Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vi er ikke forsvundet helt ;)

Startet af Dyrenørden, 14. August 2012, kl. 13:35

Eliza

Vil så lige tilføje at jeg havde en ilder det slog klik for og som skambed mig 2 gange på et halvt år helt umotiveret, han bed ellers aldrig mig. Det halve år var han ellers "sund og rask" og gik igennem diverse dyrlægetjek. Det gjorde han nu også da han blev dårligere men han var så meget syg og havde en kæmpe knude omkring tarmene som var umulig at mærke. En skanning kunne have opdaget den højst sandsynlig, men det blev valgt fra pga flere ting. Så du kan ikke udelukke hun ikke er syg selvom hun virker frisk det meste af tiden.

Det er selvfølgelig din vurdering Trine men når man sidder her og ser det, så er et par måneder altså virkelig ikke lang tid til en ilder som hende og slet ikke når i er flyttet i mellemtiden, hvor der forståeligt nok er lidt kaos og mindre tid.

Og så lige et svar til erika på hendes tidligere spørgsmål, hvorfor jeg fx ikke tilbyder at tage hende? Jeg ville aldrig påtage mig det store ansvar der ligger i at tage sådan en bideilder ind, da jeg på ingen måde har tid eller overskud til det, men dermed forvendter jeg også at dem der så tager sådan en ilder ind frivilligt, virkelig lægger tid og kræfter i det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 15. August 2012, kl. 09:15
Vil så lige tilføje at jeg havde en ilder det slog klik for og som skambed mig 2 gange på et halvt år helt umotiveret, han bed ellers aldrig mig. Det halve år var han ellers "sund og rask" og gik igennem diverse dyrlægetjek. Det gjorde han nu også da han blev dårligere men han var så meget syg og havde en kæmpe knude omkring tarmene som var umulig at mærke. En skanning kunne have opdaget den højst sandsynlig, men det blev valgt fra pga flere ting. Så du kan ikke udelukke hun ikke er syg selvom hun virker frisk det meste af tiden.

Det er selvfølgelig din vurdering Trine men når man sidder her og ser det, så er et par måneder altså virkelig ikke lang tid til en ilder som hende og slet ikke når i er flyttet i mellemtiden, hvor der forståeligt nok er lidt kaos og mindre tid.

Og så lige et svar til erika på hendes tidligere spørgsmål, hvorfor jeg fx ikke tilbyder at tage hende? Jeg ville aldrig påtage mig det store ansvar der ligger i at tage sådan en bideilder ind, da jeg på ingen måde har tid eller overskud til det, men dermed forvendter jeg også at dem der så tager sådan en ilder ind frivilligt, virkelig lægger tid og kræfter i det.

Den adfærd du der beskriver minder lidt om den Marcel havde men på ingen måde om den måde Cruella er på, Cruella har jo ingen problemer med de andre dyr og leger og er aktiv det eneste der er et problem med er mennesker. Hun kommer fra et skidt sted så det giverr jo mening at hun er som hun er

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 23:03
CitatHader ligefrem?? Det lød da voldsomt at skrive :S  Jeg har da ikke skrevet noget om nogen der hader nogen?  :o Hvem skulle jeg hade?

Og ja ved godt du undre dig over en del omkring mig også - så ja der står vi lige  ;)


Det er det du i den sidste tid har skrevet , når du er efter mig.
Fordi jeg har været efter dig at så det fordi jeg hader dig.... men udfra det du har skrevet på det sidste, så tænker jeg nu stadig, hvem er det der hader hvem...plus hvem der skriver halvdelen af dine svar, for det tror jeg nemlig heller ikke er dig selv.... men det så off topic :fnis:

Hanne, jeg hader dig nu ikke ;) ... Der er en stor forskel på at være uenig med hvad en person gør og så at direkte hade hinanden ;)

Nu har du flere gange sagt til mig at du havde allergi over for dumme mennesker som mig, og ting som det. Men jeg holder nu på at man godt kan være uenige om ting, uden det behøver at betyde at man hader hinanden.

