Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad bruger I i bakkerne?

Startet af Dumle, 10. Februar 2011, kl. 14:24

lille_thor

Klumpe grus, kan ikke huske hva mærket hedder. Men det er købt i petworld. Hver gang petworld har tilbud kan man få 3 sække til 199,95 ,- og der er til ca.6-8 mdr forbrug hos mig. Det Tager også en del af lugten i bakken. :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Stubba

Citat fra: Dumle Dato 11. Februar 2011, kl. 00:01
Citat fra: Shamua Dato 10. Februar 2011, kl. 20:50
Dumle, hvor meget fyldr du bakken op? Tænker at hvis du måske fylder den for meget op, at det er derfor smuldret kommer med ud?

Jeg har prøvet træpiller, det var heller ikke det bedste efter min smag, netop pga. smuldret. Jeg skifter mellem krystal-grus og hvidt klumpende kattegrus, det de fra vitakraft man kan købe i petworld og lignende steder... Tager det der lig er på tilbud :D

fylder den ikke ret meget op, måske 1 cm, bare lige så det dækker bunden, så fylder ikke for meget i bakken...

har ingen kant på bakken, men tror ikke det er derfor ;)

Det var godt nok ikke meget du kommer i :) .. Det er måske derfor det bliver til smulder så hurtigt? Jeg har ca. 3 cm i min, og når det smuldrer kommer det jo nederst i bakken - hvis du forstår? og så er der friske piller i toppen :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

lille_thor

Citat fra: lille_thor Dato 11. Februar 2011, kl. 00:28
Klumpe grus, kan ikke huske hva mærket hedder. Men det er købt i petworld. Hver gang petworld har tilbud kan man få 3 sække til 199,95 ,- og der er til ca.6-8 mdr forbrug hos mig. Det Tager også en del af lugten i bakken. :)
super clump hedder det :) det ervi rigtig glade for
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

NemoToft

Everclean. Det klumper perfekt og er så nemt at bruge. Det lugter ikke fra bakken. Ja, det er lidt dyrt, men det er det værd. Ja, det sviner lidt udenfor bakken. Men vi skal alligevel støvsuge  :)

Mimse-mia

Vi bruger træpiller, dem der hedder holtzpellets fra land og fritid og koster 35,- for 15kg er bedst :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

ninaliv

jeg bruger også træpiller her, og synes det fungere godt

KittAnderson

Jeg synes træpiller lugter mere. så jeg bruger grus.
Der får jeg 12 l for 100,- :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

ildermor

Træpiller bliver brugt i mine bakker :) eller mine ilderes ;) haha ..

ej, nu bare lige lidt sjov midt i det hele. De smuldre, men hvad pokker, man kan jo ikke skifte den 4 gange om dagen. Vil mene 1 gang om dagen, er nok :)

PiaLyng

Charlotte

Hvis du køber/selv laver en bakke med kant på, så burde du ikke have smulder ud over det hele. Jeg bruger træpiller, har 11 ildere, ordner bakker 1 gang dagligt og har ikke de store problemer med smulder. Ja der kommer da lidt ud men så ryster man bare tæppet og fejer op inde i buret og vupti, alt er fint igen (og det er altså ikke hver dag jeg fejer smulder op, nok max 1 gang om ugen i det bur hvor der går flest).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!