Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

HJÆLP HJÆLP!

Startet af SaschaDJensen, 14. September 2012, kl. 18:56

SaschaDJensen

De to ting har jeg lært dem bare ikke det med at hoppe over arm   :lol:

HSS

jeg har faktisk det samme problem med min albino han.. han bider også igennem nok til der kommer huller i en...
selvom jeg tager hårdt fat eller ignorere ham... vender han bare rundt og angriber igen... så kommer han altså i karantæne i buret hvor de 2 andre brødre så er ude og lege...
han er faktisk lige så hård over for dem... og man kan høre de ikke er glade for det...
og de her er altså 2 år gamle...
dog skal siges efter sidste tur han fik hen over gulvet... har han ikke angrebet...
det føles mere som om det er en magtkamp...

SaschaDJensen

Ja, han har dog ikke bidt i noget tid nu, men det skyldes nok også at jeg bed ham i øret da han gjorde det  :)

SaschaDJensen

Altså ikke hårdt, tog bare lige fat så han kunne mærke det (:

Julie

#19
What?! Bide den i øret?! Hvorfor dog? Det er noget forældet pjat, at det skulle lære dyr at opføre sig ordentligt.. Det er bare synd for ilderen, så jeg foreslår at du bare går over til at sige AH-AH eller NEJ i stedet

SaschaDJensen

#20
Citat fra: Julie Dato 20. September 2012, kl. 22:23
What?! Bide den i øret?! Hvorfor dog? Det er noget forældet pjat, at det skulle lære dyr at opføre sig ordentligt.. Det er bare synd for ilderen, så jeg foreslår at du bare går over til at sige AH-AH eller NEJ i stedet

- det er jo ikke synd så længe jeg ikke bider hårdt, du skal også bide en hest i øret hvis den viser dig?
Men det der med at sige AhAH det hjælper ikke. Runden til han blev bidt i øret den ene gang, var fordi han tykkede i mig og ikke ville give slip, og så måtte jeg jo tænke hurtigt, og da jeg er hestepige var bid i øret det første jeg kom i tanke om, det har intet af gøre med at jeg er ondt, men fordi det gjorde ubeskriveligt ondt, og noget måtte jeg gøre så han gav slip..

Dyrenørden

Citat fra: SaschaDJensen Dato 21. September 2012, kl. 07:25
Citat fra: Julie Dato 20. September 2012, kl. 22:23
What?! Bide den i øret?! Hvorfor dog? Det er noget forældet pjat, at det skulle lære dyr at opføre sig ordentligt.. Det er bare synd for ilderen, så jeg foreslår at du bare går over til at sige AH-AH eller NEJ i stedet

- det er jo ikke synd så længe jeg ikke bider hårdt, du skal også bide en hest i øret hvis den viser dig?
Men det der med at sige AhAH det hjælper ikke. Runden til han blev bidt i øret den ene gang, var fordi han tykkede i mig og ikke ville give slip, og så måtte jeg jo tænke hurtigt, og da jeg er hestepige var bid i øret det første jeg kom i tanke om, det har intet af gøre med at jeg er ondt, men fordi det gjorde ubeskriveligt ondt, og noget måtte jeg gøre så han gav slip..

Det med at bide dyr i ørene er en gang forældet lort. Hvorfor skulle dyrene forstå det når de ikke engang bider hinanden i ørene.
De metoder hører til den gamle skole og de fleste dyretrænere idag er gået helt væk fra den slags, heldigvis!

Anne

Der et mange andre metoder man kan bruge sascha, som ikke påfører dyret smerte. Du har jo ikke gjort det i ond mening, men der er så mange bedre måder, og jeg håber du vil kigge lidt på dem.

AlisVolatPropiis

Citat fra: SaschaDJensen Dato 21. September 2012, kl. 07:25
Citat fra: Julie Dato 20. September 2012, kl. 22:23
What?! Bide den i øret?! Hvorfor dog? Det er noget forældet pjat, at det skulle lære dyr at opføre sig ordentligt.. Det er bare synd for ilderen, så jeg foreslår at du bare går over til at sige AH-AH eller NEJ i stedet

- det er jo ikke synd så længe jeg ikke bider hårdt, du skal også bide en hest i øret hvis den viser dig?
Men det der med at sige AhAH det hjælper ikke. Runden til han blev bidt i øret den ene gang, var fordi han tykkede i mig og ikke ville give slip, og så måtte jeg jo tænke hurtigt, og da jeg er hestepige var bid i øret det første jeg kom i tanke om, det har intet af gøre med at jeg er ondt, men fordi det gjorde ubeskriveligt ondt, og noget måtte jeg gøre så han gav slip..

Han havde vel ikke sluppet medmindre det var ubehageligt? og jeg har aldrig aldrig aldrig bidt en hest i øret -ej heller hørt om den metode...kun til hunde, og der har jeg så altid også fundet det bestialsk....hvor meget ved du egentlig som menneske? om mængden af smertereceptorer og følsomheden i hans øre?! og jeg kan forestille mig at når man selv er i smerte og lettere panik, så har man altså heller ikke den samme fint-følelse som man har normalt.

Jeg vil sige det samme som Anne..sket er sket og man går i panik -og jeg er sikker på du ikke har ment det ondt. Men det er ikke iorden og jeg tager virkelig afstand til det som opdragelsesmetode og råd til andre....

SaschaDJensen

Nej undskyld. Men hvad vil i så som gode sige hvad jeg kan gøre hvis han nu skulle finde på at gøre det igen?

mette11

Jeg opdrager mine ved at sige AHAHAHA til dem og hvis de bliver ved holder jeg fast i dem og siger det meget højt til dem (slipper igen med det samme). Ind imellem må jeg tage en del omgang med dem på den måde, men jeg tror på at det virker. Jeg stoppe med at lege med dem når de napper for meget og de får kun godbidder når de er søde.

SaschaDJensen

Okay tak mette11. Men er stoppet helt med at lege med ham, for han bider hver gang. Der er intet med ham ellers, så vi øver kun træk og ellers må han lege med sin bror :)

mette11

Du kan jo lege med bolde som du sidder og kaster rundt, slæbe et håndklæde afsted, lege med en drillepind/fiskestang osv. med ham mens han får rendt det værste krudt af sig og når han er lidt mere træt kan du bruge dine hænder mere til at kæle og lege med ham. Brug også hænderne til at giv ham godbidder med når han opfører sig pænt.

SaschaDJensen

Han synes det er meget sjovere at lege med sin bror ind mig :) det kommer nok når han bliver lidt ældre. Men det fordi han har været alene en periode af to måneder, så det er slet ikke sjovt at lege med mor mere. Men tror også kun han bider fordi han ikke helt kan kende forskel på mig og hans bror.
Men mange tak for dine gode råd  ;)

Kiddo

bider han meget hårdt når det er i leger med ham?
for fisen herhjemme napper også når hun leger med os,
og ligger sig på maven og holder ved vores hænder, og så vi skal kilde hende på maven imens. :fnis:

ellers så tror jeg at kaste boldt og hudre rundt i tæpper, er en god ting at anvende, når de bliver lidt for ivrige ;)
Your problem is you think your problem is your problem