Og jeg har været meget uenig i  mange dine parringer/handlinger i år det er sandt. Det kan også godt være jeg har sagt nogle ting i den forbindelse som har været dumme. Men når man er vred og ked af det, så kommer man somme tider til at sige ting man efterfølgende fortryder.

Og jeg syndes nu heller ikke jeg vil give dig ret i at du kun får høvl herinde. Faktisk syndes jeg hen over foråret og sommeren at folk har været ganske stille omkring dine parringer og hvad du lavede af parringer, også selvom de var meget uenige. Og de få der sagde noget lukkede hurtigt i igen efter som der kom en hær af folk efter dem.

Og uanset om du får høvl eller ikke Hanne.. Så ligger det nu engang til at være med i ilderverden. Jeg tror ikke der sidder mange opdrættere som ikke har fået kritik før eller sener på forumer. Og slet ikke hvis vi også kigger tilbage i tiden.

Og Hanne lige til sidst. Du siger at jeg ikke har skrevet mine tråde selv? Er du sød at uddybe det for mig?
Kan du ikke nævne hvilke tråde du mener jeg ikke selv har skrevet? :S For helt ærligt, så skriver jeg skam alle mine tråde selv!! :)
Men jeg vil da gerne høre hvilke tråde du mener.
Jeg ved heller ikke helt hvem du mener der skulle have hjulpet mig?

Cille

#48
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 15. August 2012, kl. 10:03

Hanne, jeg hader dig nu ikke ;) ... Der er en stor forskel på at være uenig med hvad en person gør og så at direkte hade hinanden ;)

Nu har du flere gange sagt til mig at du havde allergi over for dumme mennesker som mig, og ting som det. Men jeg holder nu på at man godt kan være uenige om ting, uden det behøver at betyde at man hader hinanden.

Og jeg har været meget uenig i  mange dine parringer/handlinger i år det er sandt. Det kan også godt være jeg har sagt nogle ting i den forbindelse som har været dumme. Men når man er vred og ked af det, så kommer man somme tider til at sige ting man efterfølgende fortryder.

Og jeg syndes nu heller ikke jeg vil give dig ret i at du kun får høvl herinde. Faktisk syndes jeg hen over foråret og sommeren at folk har været ganske stille omkring dine parringer og hvad du lavede af parringer, også selvom de var meget uenige. Og de få der sagde noget lukkede hurtigt i igen efter som der kom en hær af folk efter dem.

Og uanset om du får høvl eller ikke Hanne.. Så ligger det nu engang til at være med i ilderverden. Jeg tror ikke der sidder mange opdrættere som ikke har fået kritik før eller sener på forumer. Og slet ikke hvis vi også kigger tilbage i tiden.

Og Hanne lige til sidst. Du siger at jeg ikke har skrevet mine tråde selv? Er du sød at uddybe det for mig?
Kan du ikke nævne hvilke tråde du mener jeg ikke selv har skrevet? :S For helt ærligt, så skriver jeg skam alle mine tråde selv!! :)
Men jeg vil da gerne høre hvilke tråde du mener.
Jeg ved heller ikke helt hvem du mener der skulle have hjulpet mig?

Så synes jeg du selv skal lade være med at bruge ordet hade, som du har gjort det sidste stykke tid, når du har skrevet om hvordan jeg har det med dig ;)
Det fra dig der har startet med at bruge ordet hader, så derfor må du jo "hade mig, når jeg åbenbart hader dig, når vi er ueninge ;)
Du hænger dig i ord, og så gør jeg det samme ved dig...det må jo være fair.... ikke :)

Jamen det indlæg du lavede i min parrings tråd kommer du med mange ord, og måder at skrive på som slet ikke er din stil.
Derudover er det der skrevet kopiert ind fra andet dokument, det kan man se på nogen af . og ,
Så derfor tror jeg skam ikke du selv har "skrevet" alt, jeg tror du har haft en medforfatter.
Men det bare det jeg og en del andre tror, men jo ikke noget vi kan bevise.
Som jeg heller ikke kan glemme at du skrev i en andens profil og man altid tænker...er det eller er det ikke

Malene

Så hold dog bøtte, begge to! Jeg vil da virkelig fløjte på hvem der hader hvem og det har intet med denne tråd at gøre!
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. August 2012, kl. 20:36
Jeg må nok sige at jer der sidder og himler op over at hun kan blive bedre....hvorfor tilbyder i så ikke at tage hende når i mener hun kan blive bedre?

