Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ilder og mink?

Startet af Dolly, 24. Maj 2011, kl. 12:47

Dolly

Hej alle jeg er en ung pige der står og skal til og anskaffe mig en ilder.  :love:  Jeg skal ud og kigge på en her i aften eller imorgen. MEN! Så så jeg at der var en der havde skrevet på annoncen at det ikke var en ilder men en mink. Jeg har søgt lidt rundt på de forskellige fora men jeg har desværre ikke haft det store held med og finde et svar der forklarede det. Så mit spørgsmål til jer er hvordan ser man forskel på ildere og mink? Og hvis i kan vise nogen billeder der viser det tydeligt ville det være rart. På forhånd tak  :)

Mimse-mia

Hej, jeg har godt set ham og ja er sq selv meget i tvivl,
Lægger lige linket ind så kan folk selv dømme :) http://www.guloggratis.dk/dyr/andre-kaeledyr/ilder/annonce/11239090?imagepos=1#images
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

FerretParadise

Det er en ilder.
Men sikke da nogle forhold han går under, savsmuld er bestemt ikke godt for en ilder.
Og bækkentrænet..... De mener nok bakketrænet.
På mig lyder det ikke som om den ilder er blevet elsket, bare det at de vil bytte den væk med andre dyr. Og næsten tam... De skriver godt nok ikke meget om ham, ikke engang hans alder.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Det er en ilder....i forfærdelig stand.. :( man kan se det på hans krop og ansigt, farven -han er nok pastel inde under alt den beskidt olierede pels...-enten er han viril ellers får han godt nok noget skodfoder...eller begge dele...

Sølvsten

Han er viril og sådan ca 2-3 år Hm gud ved hvor mange hjem han har været i.

Dolly

Ja det er ham  :-$
Der er 2 ildere derinde. Ham på billedet og en albino han. For mig virker det ikke somom han har den vilde forstand på ildere. De går begge i savsmuld og han fodre dem med kattemad.  :(

cibatuchsi

jeg har haft sms´et lidt med ejeren. og fik fortalt dem at den skulle ha tæpper osv i buret i stedet for savssmuld.
Deres børn har mistet int. for den derfor sælges den.
De har haft den i 14 dage. kommer fra odense hvor tidligere ejer vist skulle ha haft ham siden hvalp.

Dolly

Med fare for at lyde dum... Hvad betyder viril?

cibatuchsi

viril= en han der stadig stadig kan lave hvalpe ;)

Eliza

Stakkels dyr.. viril betyder også at han stinker og vil tisse over det hele indtil han bliver kastreret og han kan ikke gå sammen med andre ildere uden at voldtage dem om det så er piger eller drenge nogle kan også være mere aggresive. (der er selvfølgelig altid undtagelser)

Du skal nok også overveje om du kan overskue en ilder der evt bider, men det kan du jo finde ud af lidt bedre ved at tage ud og kigge på ham uden at købe ham med det samme.

Mink kan du sådan set ikke holde som kæledyr på samme måde som en ilder da de stort set altid er meget aggresive og bider sindsyg hårdt. Derudover kræver mink at nogle bestemte regler er opfyldt i følge loven.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dolly

Okay mange tak for svar :)
Jeg kan sagtens håndtere dyr der bider, det er ikke noget problem. Der er jo en sød fyr derinde et sted  ;)

Jeg ved godt at mink kan være aggresive og kræver meget mere end en ilder og derfor jeg ville sikre mig om det var en ilder så jeg ikke kom hjem med et dyr jeg ikke kan tage mig af  :X
Det ville jo være forfærdeligt for den stakkel :(

Line

Når blodet flyder kan man ind imellem godt kigge langt efter det søde dyr der er gemt der inde  :(

Louise V

Jeg var nede og se på denne "ilder"engeng,men så tydligt det vare en mink

her er billeder af den og et billede af fnug til at sammenligne..

Læg meget mærke til pelsen
(Mink)

(fnug)

Namilla

Stakkels dreng... men det er da altid noget, at de kun har haft ham i 14 dage, måske er det ikke helt så slemt så...
Men men men... lad nu være med at føle dig forpligtet til at købe... hvis han er bideilder (og det i virkeligheden er derfor børnene har mistet interessen), så kan det være umuligt at pille af ham...og kan i hvert fald tage flere måneder, hvor du hver dag bliver bidt så blodet flyder...

Men en kastration vil hjælpe både på farven og pelsen, for han ser da godt nok ussel ud nu...Men du skal være forberedt på, at han vil lugte indtil hormonerne er ude af kroppen...det op til 5 uger efter kastrationen, og siden han har været viril indtil nu, så er det ikke sikkert han lægger al den virile adfærd fra sig, selv når han bliver kastereret.

Jeg tog også engang imod en "tam ilder" som var blevet fundet og som politiet kom og afleverede... det var så en vild mink istedet...
Klip kan ses her minken 010
minken 007 På sidste klip synes jeg det er tydeligt at det ikke er en ilder... læg mærke til kropsbygning, ansigt og poter

lille_thor

Citat fra: Louise V Dato 24. Maj 2011, kl. 15:49
Jeg var nede og se på denne "ilder"engeng,men så tydligt det vare en mink

her er billeder af den og et billede af fnug til at sammenligne..

Læg meget mærke til pelsen
(Mink)

(fnug)

Nu har jeg aldrig set en Mink rigtig. Men kan det passe at deres pels er kraftigere og mere tæt sidende end ilderens ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred