Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det noget møg :/

Startet af Lea, 1. Juli 2009, kl. 17:43

Lea

Nu har jeg gået i længere tid og været trist og irreteret over at jeg reagere allergisk overfor mine ildere. og her de sidste par døgn er jeg vågnet op med hævet ansigt og kan dårligt trække vejret . og kan ikke være andet end dem for sker kun i min lejlighed og det eneste som er nyt siden jeg flyttet hjemmefra (har ikke sovet/boede i samme rum som ilderne)

og har en lille lejlighed så kan ingen gang flytte dem ind i et andet rum :(

Så er tvunget til at gå ned i antal :( og håbe på at det hjælper på allergien, er virkelig så ked over at skulle af med mine ildere kan ikke leve uden dem , men ved ikke hvad jeg skal gøre

for reagere voldsommere og voldsommere :( og kan risikere at dø da jeg dårligt kan få vejret :/

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Bawa

har du været ved lægen og få det undersøgt?
kan jo være det er noget andet du er allergisk overfor? :/

Amazing Ferret

Ja jeg ville også få det undersøgt før jeg skilte mig af med dyrene

Lea

Kan jeg ikke før september . men jeg kan ikke få vejret når jeg er sammen med dem . og er vildt snottet og slår vildt ud.

Og bliver værre og værre . så ved ikke hvad jeg lige skal gøre

Amazing Ferret

Hvorfor kan du ikke før september?

Hvis det er fordi din læge er på ferie, burde henvise til en anden læge

Black Diamond

Det er jeg ked af at høre Lea.. Det er da godt nok noget møg :X
Men tror du at du kan undgå det bare af at gå ned i tal? Jeg ville da tro du skulle droppe helt med ildere så. Kan umuligt tro det skulle blive mindre før du ikke har dem mere. Man kan jo få medicin der tager det værdste af det. så du i det mindste kan få sovet ordenligt og ikke vågne og være hævet. Man kan få det i håndkøb på apoteket ved jeg.

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Juli 2009, kl. 18:17

Fordi at der er så meget i luften siger de

Citat fra: Black Diamond Dato  1. Juli 2009, kl. 18:23
Det er jeg ked af at høre Lea.. Det er da godt nok noget møg :X
Men tror du at du kan undgå det bare af at gå ned i tal? Jeg ville da tro du skulle droppe helt med ildere så. Kan umuligt tro det skulle blive mindre før du ikke har dem mere. Man kan jo få medicin der tager det værdste af det. så du i det mindste kan få sovet ordenligt og ikke vågne og være hævet. Man kan få det i håndkøb på apoteket ved jeg.

reageret ikke hvor jeg kun havde to . medicin hjælper jo ikke hvis man er inærheden af det man ikke kan tålè?

Amazing Ferret

Citat fra: Lea Dato  1. Juli 2009, kl. 18:30

Meget af hvad i luften?

Black Diamond

Der kan være mange grunde til allergi, og mange af dem kommer pludseligt.Defor behøves det ikke være du har været allergisk da du kun havde de to. Du skal nok havde en underøgelse før du kan sige at det er ilderene ville jeg mene. Men endten har man allergi eller også har man ikke.. Ved ikke helt hvad du mener med at bare kan gå ned i tal. Det kan man ikke. Man skal helt undgå det for at slippe for andfald.
Og jeg tror da heller ikke at du lige frem skulle dø af det :P

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Juli 2009, kl. 18:31
Citat fra: Lea Dato  1. Juli 2009, kl. 18:30

Meget af hvad i luften?

Det var det lægen svaret mig

Citat fra: Black Diamond Dato  1. Juli 2009, kl. 18:38
Der kan være mange grunde til allergi, og mange af dem kommer pludseligt.Defor behøves det ikke være du har været allergisk da du kun havde de to. Du skal nok havde en underøgelse før du kan sige at det er ilderene ville jeg mene. Men endten har man allergi eller også har man ikke.. Ved ikke helt hvad du mener med at bare kan gå ned i tal. Det kan man ikke. Man skal helt undgå det for at slippe for andfald.
Og jeg tror da heller ikke at du lige frem skulle dø af det :P

HVis man ikke kan trække vejret så kan man godt død af det.

tzari

pollen tallene går helt amok for tiden mon ikke det er noget høfeber er YDERST sjældent man er allergisk overfor ildere i langt de fleste tilfælde er det katte og hund. Lægen siger så alle dyr med pels for nemhedens skyld eller fordi ildere for mange stadig er sådan nogle eeew dyr :nej:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

For at lyde som en hippie skid, så vil jeg da tro at Lea er i nok kontakt med sin krop til at vide, hvad det er hun reagerer på.

Jeg forstår dog ikke, at lægen siger, der er for meget i luften, for det du nok skulle have er en priktest, der vil vise hvad du  reagerer på. Dem er der som regel også lange ventelister på. På den anden side kan den ikke vise om du er allergisk overfor ilder, da de ikke indgår i testen, men den kan vise om du er allergisk overfor pelsdyr eller visse pelsdyr...og pollen.

Og selvom det er allergi overfor ildere, kan Lea sagtens beholde nogle, medmindre det bliver værre hele tiden selvfølgelig. Det er ikke ved alle at det er "enten har man eller også har man ikke".

Lea

har prøvet at fjerne min kugledyne for at se om det har været den og har prøvet at fjerne min fjerdyne og prøvet og set om det var den men er det ikke..

og har ikke spist nødder (som jeg heller ikke kan tåle) så jeg ikke reageret på det.
kan heller ikke tåle mine forældre bullterrie , ham slår jeg vildt ud af hvis han kommer tæt på mig
og har ikke rørt hø/halm eller savsmuld som jeg heller ikke kan tåle.

For at prøve at finde ud af hvad jeg ikke kan tåle. men at hæve sådan som jeg har gjort de sidste par døgn er slemt og kan dårligt trække vejret pga jeg hæver så meget.

Og vil ikke af med mine dyr har været nede over det længe. mine dyr er mit liv ved sku ikke hvad jeg skal gøre uden dem . men prøver at forhindre at reagere slemmere og slemmere ved at gå ned i antal af dyr. også håbe på at det hjælper da jeg har svært ved at undvære dem .

lille_jill

måske kunne du få dem passet i et par dage og se om det så går væk?

Namilla

Du har ret til en anden læges mening... så derfor ville jeg da sørge for at få 100% klarhed på, at det var ilderne, inden jeg skilte mig af med dem! Ikke bare lade mig spise af med en eller anden læges "ide" om hvad der er galt...
Du må sq da på barikaderne, for at beholde dyrene...