Det er jo ikke kun i ilderverdenen hvor man må opgive nogle dyr. Hunde og katte bliver også aflivet hvis de ikke trives eller af anden grund

Jeg tilbød at overtage hende lige på stedet, da jeg hørte historien et par dage før sommerilderen, hvor jeg fik at vide, at hun skulle aflives. Hun lyder lidt som min gamle Freja nemlig <3 Dog fik jeg et nej.. Så det er skam ikke fordi ingen har meldt sig ;)
Nu har jeg så snakket med Michael om det og han er ikke voldsomt imponeret over idéen om en ilder mere, som muligvis vil hade ham lige så meget som Amina.

mette11

CitatNej hun er ikke scannet eller noget og det må jeg ærligt indrømme at jeg ikke gider at bruge en formue på når jeg selv tror på det er hovedet den er gal med
Det synes jeg helt ærligt ikke er i orden. Du er ikke dyrlæge og du kan ikke se ind i hende eller måle i hendes blod om der er noget helt galt med hendes hormoner. Det er dit ansvar at gøre hvad du kan for hende og dyrlægeregninger er bare noget man må tage med - surt ja, men det er det sgu for os alle sammen. Jeg har virkelig ingen respekt for når folk ikke vil bruge penge på at gå til dyrlægen, når der åbenlyst er et eller andet galt med dyret. Om det er i hendes hoved eller ej er din pligt at finde ud af og det gør man ikke ved at selv forsøge at gætte sig frem!

Det kan godt være at det bedste vil være at give hende fred, men så længe der er ubesvarede spørgsmål (som fex. om hun fejler et eller andet man ikke lige kan se eller mærke), så synes jeg ikke det er ok at vælge den løsning. Når man tager et dyr ind, så er det ens ansvar og det er ikke ok at løbe fra det, fordi man TROR noget. Man skal vide især når der er tale om en så drastisk beslutning som aflivning. Har man undersøgt alt uden at kunne få et svar, så må man tage den derfra, men det mindste man kan gøre er sgu at få dyret grundigt undersøgt.

Jill - jeg synes det er dejligt at du har meldt dig på banen!

mette11

Og forresten så er jeg skide ligeglad med den omgang mudderkast der er gang i i den her tråd. Hold dog op med at beskyld hinanden for alt muligt lort. Jeg har sgu været i en børnehave hele dagen og jeg gider det ikke mere!! Mine pædagogiske evner er fuldkommen udtømt for i dag, så derfor bliver der ikke pakket noget ind fra min side lige nu!

Se for f... på det stakkels dyr som ingen gider og hvis fremtid er meget usikker! Tænk fremad i stedet for at ævl om hvem der har gjort hvad forkert hvornår og hvorfor osv. Find en holdbar løsning for det stakkels kræ i stedet!! Og hvis der er nogen som har bare en smule respekt for levende væsner og anstændighed her i livet, så sørger de for at den ilder bliver tjekket af en dyrlæge inden der træffes nogen uigenkaldelige beslutninger!

Daisy

Nu har jeg siddet og læst med, og tænkte jeg Blev nød til at oprette mig igen.
Syntes det er fint du har givet lillepigen en chance til for hun har godt nok ikke haft en god tid ved de tidligere ejere(ikke dig Hanne, men i Tønder)
Men vil nok mene hun i det mindste burde åbnes når/hvis hun aflives nu hun har fået hvalpe. Både så i kan få vished om hun måske opføre sig sådan pga sygdom eller andet arveligt.   
Håber det bedste for hende.
hilsen mig og basserne

