Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Projekt utegård!

Startet af Starshineferrets, 5. Maj 2011, kl. 22:48

Starshineferrets

Håller på och bygger utegård på landet så att jag och alla barnen kan komma dit i sommar....kan väl säga som så att jag nog inte visste vad jag gav mig in på när jag började...självklart kan jag bygga en utegård eller två alldeles själv.... piece of cake!

Nu drygt 12 timmar senare är jag så ledbruten att jag inte ens kan lyfta ett vattenglas :P

Men ja tänkte dela med mig av lite bilder längs projektets gång...

Det blir två utegårdar, som binds ihop med en gemensam sluss (för att hindra rymningar när jag ska in i gårdarna)

Gårdarna byggs enligt den här principen

Dyrenørden

Sikke et arbejde! Det skal nok blive godt! :)

FerretParadise

Det skal nok blive rigtig godt, jeg er 100 % sikker på, at dine dyr bliver super glade for dem.
Men sikke et stort arbejde at skulle gøre det hele alene, jeg ville ønske at jeg kunne komme og hjælpe dig.
Jeg kommer så i juli, men der er de jo færdige, så jeg glæder mig virkelig til at se dem og se dit Landet.
Ann Hillerslev.

lussingen

Altså Sara, det er da noget af et arbejde at skulle grave ud til dem helt alene :S Og så med en skovl :S Jeg havde forestillet mig, at du brugte en lille gravemaskine. Jeg kan godt forstå du er helt smadret. Jeg er dog sikker på dine dyr bliver glade for dem :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Citat fra: lussingen Dato  6. Maj 2011, kl. 07:30
Altså Sara, det er da noget af et arbejde at skulle grave ud til dem helt alene :S Og så med en skovl :S Jeg havde forestillet mig, at du brugte en lille gravemaskine. Jeg kan godt forstå du er helt smadret. Jeg er dog sikker på dine dyr bliver glade for dem :)
Vi skal jo også snart igang med din, og det ville da være smart at ihvertfald fjerne græsset på denne måde, så det kan ligges ned igen bagefter.  ;)
Ann Hillerslev.

Sølvsten

lussingen

Citat fra: FerretParadise Dato  6. Maj 2011, kl. 07:48
Vi skal jo også snart igang med din, og det ville da være smart at ihvertfald fjerne græsset på denne måde, så det kan ligges ned igen bagefter.  ;)

Griner. Du kan tro der står en gravemaskine på græsset når vi går igang. Og nej, gravemaskinen hedder hverken Mette eller Stig :fnis: :fnis:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

lussingen

Citat fra: lussingen Dato  6. Maj 2011, kl. 09:33
Citat fra: FerretParadise Dato  6. Maj 2011, kl. 07:48

Griner. Du kan tro der står en gravemaskine på græsset når vi går igang. Og nej, gravemaskinen hedder hverken Mette eller Stig :fnis: :fnis:

Hov, nu fik jeg lige læst hvad det var, du egentlig skrev, flot Mette :-$ Ja, det er en god ide at fjerne græsset på den måde, så det kan genbruges. Det er absolut en Stig-opgave :fnis: :fnis:

mette11

Det ser da rigtig godt ud... :)

En mini-graver kan anbefales!! Vi var så heldige at skulle have en entreprenør til at grave noget ud alligevel, så han gravede også ud til vores med en maskine. Så blev det også ret dybt (30-50cm), så de har god mulighed for at grave. Jeg var sgu død hvis vi skulle grave ud i hånden...det var slemt nok at lægge fliser og cement i bunden og skovle jord på bagefter (og jeg må nok indrømme at jeg satte Jonas til det meste af det  :-$).

Synes ideen med to gårde og en sluse imellem er rigtig god... :dans:

Eliza

Den/de bliver sindsyg god(e).. Jeg ville ha det på præcis samme måde i kroppen hvis det var mig der skulle lave det der, heldigvis har jeg jo en mand (de kan være nyttige indimellem) :lol:

Men må lige høre om der er nogle af jer der har undersøgt hvor lang tid sådan noget træ kan holde i den fugtige jord?? ved alle siger mange år men hvor mange er det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Elisabeth - man kan købe nogle stolpesko og bruge hvis man ikke vil have træ ned i jorden. Det gjorde vi, for de er af galvaniseret stål. Vi har så heller ikke en ramme i bunden, men fliser og cement.  ;)

Eliza

Indrømmet så virker løsningen med en ramme i jorden som det letteste, men jeg tror jeg vil blive bange for hvornår træet er rådnet så meget at nettet går løs, så tænkte nu der er flere der har lavet det med bund på den måde at de måske havde undersøgt hvor lang tid det ca holder?

Mette11: Har du ik nogle billeder af hvordan i lavede bunden?

mette11

Nej det har jeg desværre ikke... :( Men det vi gjorde var at bruge stolpesko, sætte stolper på, net imellem og nettet gik så ned under fliserne og cementen. Der kom nogle små huller i nettet der hvor stolperne var, så der måtte vi sætte ekstra på, så der ikke var nogen som helst flugtmuligheder! Vi lagde fliser over alt i bunden og puttede cement langs kanterne. Vi har så 30-50cm. jord som de kan grave i og det sætter de stor pris på!  :dans:

Jeg tror at der går mange år før træ rådner, men jeg aner ikke hvad "mange år" mere præcist er... :S

Eliza

Jeg får ikke lov at putte cement i jorden hvis ikke det er 90cm nede, for ellers er det ik frostfrit (nogle gange en ulempe at have en håndværkermand  :lol: )

Bamse

Citat fra: Eliza Dato  7. Maj 2011, kl. 11:47
Jeg får ikke lov at putte cement i jorden hvis ikke det er 90cm nede, for ellers er det ik frostfrit (nogle gange en ulempe at have en håndværkermand  :lol: )

jamen så er det da bare at sætte ham til at grave  :D
De er virkelig enormt glade for at grave.. Det er helt vildt, som mine går amok, så 90cm ville de sikkert ikke brokke sig over.. hehe