lige siges at måneder hvor jeg får flere penge ind af en eller anden grund (gaver eller hvis jeg har arbejdet) så kommer der mere ind.

Lenac

jeg smider mellem 500-1000 ind på min konto, alt after hvor mange regninger der skal betales...
xoxo Malene <3

Starshineferrets

I sverige har vi ju försäkring för iller, vilket alla mina har, och det täcker 10.000 kr per iller/år. Utöver det sätter jag in 400 kr i månaden på ett annat konto, och mer när jag har möjlighet.

Tyvärr så täcker ju inte försäkringen hur mycket som helst,... under lite drygt ett år kostade en utav mina illrar mig närmare 50.000 i veterinär vård, av det täckte försäkringen 20.000, resten fick jag betala själv... Då kom ett kredikort man kan teckna hos veterinären väl till pass... även om det var surt att betala räntan på det senare ;)

Mustela

Citat fra: Starshineferrets Dato 26. Januar 2011, kl. 19:38
I sverige har vi ju försäkring för iller, vilket alla mina har, och det täcker 10.000 kr per iller/år.

Syns jeg på et tidspunkt hørte noget om at nogle forsikringsselskaber(i DK) ville til at tilbyde dyrlægeforsikring til ildere? Eller er det bare en drøm jeg har haft??????? Kunne selvfølgelig selv lige undersøge det, men måske der var nogle der vidste noget?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

det er vist fordi det selskab der tilbyder ilderforsikringer i sverige kommer til danmark.

mette11

http://agria.dk/  de forsikrer ildere i Sverige, men i Dk forsikrer de pt. kun hund og kat desværre!! Jeg ved ikke om der er andre i Dk, men sidst jeg undersøgte det fandt jeg ikke noget...

Namilla

Jeg har tidligere undersøgt det, og med mindre der er kommet nogen indenfor de sidste 2 år, så er der ingen der forsikrer ildere i DK. Højest sandsynligt fordi helbredsstatestikken er så dårlig på dem (så vil prisen blive så sindssygt høj for forsikringen, at vi alligevel ikke kan betale det)...

Da jeg havde en dyrlægekonto satte jeg 250 kr. ind om måneden eller deromkring. Og så havde jeg så en opsparing som jeg kunne tage af.