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 15. August 2012, kl. 17:02
CitatNej hun er ikke scannet eller noget og det må jeg ærligt indrømme at jeg ikke gider at bruge en formue på når jeg selv tror på det er hovedet den er gal med
Det synes jeg helt ærligt ikke er i orden. Du er ikke dyrlæge og du kan ikke se ind i hende eller måle i hendes blod om der er noget helt galt med hendes hormoner. Det er dit ansvar at gøre hvad du kan for hende og dyrlægeregninger er bare noget man må tage med - surt ja, men det er det sgu for os alle sammen. Jeg har virkelig ingen respekt for når folk ikke vil bruge penge på at gå til dyrlægen, når der åbenlyst er et eller andet galt med dyret. Om det er i hendes hoved eller ej er din pligt at finde ud af og det gør man ikke ved at selv forsøge at gætte sig frem!

Det kan godt være at det bedste vil være at give hende fred, men så længe der er ubesvarede spørgsmål (som fex. om hun fejler et eller andet man ikke lige kan se eller mærke), så synes jeg ikke det er ok at vælge den løsning. Når man tager et dyr ind, så er det ens ansvar og det er ikke ok at løbe fra det, fordi man TROR noget. Man skal vide især når der er tale om en så drastisk beslutning som aflivning. Har man undersøgt alt uden at kunne få et svar, så må man tage den derfra, men det mindste man kan gøre er sgu at få dyret grundigt undersøgt.

Jill - jeg synes det er dejligt at du har meldt dig på banen!

Hun har jo forbedret sig en smule siden jeg fik hende også en af grundene til jeg overvejer at give hende lidt ekstra tid men også en af grundene til jeg ikke tror hun fejler noget for så sku man mene hun kun ville blive værre. Jeg tvivler på alle der har haft bide ildere har fået undersøgt dem i hoved og røv. Hvis jeg havde mistanke til noget var galt er der ingen tvivl om jeg ville få hende undersøgt. Havde det været en pludselig adfærds ændring ville jeg også have fået hende undersøgt men hun har altid været små sær og det der intet at sige til når hun kommer fra hvor hun gør. Alle vores dyr kan fejle noget vi ikke kan se eller mærke men det betyder jo ikke at vi undersøger dem i hoved og røv hvis vi mener der er sunde og raske.
Jeg synes bestemt ikke jeg løber fra noget og at sende hende igennem flere dyrlæge tjek uden grund som hun finder mega stressende er heller ikke i hendes interesse. Da Marcel ændrede adfærd og jeg troede han var syg blev han undersøgt et par gange og han bliver så mega stresset at skal han nogensinde igennem sådan en tur igen så bliver det aflivning så meget stresser det ham og det synes jeg er ret så synd, også grunden til jeg ikke udstiller ham.
Det er ikke fordi jeg ikke vil betale dyrlæge til mine dyr har jeg mistanke til noget så tager jeg fluks afsted og så må det koste hvad det koster.

Dyrenørden

Citat fra: Daisy Dato 15. August 2012, kl. 17:23
Nu har jeg siddet og læst med, og tænkte jeg Blev nød til at oprette mig igen.
Syntes det er fint du har givet lillepigen en chance til for hun har godt nok ikke haft en god tid ved de tidligere ejere(ikke dig Hanne, men i Tønder)
Men vil nok mene hun i det mindste burde åbnes når/hvis hun aflives nu hun har fået hvalpe. Både så i kan få vished om hun måske opføre sig sådan pga sygdom eller andet arveligt.   
Håber det bedste for hende.

Sådan havde jeg slet ikke tænkt men ja det ville nok være en god ide :)
Men giver hende nok lidt tid endnu da jeg alligevel har knyttet mig mere til hende end jeg troede og når jeg nu har 2 værelser til bæsterne gør det også det hele nemmere for min kæreste :)

AlisVolatPropiis

Jeg er enig med det sidste mette skriver -personligt har jeg ingen planer om at tilbringe mere end maks fem minutter årligt i børnehaver -med børn (internetfora undtaget)

