Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det gik hurtigt!

Startet af Wolter, 20. Februar 2011, kl. 22:07

Stephanie

Sikke nogen fine bisser han har :D

Ikke nogen der er knækkede eller noget, han har noget tandsten, men det kan du jo lige få fjernet når han alligevel er i narkose for at blive kastreret, medmindre du laver en kemisk kastration med implantat


Trine: Ja, og hvem ligger lige inde med en hængekøje når det er fundne ildere? Og hvis man ikke vil beholde dem, så hvorfor skulle man så investere i en hængekøje når man stadig lader dem gå på aviser? Jeg havde da ihvertfald ikke lige hængekøjer liggende på lager inden jeg fik ildere.

Stephanie

Citat fra: Malene Dato 22. Februar 2011, kl. 16:44
Jeg synes også det hele lyder lidt mærkeligt og Stephanie har en god pointe. Jeg forstår bare ikke, HVIS hende der havde "fundet" dem i virkeligheden var ejeren, at hun så ikke prøvede at sælge dem i stedet for. Jeg ved godt at penge ikke er alt, men når hun bare ville af med dem på den måde, så ville jeg da tro at hun ville prøve at få lidt penge ud af dem også.

Jeg tror heller ikke de har været ude i så lang tid, når de er i så god stand. På det sidste billede ser han jo faktisk overvægtig ud. Men jeg ved ikke.. Det er bare hvad min logik siger mig.

Jeg kan huske  at jeg et eller andet sted har set nogle ildere til salg der lignede de her 2. Så det kan være at hun måske allerede har prøvet at sælge uden succes, og så har prøvet med denne fremgangsmåde?

Men det er ren spekulation fra min side af :D

mette11

Nu kan jeg huske forkert, men den ilder jeg tænker på mener jeg bestemt havde brun-lige tænder og han er over 3 år nu! Jeg har skrevet til tidligere ejer, bare for en sikkerheds skyld, men jeg tror nu ikke alligevel at det kan være ham.

Ja det er ret suspekt at de er fundet sammen!! Det lyder ikke sandsynligt... :o Men jeg tror faktisk at nogle få (nok meget få) ildere vil holde sammen, men de fleste vil sgu nok bare gå hver deres vej!!

Er det bare mig, eller ser det ud som om han har været barberet på maven for noget tid siden?? Synes pelsen ser anderledes ud der hvor man plejer at barberer dem ved operation!

lille_jill

^det kan også være fordi at den er for tyk og slider maven hen af jorden. Det skete med Chuckys bror, da han var for stor.

Wolter

Okay.. det var et uheldigt billed! D:
DET SKAL SIGES AT HAN IKKE ER TYK!!! D: ... Eller jo.. Han er lidt tyk.. ^^; MEEN.. Det er altså min hånd der gør at han ser så FED ud.. :c Jeg lod min ene hånd mostå hans vægt, og så skubbede jeg vist ved en fejl hans små deller ud..  :X  :X  :X
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Anne

Jeg vil bare tilføje at jeg tror den lyse er meget ung baseret ud fra tænderne. Det ligner meget tænderne på mine 2 der er et år gamle ca, med flot fast tandkød som sidder godt om tænderne, og pæne hele tænder, som er hvide. Nu har han så lidt belæninger på dem, det på fortænderne kan være kommet af alt muligt fa han var lille og det andet er bare tandsten. Du kan få fjernet tandstenen ved dyrlægen og vil du gerne de skal have pæne tænder kan du evt børste dem engang imellem på dem med en blød babytandbørste og kw levertandpasta til hunde.

Wolter

Han virker også som om han er yngre end den anden, han har meget mere energi.. MEN det kan sikkert bare skyldes personligheden.. :)
Jeg synes lidt at den brune (Uke) har mindre tænder, og meget pænere.. Jeg vil rigtig gerne tage et billede, men.. Han bider hvis jeg rør hans mund, så jeg vil ikke tage chancen.. ^^;
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

PiaLyng

Nu hvor det er nævnt så mange gange begyndte jeg at tænke efter..
Og jeg synes også at have set dem før på en salgs side..

Man kan ikke helt udelukke at de er blevet sluppet løs pga ejer blev træt af dem.. Jeffrey jeg har taget ind ville være blevet sluppet løs hvis ikke jeg hentede ham.. Folk er jo tossede nu om dage..

