Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvornår er en ilder glad??

Startet af lille_jill, 7. Juli 2009, kl. 20:03

lille_jill

Jeg har det sidste lange stykke tid gået og tænkt over:

Hvornår er en ilder glad og hvordan ser man det??

Chucky båtter sjældent, men han tonser self. rundt og alt det der. Han er fritgående, har adgang til 17 kvm det meste af dagen og har så gang og bad om natten. Der er fri adgang til frisk vand og tørfoder. Han får opfedningsfoder hver dag i perioder. Han får godbidder i forbindelse med træning og olie som hygge. Han har en halv spand fyldt af legetøj, som er spredt ud over det hele. Tæpper, hængekøjer og kattebakker er der massevis af.  Her er forholdsvist rent og ryddet op også.
Chucky er mit et og alt, til gengæld for det, er jeg også blevet hans et og alt.
Han er permanent gående lige efter mig med mindre at han sover.

Alligevel kan jeg bare ikke lade være med at tænke på, om han nu også er glad.
Nogen der har et svar? Og hvordan ved i, at jeres ildere er glade?

Black Diamond

Jeg tror faktisk at ildere bare er glad altid, eller dyr der som chucky lever et godt liv med mad og vand og masser af plads og en sød madmor der elsker ham.
Jeg har også havde en ilder der ikke båttede. Det var min Silver dreng Oliver. Han sagde aldrig noget. Heller ikke når han blev tævet eller havde ondt eller noget. Han snøftede og han sagde sådan nogle piv lyde der var mit kode ord til at nu ville han ikke mere. Men jeg har aldrig hørt ham båtte. Men Oliver var en glad dreng, hele sit liv. Jeg tror også ilderen som sådan er det mest glade/lykkelige dyr jeg kender. De lege og  sover og laver ballade og de ELSKER det. Man kan virkelig se på dem de har det skide skæg syndes jeg. Men det er jo klar kun de ilder der har alle de ting som du skriver der også. Det er min mening..
Så jeg er sikker på at Chucky også er glad og lykkelig.

Namilla

Det er ikke alle ildere der båtter... dog synes jeg ofte at ikke-båttende ildere, pludselig begynder, hvis de får en legekammerat... min gamle dreng Felix båttede aldrig før Frynse kom til...(og det til trods for at han faktisk ikke har ret meget interesse i andre ildere)... det ser jeg som tegn på, at de måske godt kan være glade, når de bor alene, men at de (i mange tilfælde) er gladere hvis de har en artsfælle at lege med...
Der kan selvfølgelig være ildere som det ikke kan lade sig gøre med, fordi de ikke kan med andre ildere, og så må man jo slå sig til tåls med det man kan give dem... nemlig mad, nus og kærlighed...

Malene

Jeg tror at en ilder er glad når den har hvad den har brug for og får stimulering nok. Mine båtter i hvert fald mere og virker generelt gladere når jeg bruger meget tid sammen med dem og leger meget med dem :)

Jeg tror i øvrigt at Chucky ville blive glad for en ven. Han båttede da i hvert fald da han legede med mine drenge og da han gik og gemte alt deres legetøj ;) :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

Det er skam også meningen at Chucky skal have en ven :) Grunden til det er bare, at min boligsituation har været ustabil. Så snart det er fixet, så får han en buddy.

Men jeg må gå ud fra at han er glad :)

Frikken

Jeg tror skam din ilder er glad ^^

Jeg også har også været lidt i tvivl omkring min ene ilder, Faxe, som også er min første. Inden jeg fik Tyson, båttede han da, og han hoppede også rundt når jeg legede med ham, men alligevel så han ud til at kede sig sommetider. Efter jeg har fået Tyson, båtter han meget mere og han logrer rigtig meget med halen. I starten virkede han dog meget jaloux. Han var jo vant til at være helt alene og få al' opmærksomheden for sig selv, så han holdt op med at ville kysse mig og kigge på mig når jeg holdt ham. Nu har jeg fået bevist for ham at han stadig er min lille øjesten og at jeg har fået Tyson lige så meget for hans skyld som for min egen :) De sov sammen for første gang igår, så jeg er også rigtig glad nu. :]

Tror det er sjældent ildere er triste, og synes da din ilder virker til at have det helt perfekte hjem ^^

Pipvig

Jeg tror på at en ilder er glad når dens fysiske behov er opfyldt.
Har den ikke ildervenner så en rigtig god menneskeven (som Chucky jo har!).
Jeg tror ikke den i dagligdagen tænker at den savner andre ildere. Der har den jo sit menneske, det er jo dens flok. Det er vel først når den har andre ildere om sig at den ville savne dem hvis de forsvandt ud af flokken lige pludselig.
Jeg tænker at grunden til at fx Max eller Chucky ikke båtter så meget som de gør som når der er andre ildere har noget at gøre med sproget. Vi snakker jo ikke samme sprog hvis vi båttede tilbage af dem så ville de måske svare!? Jeg har ikke prøvet. Vi får nok heller ikke gejlet dem helt op i samme gear som andre ildere kan. Men ikke desto mindre er vores lege med dem også sjove for dem.
Bare teorier.......