Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Nu må det altså stoppe

Startet af Eliza, 12. September 2012, kl. 15:37

PiaLyng

Dobbeltmoralske er vi vel sq alle sammen til tider ;)? Vi kan sq ikke sidde og spille hellige alle sammen.

Derudover synes jeg faktisk det fint at folk som går af med deres dyr, opretter en tråd og fortæller hvorfor.. Som Dyrenørden er inde på, kan det være med til at stoppe en del latterlige rygter, dog kan det også være med til at starte dem..
Og det vel meget rart at vide hvorfor folk sælger deres dyr, i en sepereret tråd, i stedet for at starte mudderkast i en salgstråd :)?

Line

Kan ikke se hvorfor du forventer at der startes mudderkast i en salgstråd. Det hører ikke hjemme der. Ja, faktisk hører det ikke hjemme noget sted!  En salgstråd er til at sælge de dyr man vælger der skal det. En "situationstråd" er et oplæg til andre om at komme med deres mening. Hvis man ikke ønsker andres mening, om man kan bruge det eller ej, så skal man ikke oprette sådan en tråd. Man kunne jo i salgstråden skrive fx "da det ikke er muligt for mig at sammenføre med mine ældre dyr" eller "da dyrene kræver mere end jeg har tid og mulighed for at give dem" - eller hvad der nu ellers er grunden til at man sælger dem. Så har man orklaret hvorfor man sælger dem uden at lægge op til debat. Og desuden aktivt givet interesserede  købere mulighed for at melde sig på banen. Alle har en mening om det at sælge sine dyr, og hvis man ikke vil høre den skal man ikke lægge op til det

mette11

Jeg kan virkelig godt følge Eliza her. Det er så tit at folk af den ene eller anden årsag går af med deres dyr og det hænger også mig langt ud af halsen. Men jeg kan også godt følge at ting ikke går som folk forventer og ens livssituation ændrer sig. For mit vedkommende er der meget stor forskel på om det er noget som sker en enkelt gang i folks liv, eller om det er noget som går igen og igen. For vi kan alle foretage fejlvurderinger, men sker det gentagne gange, så burde vi vide bedre og have sørget for at det ikke skete igen.

Lena og Peter

Lille søde, altid bedervidende Eliza..

Prøv lige at læs tråden med Maria igen... Der var vist ikke nogle der høvle hende ned da hun skulle af med sine dyr.. ;) Der hvor hun blev høvlet ned var da hun kort tid efter ville købe et nyt dyr.. Og det tror jeg endelig også vil ske med disse personer som nu har måtte aflevere deres dyr, så synes faktisk at det du har gang i her er helt ude i hampen.

Hvorfor tror du at folk gider at læse hvad du tror om en masse sager, hvor du ikke kender fakta?? Du har vist også gang i en anden tråde lige nu hvor du ikke helt kan vide hvad der er sket.

Hvorfor må du gerne aflevere en syg og gammel ilder for at blive passet et andet sted når andre ikke engang må afleverer hvalpe retur til opdrætter, sælge hvalpe vidre når de ikke kan med resten af flokken eller afleverer dem til en veninde?? Og lige meget hvad du skriver så er du gået af med hende, fordi du synes det var bedre for hende (at du så klipper negle, renser ører, køber barf og tager hende til dyrlægen betyder ikke hun er din.. Hun bor jo hos din søster) ... Lige som de andre i disse sager mener det de har gjort, er for dyrenes bedste.

Hvordan kan det være du laver en tråd om dobbeltmoral, når den endelige grund til tråden jo bare er at du har lyst til at jorde nogle mennesker og at få stillet dit behov for at diskuterer??

Eliza

Søde knap altid så rare peter..

Hvis du læser grundigt hvad jeg skriver både i denne og den anden tråd så ville du ikke skrive dette eller jo det ville du vel, da du kun læser hvad du vil læse.

Jeg kan da godt lige tage den en gang til. Jeg skriver jo netop i denne tråd, at jeg godt kan forstå der kan være grunde til at gå af med sine dyr, men før man gør det så forventer jeg også nogle forskellige ting i de enkelte situationer, som jeg ikke synes er opfyldt her.

Jeg er på ingen måde enig med Marias beslutning og måde at gøre det på og den eneste grund til der ikke kom en masse høvl i hendes tråd er jo nok fordi flere af de mennesker der var med til at svine hende lige skulle have raget de avlsdyr til sig som de nu ville have. Og så er det jo ofte sådan er når først en starter, så kommer der en hel hær der lige skal være med til at trampe lidt på personen.

Og lige i den her sag med mette der kender jeg nok en del flere fakta end du lige tror og hvad ved du overhovedet om hvad jeg ved?

