Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Isoleret hus

Startet af mette11, 12. Oktober 2011, kl. 10:58

mette11

Vinden kommer ikke til at kunne blæse ind den vej fra...ildergården ligger mellem tre mure nemlig, så der kan kun komme blæst fra en retning. Men ellers god ide  ;)

Nu har jeg fået Jonas med på ideen!!!  :dans: :dans: :dans: Men det bliver nok ikke lige med det samme det bliver lavet, for han rejser til Norge i næste uge  :( Forhåbentlig er han ikke væk så længe og laver det når han kommer hjem! Det bliver sgu godt... :dans: Hvis det stod til mig, var han i fuld gang, men han er desværre også sat til at lave alarm og eftersom han jo er en han, så kan han kun en ting ad gangen!  :ja:

Eliza

Nu har jeg (min mand) fået lavet en isoleret kasse, men hvad ville I mene var nogle passende mål til den inderste kasse? Jeg synes nemlig måske den er blevet for stor, for det gør det jo sværer at holde varmen for dem når rummet er for stort  :S

Det er til 3-5 ildere

nogle der har en ide til hvad der er passende?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lena og Peter

#17
Nu kan jeg jo kun snakke hvordan vores dyr opfører sig... Og de er altså ikke altid alt for kloge.. :S

Men vores ilder har jo mulighed for at vælge mellem et stort dejligt varmet hus, en kølig kælder eller et legehus så står udenfor og som ikke er isoleret men der ligger en termokørepose og så er der også en kasse med tæpper ( normalt er et at disse tæpper et uldtæppe ) og de vælger altså som oftes at ligge udenfor. Og det er lige meget om det er sne, frost eller regn... De elsker at ligge derude, så jeg tror man skal passe på  at der ikke bliver for varme hvis man giver dem et lille isoleret rum/kasse.

Sølvsten

#18
Vi (Max) har bygget et der er ca på størrelse med et ferplast xlbur i to etager som står i deres løbegård. Det er isoleret med rockwool. de har også et hus der ikke er isoleret og indtil nu er der flere af dyrerne der har valgt det uisolerede. Så jeg vil tro Peter har ret de skal ikke være for varme.

Eliza

Nu er det jo ikke kun lige til nu men også til når det bliver rigtig koldt, at jeg gerne vil vide hvad der er passende mål for at de kan holde varmen..

De har en transportkasse stående som de også kan bruge, hvis de synes den isolerede kasse er for varm (på sigt kommer der selvfølgelig et hus til dem) og så har jeg set nogle gange at de sover i de huler/gange som de har lavet i deres jordhøj til at sove i. Så det er mest til når det er rigtig koldt?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg ved ikke hvor stort mit er, men du kan se det her http://ferretopia.eu/index.php?topic=6543.0 Det er en alm. lille transportkasse der står ovenpå, så er det måske til at vurdere størrelsen ud fra den.
Det er så lavet sådan at det ikke står direkte på gulvet, eller står op af væggen til højre. Nu er der kommet flere tæpper derud, så hele 1. sal er proppet med tæpper som de kan putte i.

Mine sover kun i det hus nu...siden de fik det har jeg ikke set dem sove andre steder! Det er da rart at de endelig er taknemmelige for noget vi har lavet til dem!  :dans:

Sølvsten

Citat fra: Eliza Dato 15. December 2011, kl. 16:21
Nu er det jo ikke kun lige til nu men også til når det bliver rigtig koldt, at jeg gerne vil vide hvad der er passende mål for at de kan holde varmen..

De har en transportkasse stående som de også kan bruge, hvis de synes den isolerede kasse er for varm (på sigt kommer der selvfølgelig et hus til dem) og så har jeg set nogle gange at de sover i de huler/gange som de har lavet i deres jordhøj til at sove i. Så det er mest til når det er rigtig koldt?
Jeg tror også at mine kan holde varmen i det isolerede, når det bliver rigtigt koldt (det er ihvertfald derfor det er blevet bygget). Jeg tror det gælder om at ha et godt isoleret bur uanset størrelse til når det bliver rigtigt koldt.