Men det virker også sært med et "højt kaninbur" og tilfældigvis med køje, og godt ilder foder?!
Jeg havde ikke en køje liggende da jeg fik ilder og anede ikke dengang at de brugte køjer.. - så noget har hun da læst eller vidste hun det..

Derudover synes jeg det godt af dig at du har taget begge ind og behandler dem som de var dine - og håber da også lidt på dine vejne at evt ejer ikke findes så du kan beholde dem! især fordi det tydeligt at du blevet glade for dem!

cibatuchsi

jeg tænker lidt, hvordan er deres negle?
lange spidse, flossede, eller fine runde ?

cibatuchsi

Citat fra: cibatuchsi Dato 23. Februar 2011, kl. 16:13
jeg tænker lidt, hvordan er deres negle?
lange spidse, flossede, eller fine runde ?
^
for syntes at de ser fine runde ud på billederne.

Minority ferrets

Nu så jeg jo de dejlige basser i går :D Og jeg kan lige svare på det med neglene: De kan ikke have gået ude ret længe for deres negle var fine runde i spidserne, dog var de lange, men det er jo heller ikke sikkert de lige er blevet klippet inden for det sidste stykke tid hvis interessen for dem er dalet... Desuden var jeg meget imponeret over deres ører som var HELT rene! Der var ikke noget ørevoks what so ever! De var i meget fin stand og jeg synes de er meget smukke :D Da min mand og jeg lige var på besøg i går aftes var det tydeligt at dyrene godt kender hinanden, men at de er fundet sammen kan jeg slet ikke forstå! De tullede rundt hver for sig. De kan heller ikke have været ude særligt lang tid, da de er fodret godt - lad mig sige det sådan... Der manglede ikke noget fedt på deres små mavser! :P
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

mette11

Mine ildere går altså også ude meget af tiden og deres negle er fine og runde og ikke spor flossede eller noget!! Jeg klipper dem kun sjældent, men mine får også lov til at have en ok længde på deres negle. De slider dem naturligt og derfor er de faktisk rigtig pæne. Dog er de ofte lidt beskidte, da de jo graver i jorden og der kan sidde jord på neglene/tæerne. Negle der slides naturligt ser flottere ud end negle som er klippede.

Men ja de er begge godt i stand og hvis de er tamme og har været ude et stykke tid, så burde de havde tabt sig, da tamme ildere vil have sværere ved at finde mad nu udenfor når de ikke er vant til det. Så jeg tror heller ikke de har været ude ret længe, eller også er historien om at de er fundet ude løgn!

Wolter

Tak til minority for at have svarret! :P Jeg ville osse ha skrevet at du havde kigget på dem begge sammen med din mand! :D Tak fordi I kiggede forbi! Det var smader hyggeligt og det hjalp rigtig meget! :D  <3

FORRESTEN!! Så har pigen der fandt dem, tjekket op omkring de 2 ilder, hun kontaktede mig via mobil. Jeg spurgte (fordi minority opfordrede mig til det) om hun havde ringet til politiet og fremlyst dem.. Hun sagde nej, men at hun havde ringet til dyrnesbeskyttelse og spurgt hvad hun skulle gøre, de sagde at hun skulle give dem et nyt hjem eller aflive dem..

I følge hende havde hun fundet dem, men jeg begynder mere og mere at tro at hun havde købt dem, fortrudt og så ikke viste hvad hun skulle gøre, ringet til dyrnesbeskyttelse og fulgt deres råd.. MEEEEN.. Uskyld til det modsatte er bevist.. Det kan jo lige så godt være at hun taler sandt.. Men jeg synes bare ikke at noget af det gir mening ellers.. :/
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

lille_thor

nej christina (minority) og mig snakkede også ldt om det idag fordi hun fortalte hun havde besøgt jer. Det lyder også meget mærkeligt det hele. Håber rigtig meget for dig at de ender med at blive dine  :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

#59
For pokker jeg bliver sur når dyrenes beskyttelse anbefaler at sælge eller aflive! HVad med lige at fremlyse som man faktisk skal... de har også før anbefalet at man bare skal lukek tamildere ud igen hvis man finder dem, hvad pokker ert det for et råd at give?? Du er altså nødt til at fremlyse dem. jeg ved godt du elsker dem som dine, men hvad nu hvis der sidder en og savner dem? Når hende der fandt dem slet ikek ahr gjort noget for at fremlyse dem. Øv så dumt!