Ja og med Trine så har hun jo lagt det hele op selv og det har jeg vel lov til at have en mening til.

Ja og så min hentydning til Ann der skal ikke den store atomfysiker til at se at hun gentagne gange er gået af med dyr uden at have fået en eneste kommentar på det, men godt må skrive til Maria at hun føler sig bollet i røven. Godt nok er flere af dyrene nogen hun skulle have beholdt fra eget avl, men det ændrer da ikke på at man pludselig skifter mening og sender dyret videre, fordi det ikke lige passer ind af den ene eller anden årsag.

Så jo Peter jeg ved godt noget om de ting jeg kommenterer på. Den anden tråd har intet med dette at gøre, for der er jo faktisk ingen der helt kan vide hvad der er sket, da man intet kan sige med sikkerhed.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lussingen

Hvad er det for nogle fakta du påstår at vide Elisabeth?? Du har dem absolut ikke fra mig, så hvordan kan du vide alt det du påstår?
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

PiaLyng

Jeg synes sjovt nok at denne tråd virker mere som en fantastisk mulighed for at svine diverse folk til, som man måske ikke er helt glade for, end en ordenlig debat tråd :).

Men så kan jeg jo svare for den der med maria, og hendes dyr.. Da jeg jo (endnu engang) var køber derfra.
Jeg svinede ikke Maria til starte med, da jeg faktisk (lidt naiv) troede på hende, og synes faktisk det var en nogenlunde god grund.. Og jo, jeg ønskede mig en Albino angora, så hvorfor ikke hjælpe hende med at komme af med den :).
Jeg svinede maria til, da rygterne begyndte at komme med hun igen var igang med at købe nye dyr, kort efter jeg havde hentet de andre dyr hos hende..
-Og så var der andre ting, som jeg har snakket med Maria om..

Men tak for kommentaren :D.

Dark Crystal Ferret

Citat fra: ilderbanden Dato 14. September 2012, kl. 14:57
Lille søde, altid bedervidende Eliza..

Prøv lige at læs tråden med Maria igen... Der var vist ikke nogle der høvle hende ned da hun skulle af med sine dyr.. ;) Der hvor hun blev høvlet ned var da hun kort tid efter ville købe et nyt dyr.. Og det tror jeg endelig også vil ske med disse personer som nu har måtte aflevere deres dyr, så synes faktisk at det du har gang i her er helt ude i hampen.

Hvorfor tror du at folk gider at læse hvad du tror om en masse sager, hvor du ikke kender fakta?? Du har vist også gang i en anden tråde lige nu hvor du ikke helt kan vide hvad der er sket.

Hvorfor må du gerne aflevere en syg og gammel ilder for at blive passet et andet sted når andre ikke engang må afleverer hvalpe retur til opdrætter, sælge hvalpe vidre når de ikke kan med resten af flokken eller afleverer dem til en veninde?? Og lige meget hvad du skriver så er du gået af med hende, fordi du synes det var bedre for hende (at du så klipper negle, renser ører, køber barf og tager hende til dyrlægen betyder ikke hun er din.. Hun bor jo hos din søster) ... Lige som de andre i disse sager mener det de har gjort, er for dyrenes bedste.

Hvordan kan det være du laver en tråd om dobbeltmoral, når den endelige grund til tråden jo bare er at du har lyst til at jorde nogle mennesker og at få stillet dit behov for at diskuterer??

Peter. :@ Det var dine rygter der sagde jeg ville købe et dyr. Det passede slet ikke!!! Så stop nu for fanden med dine løgne om mig!!!!  :@ Kan ikke se hvorfor jeg hele tiden skal trækkes ind i det her.
Ja.. jeg er ikke perfækt. Ja jeg har fejl, og ja.. jeg skulle ALDRIG havde solgt mine dyr til nogen. Det erkænder jeg!

Men det var ikke MIG der skulle have nye dyr. Det ved du også godt, for Robert fortalte dig i telefonen han gerne ville have en ny ilder der hvor han skulle hen nu. Jeg har lidt hele sommeren under dine ondskabsfulde rygter om mig. Som du startede, og som intet sted passede.
Det er ikke MIG der skal have nye dyr. Det er Robert.. Min kæreste, som står og skal flytte fra mig!!!! For mine dyr bliver hos mig, de 5 som jeg hele tiden har skrevet skulle blive her. :@

PiaLyng

Men jeg ser ikke nogen grund til at svine de andre, mest fordi jeg ikke sidder i det.. Ikke mine dyr.. Altså.. Jeg har slet ikke de samme følelser med i det, som jeg havde med Maria.. Og jeg reagerede ud fra en følelse af skuffelse overfor Maria :)

Malene

[besked=Malene]Slut prut finale. Det her, kommer der vist ikke noget godt ud af.[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.