Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

lidt hjælp tak :(

Startet af linelærke, 22. Juli 2011, kl. 20:08

linelærke

jeg har lige fået en ny ilder basse! og jeg er rigtig glad for ham.. men de 2 sidste dage har han sovet hele dagen væk, uafbrudt. idag gjorde jeg hans bur rent, og han tøffede ligeså stille hen i den rene kattebakke, og da han pruttede, var det næsten kun vand der kom ud, der næsten er helt sort.
jeg havde ham oppe og ligge i mit skød for en halv times tid siden, hvor han lå og sov. pludselig vender han rundt, lyn hurtigt, og falder ned på gulvet, og ligger sig fladt ned.

er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

han spiser fint og drikker også fint..

Hjælp :(

AlisVolatPropiis

Afsted til dyrelægen.....dehydrering hos ildere skal man ikke tage for ingenting og hvis han har været apatisk i to dage og hans afføring nu ser sådan ud...så er det bare afsted....NU :/

linelærke

jamen kan det være dehydrering selvom ham drikker fint?

Line

mener man siger at en dehydreret ilder skal have 75ml eller mere vand om dagen.

Dyrenørden

Jeg vil også sige du skal afsted med det samme. At den har den sorte farve kan muligvis være størknet blod og er det det så er det et meget dårligt tegn!

AlisVolatPropiis

ikke hvis det bare ryger igennem ham....desuden så gemmer ildere deres sygdom og hvis de først er tydeligt syge og helt apatiske...så er det altså ganske alvorligt...

linelærke

er der nogen der har adressen på dyrehospitalet i ålborg?

Stephanie

http://ferretopia.eu/index.php?topic=4167.30

I den tråd bliver der skrevet lidt om dyrehospitaler i Aalborg, den i city syd skulle have mest erfaring med ildere.

linelærke

hej alle sammen. vi ringede til dyrlægen i ålborg, men de havde ikk rigtig noget at sige. så vi ringede til allison, som mener det kan være noget han har spist, og at vi skal hente noget zoolac i morgen. og hvis han får det værre skal han til dyrlægen! tak for hjælpsomheden. jeg har været rigtig bekymret :(

Namilla

Ringede I til vagtdyrlægen på 98117400? De oplyser hvilken dyrlæge der har vagt...
Jeg synes helt klart der skal kigges på den ilder nu...at han er apatisk og falder ned, lyder som om der er noget seriøst galt!...og ikke bare diarre...
Zoolac er fint, hvis det bare er lidt dårlig mave, men når han har været apatisk i 2 dage, så er det altså mere end bare en almindelig mave-influenza... Det er ikke den samme dyrlæge der har vagt hele weekenden (det plejer det i hvert fald ikke være), så jeg synes du skal ringe igen imorgen og forlange at få kigget på ham...det ville jeg i hvert fald selv gøre...

mette11

Jeg ville klart tage til dyrlægen med det samme.  :( Ring og find ud af hvor du kan komme hen og tag derhen omgående...det lyder ret alvorligt og en dyrlæge, uanset hvor kompetent han/hun er, kan ikke vurdere et dyrs tilstand over telefonen!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det der lyder lidt som da min coda havde spsit af badeværelsesskraberen og der sad et lilel stykke skumgummi fast inde i ham! Han blev os helt sløv tabt sig uffatelig meget over 2 døgn og så sked han os kun vand der var kulsort!

Jeg vill altså os skynde mig afsted til dyrlægen! Hvis der sidder noget fast i ham er det kun et spørgsmål om tid :( Og de kan udelukke det ved en røngtenfotografering eller scanning!