Men jeg er udmærket klar over man ikke går til dyrlægen fordi ens dyr opfører sig normalt, men i denne sag opfører hun sig jo næppe normalt, og det er heller ikke lige hver dag man afliver et dyr fordi man bliver nød til at give op -eller ens hjemmesituation kræver et offer. Så kan man idet mindste lige ofre de få kroner på at få sin tæve tjekket inden man afslutter dens liv....Det kunne jo være der var en chance for at redde ens ilders liv -hvis man da overhovedet har interesse i det....

mette11

CitatJeg tvivler på alle der har haft bide ildere har fået undersøgt dem i hoved og røv
Hvad andre gør er jeg egentlig pænt ligeglad med. Hvornår andre tager deres dyr til dyrlægen er ikke mit ansvar, men jeg er ikke bange for at fortælle dem når de ikke tager deres ansvar alvorligt! For det mener jeg ikke at du gør. At andre gør noget eller ikke gør noget er ikke en undskyldning for noget som helst  -det er en bortforklaring som ikke burde anvendes af voksne mennesker (jeg hører den jævnligt på mit arbejde, men der er børnene også max. 6år!).

Mange sygdomme går op og ned. Nogen udvikler sig meget langsomt. Nogen meget hurtigt. Du ved det ikke og derfor kan du ikke konkludere noget som helst. Uanset hvordan du vender og drejer det, vil det eneste ansvarlige i mine øjne være at få den ilder til dyrlægen og scannet og taget blodprøver på! Det kan klares med en enkelt tur hos dyrlægen og hvis du mener hun vil stresse for meget over det, så tal dog med dyrlægen og giv hende noget beroligende.

CitatMen giver hende nok lidt tid endnu da jeg alligevel har knyttet mig mere til hende end jeg troede og når jeg nu har 2 værelser til bæsterne gør det også det hele nemmere for min kæreste
Hvad har din kæreste med det at gøre?? Det kan jeg altså ikke se...nu bliver jeg forvirret!

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 15. August 2012, kl. 17:14
Og forresten så er jeg skide ligeglad med den omgang mudderkast der er gang i i den her tråd. Hold dog op med at beskyld hinanden for alt muligt lort. Jeg har sgu været i en børnehave hele dagen og jeg gider det ikke mere!! Mine pædagogiske evner er fuldkommen udtømt for i dag, så derfor bliver der ikke pakket noget ind fra min side lige nu!

Se for f... på det stakkels dyr som ingen gider og hvis fremtid er meget usikker! Tænk fremad i stedet for at ævl om hvem der har gjort hvad forkert hvornår og hvorfor osv. Find en holdbar løsning for det stakkels kræ i stedet!! Og hvis der er nogen som har bare en smule respekt for levende væsner og anstændighed her i livet, så sørger de for at den ilder bliver tjekket af en dyrlæge inden der træffes nogen uigenkaldelige beslutninger!

Synes nu ikke hun er en stakkkel mere hun har det rigtig godt her og bliver hun aflivet ja så mærker hun det jo altså ikke, men aflivning er sat på standby for nu.
Så fordi vi har forskellige meninger om hvad der er godt og skidt for dyret og om dyret har brug for dyrlæge så har jeg ingen respekt eller anstændighed tak for den! Havde jeg ikke taget hende var hun allerede død og du har ikke set hende så synes du skal lade være med at dømme mig på den måde. Du skal være velkommen til at komme og bo et par dage og opleve hende og så vil jeg gerne høre din mening bagefter! Jeg ved jeg indtil videre har gjort mit bedste og har givet hende i chance kun få ville have givet hende. Ligegyldigt hvad der sker så ved jeg at hun har haft de bedste måneder i sit liv her hos mig og det har jeg det godt med

mette11

Citatdu har ikke set hende så synes du skal lade være med at dømme mig på den måde. Du skal være velkommen til at komme og bo et par dage og opleve hende og så vil jeg gerne høre din mening bagefter!
Tak for det, men pointen er jo lige netop at hverken du eller jeg er kvalificeret til at udtale mig om der er noget galt med hende eller ej! Det er fint at du giver hende en chance til, men jeg mister bare respekten når du indrømmer at du ikke gider bruge penge på at tage hende til dyrlægen.