Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Tid til Implantat?

Startet af Dyrenørden, 16. December 2011, kl. 16:23

Shamua

Citat fra: Dyrenørden Dato 16. December 2011, kl. 17:50
Citat fra: Anne Dato 16. December 2011, kl. 17:45
My fik sit i nakken, og tror det er mest normalt.

Okay :) puha det må gøre nas de får ikke noget smertestilledne efterfølgende vel?
Jeg holder om hovedet/nakken så de ikke kan nappe efter dyrlægen, og nej de får ikke noget smerte stillende. Macto havde heller ikke ondt efterfølgende. Jeg har hvertfald sagtens kunne røre ved det uden brok. Det er ligesom en vaccine, det er lige så hurtigt overstået :)
Det bliver sat ind mellem skulderbladene :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

Citat fra: Shamua Dato 16. December 2011, kl. 17:59

Okay :) puha det må gøre nas de får ikke noget smertestilledne efterfølgende vel?
Jeg holder om hovedet/nakken så de ikke kan nappe efter dyrlægen, og nej de får ikke noget smerte stillende. Macto havde heller ikke ondt efterfølgende. Jeg har hvertfald sagtens kunne røre ved det uden brok. Det er ligesom en vaccine, det er lige så hurtigt overstået :)

okay tak for råd :)

Shamua

Citat fra: Dyrenørden Dato 16. December 2011, kl. 18:03
Citat fra: Shamua Dato 16. December 2011, kl. 17:59

okay tak for råd :)
Så lidt :)

Vh. Marianne

Anne

Ja, det virker altså ikke som om det er så slemt. nålen er stor og jeg har hørt nogle sige det var slemt (og de har nok også haft en dårlig oplevelse), men jeg synes det var ret udramatisk, meget som med en chip.

KariN

Citat fra: Shamua Dato 16. December 2011, kl. 17:13
Da Macto fik sit gav jeg ham olie i mens... Så pev han ikke :) . Gør jeg egentlig også når de bliver vaccineret så det ikke er en slem oplevelse for dem :P ... nok bare mig der er pylret, men de piver ikke med olie i munden :P

Giver din dyrlæge ikke ilderne olie når de skal chippes/vaccineres/eller have implantat?

Men ja det ser voldsommere ud end det egentlig er :) Naanok blødte lidt men han gad ikke engang reagere på at han fik implantat (han har fået to indtil videre)
Jeg ville bare lige være obs på at Marcel eller Paya ikke lige får leget for vildt med ham de første dage efter (altså vildt som i at de napper ham i nakken) men ellers skal der ikke gøres mere efterfølgende :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Shamua

Citat fra: KariN Dato 16. December 2011, kl. 19:59
Citat fra: Shamua Dato 16. December 2011, kl. 17:13
Da Macto fik sit gav jeg ham olie i mens... Så pev han ikke :) . Gør jeg egentlig også når de bliver vaccineret så det ikke er en slem oplevelse for dem :P ... nok bare mig der er pylret, men de piver ikke med olie i munden :P

Giver din dyrlæge ikke ilderne olie når de skal chippes/vaccineres/eller have implantat?

Nej, det har jeg selv med :) Det eneste sted jeg har oplevet det var faktisk ved alison :)

Vh. Marianne

KariN

Okay, jeg blev bare lige nysgerrig :) men okay nu har jeg også kun brugt Lone og Alison, så det er måske derfor jeg er lidt forvent :lol:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Shamua

Citat fra: KariN Dato 16. December 2011, kl. 20:48
Okay, jeg blev bare lige nysgerrig :) men okay nu har jeg også kun brugt Lone og Alison, så det er måske derfor jeg er lidt forvent :lol:
:P Det er luksus dyrlæger :P

Vh. Marianne

KariN

Namilla

Jeg vil bare lige sige, at jeg selv har fået hormon-implantat en hel del gange efterhånden. Jeg har aldrig set det implantat man bruger til ildere, men hvis I siger det har samme størrelse som en chip, så har det samme størrelse som det implantat jeg har fået... Og ja, det gør ondt lige når det bliver sat i, men 5 sekunder senere, så kan man ikke mærke det...det er ikke engang ømt når man mærker hen over stedet hvor det sidder... så jeg vil mene det er overkill at give smertestillende for det...

Eliza

Jeg har aldrig oplevet at mine dyr skulle fikseres for at få hverken implantat eller vaccine. De får olie på bordet og så holder jeg løst ved hovedet, for at de ikke kan vende sig efter dyrlægen (som de så aldrig har prøvet på). EN gang har jeg oplevet at en reagerede, men det var mest fordi den blev overrasket tror jeg, men min dyrlæge er så prof, at det på ingen måde var et problem og vaccinen var givet et halvt sek efter.

Dyr har jo også en helt anden smertetærskel end os andre, så selv om vi tænker at det da må gøre ondt, så mærker de det slet ikke. Tænk på hvor hårdt de bider i hinanden.

Jeg troede selv min dreng ville reagere helt vildt og han er et dyr man bare ikke kan fiksere, men han opdagede det faktisk selt ikke  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Okay jeg er bare så bange for at han får vredet sig mens kanylen sidder i. Er måske lidt for pylret ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2011, kl. 18:04
Okay jeg er bare så bange for at han får vredet sig mens kanylen sidder i. Er måske lidt for pylret ;)

Jeg fiksere altså også! Og det er jeg ikke bange for at indrømme, selvom andre åbanbart har "perfekte" dyr der kan sidde mussestille på kommando!
Jeg gør det for min , dyrets og dyrlægens skyld!
Jeg gør der selvf. Så nænsomt jeg kan og kender mine dyr så jeg ved hvem der skal holdes på hvilken måde! Og jeg er sikker på mine dyr ikke lider overlast af det, det går lynenes stærkt og de får massere af pasta, olie, andet god og så giver jeg mig god tid til at gi dem en ordentlig nussetur efterfølgende!

Dyrenørden

Nu må vi se. Jeg ved hvertfald at jeg altid er nødt til at fiksere Marcel ligegyldigt hvad der skal ske han er helt oppe og køre når han er ved dyrlæge desværre :(

Anne

Jeg ser altså heller ikke noget galt i at fiksere sine dyr i den situation, men det ser jeg nu heller ingen skrive. Både vi og vores dyr er jo alle forskellige og det samme med vores dyrlæger. Det betyder jo ikke at nogen af parterne er dårligere end andre fordi der ikke gøres præcist de samme ting.