Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Tak DBC kanin

Startet af Masa, 7. Februar 2011, kl. 22:37

Line

jo... de skal vaskes i sådan noget specielt noget....

Mustela

Vær opmærksom på at mennesker er modtagelige overfor ringorm. Så I selv kan komme i behandling hvis I får denne svamp. Dog tror jeg ikke det er alle der er modtagelige, jeg har aldrig haft det, selvom jeg har været i kontakt med mange heste med ringorm, hvor min veninde er MEGET modtagelig.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

Jeg får ringorm bare at af tænke på det, og dyrene har aldrig haft det (hvad jeg ved af da...). Men det er meget nemt at behandle heldigvis.
Men altså, man burde da ikke kunne få det fra frosset kød? dræber frost ikke svampen?

Mustela

Citat fra: Anne Dato 23. Februar 2011, kl. 17:19
Jeg får ringorm bare at af tænke på det, og dyrene har aldrig haft det (hvad jeg ved af da...). Men det er meget nemt at behandle heldigvis.
Men altså, man burde da ikke kunne få det fra frosset kød? dræber frost ikke svampen?

Jeg ved det faktisk ikke præcist. Men svampe danner sporer, som sagtens kan overleve på frost. Selv ved -20g kan de overleve!
I de fleste tilfælde overføres smitten fra dyr eksempelvis hunde, katte, kalve, hamstere og marsvin. De fleste pattedyr har en eller anden hudsvamp, og mange gange lever dyret og svampen i fredelig sameksistens, uden at dyret har symptomer, men svampen kan godt smitte alligevel. Børn med ringorm kan også smitte andre børn. I sjældne tilfælde kan voksne også inficeres. Særligt udsatte er især landmænd og folk, der arbejder med pelsdyr.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

og mig :) Jeg har fået ringorm 3 gange nu i h&m af at prøve tøj...det er faktisk helt ufatteligt. Men alle gange har det været på kroppen hvor ilderne ikke lige har været i nærheden og alle gange er det gået væk efter få dages behandling med creme.da jeg var barn havde jeg det aldrig.

NemoToft

Smiler. Nemo og Stitch fik ringorm da de var små. Og der gik kun 2 uger, så havde Keld og jeg også ringorm. Mega nederen  :lol: Men vi kom da af med skidtet igen. De fik itrafungol, som er ringorms dræber medicin til katte. De hadede de, men ned kom det  :dans: