Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

fuld angora / semi angora ?

Startet af naja6400, 21. Juni 2009, kl. 12:59

naja6400

ville lige starte en ny tråd ..
sæt nogle billeder ind af jeres fuld angora / semi angora ..
vil gerne se forskellen :-) starter med min ..

mørk vildtfarvet 9mdr, fuld angora

Julie

Her er min Zeph.
Angora, 1 år og pastel

jeg ved ikke lige hvad der sker, men kvaliteten af billederne er næsten halveret når de de er herinde

naja6400

nu kom de ind  ;)
neeeej hvor er han smuk  :o

Katrine

Jeg har Loppen.
Semi, 1 år og standart

Ildere: Loppen & Bamse

naja6400

nu kommer jeg altså næsten i tvivl ??
nu syntes jeg mere min ligner en semi ? men har spurgt een gang før,
da sagde Namilla Tror jeg det var . at det var helt klart en angora pga næsefejlen :S
men syntes slet ikk den har så lang pels som zeph har ??
nogle der kan se forskellen ??

Amazing Ferret

Citat fra: naja6400 Dato 21. Juni 2009, kl. 14:52
nu kommer jeg altså næsten i tvivl ??
nu syntes jeg mere min ligner en semi ? men har spurgt een gang før,
da sagde Namilla Tror jeg det var . at det var helt klart en angora pga næsefejlen :S
men syntes slet ikk den har så lang pels som zeph har ??
nogle der kan se forskellen ??

Din dreng er helt klart angora  :) Der kan være forskel i pelslængde på angora'erne...nogle har længere pels end andre. Men har den næsefejl, så er du ikke i tvivl om det er en angora. Man kan så også få dem uden næsefejl, men dem er der ikke så mange af

Black Diamond

Ja angora ilder er lige så forskællige som de korthåret. De skifter også pels og bliver tydhåret og underlige i pelsen syndes jeg. Tjalfe er lidt slasket i pelsen nu..

Her er han med sin pels for en måned siden

Og her er han nu..

Som du kan se så er hans pels mindre nu. Udover det så er det sommer og mange angora ilder får en mindre pels om sommeren. Mener din dreng er fra i år ik? I så fald skulle det komme tilbage til efteråret/vinter. Der får de alle sammen rigtig bamse pels igen.

Pipvig

Hvad er det for en næsefejl i snakker om?  :-$

Julie

[besked=Julie]Nogle angoraer har næsefejl, andre har ikke. Hvis det er nødvendigt at diskutere eller spørge yderligere om næsefejl og angoraer i det hele taget, bedes I oprette en anden tråd end denne - den her er en billedtråd :)
Med hensyn til pelsængden er der en tråd om det her http://ferretopia.eu/index.php?topic=1007.0

På forhånd, jodaaaaaaak[/besked]

naja6400

Citat fra: Black Diamond Dato 21. Juni 2009, kl. 18:25
Ja angora ilder er lige så forskællige som de korthåret. De skifter også pels og bliver tydhåret og underlige i pelsen syndes jeg. Tjalfe er lidt slasket i pelsen nu..

Her er han med sin pels for en måned siden

Og her er han nu..

Som du kan se så er hans pels mindre nu. Udover det så er det sommer og mange angora ilder får en mindre pels om sommeren. Mener din dreng er fra i år ik? I så fald skulle det komme tilbage til efteråret/vinter. Der får de alle sammen rigtig bamse pels igen.

hold da op en forskel :o
man kan jo slet ik se det er samme ilder  :fnis:
han er godt nok smuk med sin vinterpels

ja så kan jeg godt se det, det er nok det der var galt så :-)