Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Bliver lige nød til at dele det med jer...

Startet af MulleMille, 7. Marts 2011, kl. 22:27

MulleMille

Har godt luret en del, og tror også jeg kan se det når hun kommer til hendes løbetid :)

Hvor gammel skal hun være når hun skal til dr.dyr og ordnes?

Eliza

Normalt ville man nok sige nu her inden de går i løb om foråret, men når hun er så ung så synes jeg det er for tidligt. Mange siger godt nok de bare skal være min 6 måneder, men personlig er det også for tidligt efter min mening. 9 måneder er en meget god alder. Hvis hun så går i løb inden hun er så gammel så ville jeg vælge at bruge et implantat.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

MulleMille


Okay, men som jeg har fået det holder det et par år, nogle gange mindre, kan det ikke passe?

Barky

Mulle&Amalie - det er rigtig fint med alle dine spørgsmål. Men mange af dem kan du faktisk selv finde svaret på ved at bruge søgefunktionen herinde og ellers bare give dig i kast med at læse.. :D God fornøjelse..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

MulleMille

Citat fra: Barky Dato 10. Marts 2011, kl. 16:32
Mulle&Amalie - det er rigtig fint med alle dine spørgsmål. Men mange af dem kan du faktisk selv finde svaret på ved at bruge søgefunktionen herinde og ellers bare give dig i kast med at læse.. :D God fornøjelse..

Har jeg også gjort :) Men synes nogle gange folk skriver MANGE forskellige ting, og alle har en mening. Nogen skriver at implantat og at få dem fixet kan give dem kræft og andre skriver at det kan det ikke, så ofte mening mod mening :) Lige så vel med implantat har jeg læst at det skulle holde 6 mdr. mens andre skriver flere år :) Så ville lige udnytte at en venlig sjæl skrev at hun mente hun var for ung, for mere viden :)
Mangler virkelig en på min msn der har forstand på hun-ilder :)

AlisVolatPropiis

Der vil altid være forskellige meninger....det er dit job selv at vælge dem du føler er klogest :)
Og det hedder tæver...måske du skulle have læst bare lidt op omkring ildere før du anskaffede dig en...de er pænt nemme at kønsbestemme og se om de er i løb :)

Men jeg håber du finder dig en mentor...som kan lære dig lidt om tæver...men også alle -og noget vigtigere ting der er at vide om ildere, for at de kan få det bare nogenlunde i et hjem :)

Mvh.

MulleMille

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. Marts 2011, kl. 16:43
Der vil altid være forskellige meninger....det er dit job selv at vælge dem du føler er klogest :)
Ja, det er utrolig mange meninger, og nu da det er første gang jeg har en tæve så synes jeg ikke det er nemt at gennemskue. Men får jo selv erfaring men derfor synes jeg ikke der er noget forkert i at jeg spørger en der skriver det er for tidligt at jeg sterilisere hende nu.

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. Marts 2011, kl. 16:43
Og det hedder tæver...måske du skulle have læst bare lidt op omkring ildere før du anskaffede dig en...de er pænt nemme at kønsbestemme og se om de er i løb :)

Ved godt det hedder tæver, men det er nu ikke vigtig for mig hvilket ord man bruger ;) Men har som sagt haft Noah i et år, og der synes jeg ikke var de store problemer med pasning :) Så synes at jeg har lidt viden og har lidt erfaring med det(Dermed IKKE sagt at jeg ikke har meget at lære for det har, og har fundet ud af meget ved at læse de mange indlæg herinde og på andre forumer), men du har ret i at var det noget jeg vidste på forhånd at jeg tog en tæve med hjem fordi det var hende jeg kunne bedst med, så havde jeg da også valgt at læse mere om det. Men som jeg skrev tidligere, var han usikker på hendes alder, og afgjorde kønnet ved at sige hun ikke havde nogle "kugler". Synes følte mig ikke sikker. Men vil give dig ret i at efter en tur ved en dyrlæge som svarede på de spørgsmål jeg havde følger jeg mig også mere sikker på at kunne se om hun var i løb. Og vil heller ikke have problemer med at kønsbestemme idag :) Men når man læser de mange emner herinde får man sådan en "åååhh nej, er jeg så dum at jeg ikke kan se om hun er i løb eller ej, så dør hun NU"-følelse da jeg synes nogen skriver det sådan. Men igen det er jo også noget med de øjne som man læser det med. Og jeg synes det er super dejligt at nogen vil svare. Og at du synes jeg skulle have læst mere og så helt ok :) Man kan aldrig få for meget viden og det er din mening :)

AlisVolatPropiis

Jeg skrev på ingen måde at du var dum....men det undrer mig til stadighed når folk anskaffer sig noget før de ligesom bare ved lidt om det...
Jeg er ked af du får den følelse, for det er ikke meningen :)
Min pointe var bare at du kan lære meget ved selv at læse, uden folk skal gentage sig selv :) og selvom du spørger vil du alligevel få en hel masse forskellige meninger om det, og skal vælge selv, så du får ingen lette løsninger serveret alligevel :P

Men held og lykke med det :)

Ps. min egen tæve er startet med et implantat, fordi jeg syntes det var for tidligt at snitte hende i første sæson....om jeg fortsætter med implantat, eller snitter når det engang mister sin virkning, er endnu uvist :)

AnneME

De hvalpe fra sidste år, som kommer i løb nu er jo også snart 1 år?

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Mulle&Amalie Dato 10. Marts 2011, kl. 16:36
Citat fra: Barky Dato 10. Marts 2011, kl. 16:32
Mulle&Amalie - det er rigtig fint med alle dine spørgsmål. Men mange af dem kan du faktisk selv finde svaret på ved at bruge søgefunktionen herinde og ellers bare give dig i kast med at læse.. :D God fornøjelse..

Har jeg også gjort :) Men synes nogle gange folk skriver MANGE forskellige ting, og alle har en mening. Nogen skriver at implantat og at få dem fixet kan give dem kræft og andre skriver at det kan det ikke, så ofte mening mod mening :) Lige så vel med implantat har jeg læst at det skulle holde 6 mdr. mens andre skriver flere år :) Så ville lige udnytte at en venlig sjæl skrev at hun mente hun var for ung, for mere viden :)
Mangler virkelig en på min msn der har forstand på hun-ilder :)

nu bor du i nærheden af mig, så hvis du har lyst kan du adde mig på msn.
zikita@post.cybercity.dk

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: AnneME Dato 11. Marts 2011, kl. 14:38
De hvalpe fra sidste år, som kommer i løb nu er jo også snart 1 år?

nogle hvalpe er jo født sent på året

lille_jill

Citat fra: AnneME Dato 11. Marts 2011, kl. 14:38
De hvalpe fra sidste år, som kommer i løb nu er jo også snart 1 år?

Amina er fra 28. juni sidste år og hun er på vej i løb.

Namilla

Der er jo set tæver på 4 mdr der går i løb, så derfor kan man desværre ikke sige at der er noget der er sikkert... men når du ikke er sikker på hendes alder, så ville jeg, hvis det var min ilder, vente til hun går i løb, og så give implantat. Så kan du i hvert fald snildt vente 6 mdr. mere inden du får hende snittet.