Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

HJÆLP HJÆLP!

Startet af SaschaDJensen, 14. September 2012, kl. 18:56

SaschaDJensen

Hej.. Jeg har et lille problem med min ene han ilder.

- for to uger siden fik vi hans bror hjem, og de har det godt sammen, udover de godt kan lide at slås meget, men det har jeg fået af vide er meget normal i den alder.
Men min "gamle" dreng, vil for det første næsten aldrig lege med sit legetøj, eller mig og min kæreste, han vil kun slås/lege med hans bror.
Men mit problem er så bare at vores "gamle" er begyndt at bide os hårdt, hvis vi prøver at lege med ham som vi altid gjorde før i tiden, og så den nye kan få lidt ro i stedet for at (optimus) den "gamle" hele tiden er på nakken af (Rolf) "den nye" Og han bider ikke bare blødt, nej han bider/tykker igennem og vil ikke give slip igen. Han har idag bidt mig 3 gange og 1 gang min kæreste. - Han bed aldrig før i leg, kun nappe?  :(
- Kan det være han er sur på os, ikke kan kende forskel? eller hvad har i af bud vi kan gøre med ham.

Jeg kan sagtens nusse med ham og alt det der, der er ingenting. men så snart han har leget med Rolf, og jeg måske sætter mig ned til dem og vil lege så angriber han mig nærmest.

Håber der er nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad vi skal gøre med ham. Vores eneste idé er at slet ikke at lege med Optimus, men det virker også bare forkert og lidt synd for ham at vi kun leger med Rolf, og sådan skal det jo ikke være. Men hvis det er den eneste udvej så må det jo være det  :'(

lille_jill

Er de teenagere? For der er det meget normalt, at de glemmer alt om opdragelse, så i skal starte forfra igen med bidetræningen.

Amazing Ferret

De er fra den 9 maj, så ja de er teenagere  :D

Du må ikke skille dem ad, det ville være synd

AlisVolatPropiis

Hvis du skiller dem ad, skal du bare starte forfra :) fortsæt med at afled dem, men brug legetøj -og fortsæt bidetræning....lær ham evt. at hvis han bider, så ignorerer i ham og legen stopper :)
Han er en hvalp, de falder altså væsentligt til ro når de bliver ældre og mere følsomme :)

Barky

Og så er 2 drenge nogen BØLLER når de leger... De kan sagtens lege så voldsomt at der kommer rigtige sår af det.

Prøv at se om du kan finde på nogen lege hvor de begge skal lege med dig, og ikke hinanden... F.eks at fange et håndklæde eller dykke efter godbidder i en balje vand, det kan også være at de kan lide at grave, så må de få noget at grave i.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

SaschaDJensen

har ikke snakket om at skille dem ad?

SaschaDJensen

Men det med at lege med begge har jeg prøvet, men Optimus vil KUN lege med Rolf, så derfor leger Rolf med (håndklædet) med Optimus på nakken.

SaschaDJensen

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 14. September 2012, kl. 19:44
Hvis du skiller dem ad, skal du bare starte forfra :) fortsæt med at afled dem, men brug legetøj -og fortsæt bidetræning....lær ham evt. at hvis han bider, så ignorerer i ham og legen stopper :)
Han er en hvalp, de falder altså væsentligt til ro når de bliver ældre og mere følsomme :)
- Der er ikke så meget at ignorerer fordi han søger overhovedet ikke kontakt til nogen af os, kun Rolf i: Og hvis jeg prøver at lege med dem begge er det kun Rolf der gider at lege, men Optimus går enden eller bliver ved med at hoppe på Rolf.

AlisVolatPropiis

stik dem en godbidsbold? godbidder pakket ind i den der rulle fra toilet papir....prøv at lære dem tricks...lok dem med mad til at udfordre sig selv mentalt :)

lille_jill

Mine gider nu heller ikke lege med mig, hvis de kan lege med hinanden. De er hhv. 2 og 5 år :) Nyd bare at de hygger sig. Så kan du lege med den ene eller anden, når det kun er den ene der er vågen. Måske de også bare syntes at en anden ilder er det mest spændende lige nu og så om nogen måneder er du centrum igen.
Men ja, det er ikke det mest spændende at få en ny ilder ind, når man har været vandt til at være centrum for en alene-ilder. I mit tilfælde vendte det efter lidt tid, da kræene fattede, at legekammeraten altså ikke forsvandt dagen efter.

SaschaDJensen

Hehe, tak for svaret jill  :fnis: det vil jeg prøve. Det hjælper vel også lidt når de får inplantat på et tidspunkt  <3

Anne

gåture med dem hver især er også en god måde både at gøre dem trætte på, og få en positiv kontakt.

SaschaDJensen

Citat fra: Anne Dato 14. September 2012, kl. 23:39
gåture med dem hver især er også en god måde både at gøre dem trætte på, og få en positiv kontakt.
Tak anne :) det prøver jeg også så. Plager at gå med dem sammen nemlig :)

SaschaDJensen

hvilke trik ville i anbefale ?

lille_jill

At stå på bagben er den nemmeste i de fleste tilfælde. Ellers hoppe over arm og rulle.